حمید مرادعلیزاده طی تماس با عصر بافق با اظهار نگرانی از وضعیت پیش آمده که به تازگی با توجه به تبلیغات در فضای مجازی شدت بیشتری به خود گرفته گفت: چند روز پیش آگهی دیدم در مورد فروش لاک پشت کوچک یا فروش جوجه پرنده شکاری، براستی با محیط زیستمان چه می کنیم؟ آیا می دانید از هر ۱۰ لاک پشتی که از تخم خارج می شوند تنها دو لاک پشت به سن بلوغ می رسد و مابقی قبل از سفت شدن لاک توسط روباه یا شغال، شاهین و عقاب خورده می شود. و هیچ ضمانتی نیست که یکی از این دو لاک پشت باقیمانده سر از خانه من و شما در نیاورد و در صورت تلف نشدن، پس از مدتی در باغ یا صحرایی (نه محل زندگی خود) رها سازی می گردد که بعلت عدم فراگیری شرایط زندگی طبیعی، قادر به ادامه حیات نخواهد بود.
این فعال محیط زیست ادامه داد: جریان گرفتن حیوانات از طبیعت برای نگهداری خانگی نگران کننده هست. این در مورد جوجه پرندگان شکاری نیز صادق است که بعلت مشاهده پستهای فضای مجازی با پرندگان مخصوص شکاری اشتباه گرفته شده که در منطقه ما بجز سارگپ و دلیجه انواع دیگر بندرت یافت‌ می شود و لذا پس از مدتی نگهداری و هزینه و شرایط سخت نگهداری متاسفانه آزاد شده و پرنده بخاطر عدم فراگیری شکار در محیط طبیعی تلف خواهد شد.
علیزاده اذعان داشت: این خرید و فروشها عمدتا توسط افراد نا آگاه و افراد غیر مسئولی که در طبیعت گشت زنی می کنند انجام می شود و متاسفانه ادارات محیط زیست بخاطر مسائل و مشکلات عدیده قادر به کنترل تمامی مناطق نیستند.
وی در پایان ضمن اینکه از رسانه ها خواست در بحث فرهنگ سازی در این زمینه فعالتر باشند ادامه داد: این امر فقط آموزش و آگاهی مردم را می طلبد که ما خود باید سازنده محیط زندگی و بجا گذاردن محیطی تماشایی با حیات وحش بکر و زیبا برای آیندگان باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *