به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بافق خبر؛ در ایام اعتصاب کارگران سنگ آهن مرکزی در سال ۹۳ به خاطر واگذاری سهام این شرکت به صندوق بازنشستگان فولاد بود که مدیرعامل سنگ آهن مرکزی گفت: کار دیگری که در زمینه سهام ترجیحی بنده انجام دادم، این بود برای اینکه حقی از کارگران ضایع نشود و از آنجا که ۵ درصد سهام کارکنان در اختیار صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بود و ما تنها ۶۷٫۵ درصد از سهام را به صندوق واگذار کرده ایم، گفتم که فرم پر کنند تا با تحویل فرمها، کارکنان، زودتر به سهام خود برسند و تا این اتفاق نمی افتاد، عملا سود این ۵ درصد نیز در اختیار صندوق می ماند، جالب اینجاست که برخی آمدند و همین مسئله را نیز دستاویزی قرار دادند و مسایل را به گونه ای دیگر درآوردند. بنده به عنوان یک بچه بافقی، موافق این هستم که باید حقوق مردم بافق، داده شود اما باید در مسیر و چارچوب قانون، به این نتیجه برسیم.

با گذشت دو سال و نیم از این وعده عضو شورای اسلامی شهر بافق در جمع خبرنگاران پرده از کوتاهی عسکری مدیرعامل سنگ آهن و مسئول امور پیمانکاران برداشت.

 عضو شورای شهر گفت: امور پیمانکاران و مدیر عامل سنگ آهن اقدام لازم برای پذیره نویسی سهام ترجیحی را انجام نداده اند.

واحد اخیگان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن به بخش خصوصی واگذار شده است طبق قانون می بایست پنج درصد از سهام خود را به کارکنان خود تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه هر کارمند می تواند ده برابر حقوق خود از سهام ترجیحی برخوردار باشد عنوان کرد: این امر در سال ۹۲ اتفاق افتاد و پذیره اولیه سهام با شرکت ۲ هزار ۵۶۰ نفر از کارکنان رسمی و کار معین انجام شده است.

اخیگان تصریح کرد:با توجه به کش و قوس هایی که در شرکت اتفاق افتاد و به منظور حفظ حق کارکنان این سهام در نظر گرفته شد.

عضو شورای اسلامی شهر بافق خاطر نشان کرد: با شرکت این تعداد در پذیره نویسی نه دهم درصد از پنج درصد به کارکنان تخصیص داده شد.

اخیگان با اشاره به اینکه در موقع پذیره نویسی سهام پرسنل پیمانی درخواست سهام ترجیحی را داشتند یادآور شد: مقرر شد این امر از طریق امور پیمانکاران و رایزنی های مدیرعامل تحقق پیدا کند که تاکنون هیچگونه اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به تحقق پیدا کردن ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن به بافق ، طی جلسه ای شورای اسلامی شهر با استاندار موضوع پنج درصد سهام ترجیحی مطرح شد که از پنج درصد باقی مانده سهام ترجیحی چهار درصد مختص پرسنل می باشد.

وی با بیان اینکه نظر استاندار در زمینه واگذاری سهام ترجیحی به کارکنان مثبت است گفت: وی از شورای اسلامی خواست تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

اخیگان با اشاره به جلسه ای اعضای شورای اسلامی به اتفاق نماینده مردم در مجلس ، مدیر عامل و هیئت مدیره سنگ آهن با فیروزآبادی معاون وزیر اظهار کرد: متاسفانه در آن جلسه «الستی» گفت فقط یک درصد از پنج درصد سهام ترجیحی شرکت باقی مانده است و چهار درصد به کارکنان اختصاص داده شده است در صورتی که طبق توضیح بالا از ۵ درصد فقط نه دهم درصد تخصیص داده شده است
عضو شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارها و بارها در رابطه با مابقی سهام ترجیحی سوال مطرح گردیده است بیان کرد: در رابطه با پیگیری همین موضوع در جلسه بعدی کارگروه از الستی می خواهیم تا در این زمینه توضیحات کاملی ارائه دهد.

حال باید دید آیا این ۹ دهم درصد سهامی هم که به حساب کارگران نوشته اند به آنها انتقال داده شده است؟

کارگران چقدر از حق و حقوق خود اطلاع دارند؟

مدیرعامل سنگ آهن که بارها جلسه با کارگران برای دفاع از خود تشکیل داه است آیا جلسه ای برای توجیه کارگران در خصوص خود آنها برگزار کرده است؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *