اول از همه توصیه ای دوستانه به شما داریم و آن این که مواظب باشید از آن بالا که هستید پایین نیفتید، همان بالا بودید و به شرکتهای زیرمجموعه تان نرسیدید و برای رسیدگی به امور مهم آنها وقت نداشتید و نگذاشتید که سنگ آهن مرکزی پس از حدود ۵۰ سال تامین خوراک صنعت فولاد کشور در سالهای پس از واگذاری به شما به این روز افتاده که هر کارخانه ای در انتهای چرخه فولاد ساخته یک کارخانه از ابتدای چرخه تعطیل شده است.
برعکس اینکه خواستید از سیاسی بودن خودتان فرار کنید و خود را اقتصادی نشان دهید شما دقیقا نمونه بارز یک آدم سیاسی هستید که فعلا به زعم خودتان در آن بالا قرار دارید و به این پایینی ها تحکم می کنید. آقای اقتصاددان، مگر اقتصاد را می توان سیاسی و دستوری اداره کرد؟ مگر با تکلیف می توان اموال یک عده بازنشسته را آن هم در ۳ ماه پایانی دولت و در بلبشوی انتخاباتی که در حال شروع هست با ابهام های فراوان و تخلفات احتمالی صورت گرفته قبلی با عجله و دستوری به باد داد؟ شما اگر اقتصادی هستید و سیاسی نیستید لطفا میزان بدهی دولت به صندوق را شفاف اعلام کنید؟ چرا به جای فروش اموال شرکت سود ده زیرمجموعه تان به فکر نقد کردن طلب بازنشستگان از دولت نیستید؟ ما به شما می گوییم چونکه نظارتی که باید روی صندوق و زیرمجموعه شما وجود ندارد. به اذعان تمام کارشناسان و اقتصاددانان، خصولتیها در بدترین شرایطی که در آن کم ترین شفافیت و پاسخگویی وجود دارد و آفت اقتصاد است قرار دارید. و واگذاری شرکتهایی مانند سنگ آهن به صندوقی خصولتی چون شما از همان روز اول اشتباه بود.
از تکلیف و قانون صحبت کردید به شما می گوییم از این تکالیف تا دلتان بخواهد اطراف ما زیاد است. فولاد ابویی جزء هشت طرح فولاد استانی کشور بوده و بعدا آن هشت شد هفت و طرح فولاد بافق، سود ده ترینِ این طرحها به بخش خصوصی واگذار شد تا الان حدود ۹ سال بلاتکلیف بماند، فسفات کارخانه ای نساخت که نساخت، فلات مرکزی تنها طرح آهن اسفنجی اش را در بافق تعطیل کرد، کارخانه ای دو میلیون تنی که کلنگش را زمین زدید باید قبلا افتتاح می کردید تا شرکت برنده آنومالی شمالی به تعهداتش عمل کرده باشد. طرف حساب همه اینها هم همان دولتی است که به شما تکلیف کرده تا پایان سال عرضه کنید، خیلی نگران تکالیف دولت هستید اول تکلیف معاون اول رئیس جمهور را در نامه ۱۶ بندی وزیر همچنین صورتجلسات ۹۳/۶/۸ و ۹۳/۶/۹ که به جز شورای شهر دولتیها امضاء کرده اند مشخص کنید به تکلیف دولت برای واگذاری هم خواهیم رسید. شما از صورتجلسه و موارد دستور معاون اول رئیس جمهور کدام بندها را اجرا کردید؟ آقای مسرور کسی که سنگ بازنشسته ها را به سینه می زنید، لطفا چند ثانیه برای بازنشستگان شریف سنگ آهن مرکزی وقت بگذارید، به هزار و هشتصد نفر از بازنشستگان سنگ آهن سهام ترجیحی داده نشده، یعنی به قیمتی که امروز اعلام می شود هر نفر حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان (به زودی برایتان خواهیم گفت که خیلی بیش از اینهاست)، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران مخالف خصوصی سازی در سال ۹۳ به همین صورت سهامی ندارند و تخصیص سهام ترجیحی به پیمانکاران مجموعه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
آقای مسرور، شرکتها برای ورود به بورس باید در بهترین شرایط خود باشند آیا شرکت سنگ آهن که هنوز تکلیف آنومالیهای جدا شده از آن که سر یکی از آنها (شیطور) در کشور و بین غولهای فولادی دعوا راه افتاده در بهترین شرایط خود قرار دارد؟ تکلیف صورتجلسه با شائبه جعل جداسازی آنومالیهای سنگ آهن چه می شود؟ با وجود عدم پیگیری این صورتجلسه که اگر به احتمال خیلی ضعیف هم موفق شوید هزاران هزار میلیارد منتفع خواهید شد باز هم ادعای اقتصادی بودن دارید؟ این دو در تناقض کامل است و این پارادوکس را هر کسی بخواهد درک کند مغزش خواهد ترکید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *