بدترین سالهای مرزی برای بافق؛ هشدار نسبت به تثبیت مرزهای جعلی بافق با مهریز، کرمان، فهرج، بهاباد و اردکان

پس از درج خبر فوق در کانال بهابادی آباد شهرستان بهاباد هر چند که از صحت و سقم این خبر، اقدامات مسئولان بافقی در رابطه با ثبت نقاط در محدوده بافق و غیرو به طور کامل و شفاف اطلاع نداریم اما این آخرین ضربه استانداری بود که از بافق عبور کرده بود که از یک سال پیش با کمک معاون سیاسی بهابادی استاندار و شاه حسینی مدیر کل تقسیماتی استانداری ادامه پیدا کرده بود ولی با مخالفت عده ای فعال در گروهها و فضای مجازی و حساسیت مردم هنوز ابلاغ رسمی نشده است.
بخوانید خبر یاد شده در کانال بهابادی آباد:
“📣 خبر خوش عید
🔹 اختصاصی کانال «بهابادی آباد»
🔵 صدور رسمی سند مالکیت “چاه‌گز” در محدوده ثبتی شهرستان بهاباد
🔸 پس از سال‌ها مطالبه مردمی و پیگیری مجدانه مسئولین شهرستان بهاباد و پس از گذشت یک سال از ابلاغ دستور وزیر کشور درباره محدوده تقسیماتی چاه‌گز بهاباد به استانداری یزد، در نهایت در هفته اخیر سند کاداستری (حدنگاری) معدن چاه‌گز به نام بهاباد صادر گردید.
🔸 بر این اساس با توجه به مرزهای جدید حوزه سیاسی شهرستان که در محدوده چاه‌گز به وضعیت قبلی خود بازگشته بود، معدن چاه گز در حوزه ثبتی شهرستان قرار گرفت و سند کاداستری تحت پلاکهای یک‌فرعی از ۲۱۹ اصلی و یک‌فرعی از ۲۲۰ اصلی بخش ۵۷ یزد صادر گردید.
🔸 این مهم با همت مردم و مسئولین شهرستان و پس از گذشت چهار سال از ارائه مستندات دو شهرستان به استان و تهران به نتیجه نهایی رسید و چاه‌گز رسما به مام وطنش بازگشت.
🔸 در اینجا لازم است از تمام مردم بهاباد و نمایندگان دلسوز مردم که دنبال احقاق حق قدیمی خود بودند و تمام مسئولان گذشته و کنونی شهرستان از جمله فرمانداران سابق و کنونی، بخشدار مرکزی، اعضای محترم شورا علی الخصوص ریاست محترم شورای اسلامی شهر و مسئول منابع طبیعی شهرستان و همچنین نماینده شهرستان و استاندار محترم استان، به سهم خودمان تقدیر و تشکر کنیم.
🔸 امیدواریم مسئولین محترم شهرستان همانگونه که تاکنون تمام همت خود را برای حل این مسئله قرار داده بودند با پیگیری مداوم، “تمام” حقوق قانونی شهرستان نسبت به عواید معدن را ایفا کنند.”
گفته می شود که از خرداد ماه سال گذشته نیز دو درصد فروش معادن چاه گز در حال پرداخت به بهاباد است که ما فعلا تایید نمی کنیم اما به تمام مسئولان شهرستان هشدار می دهیم روند تهیه نقشه ها و تثبیت مرزها سرعت بیشتری به خود گرفته و ما در تمام مرزها از هر طرف مورد تعرض و دست درازی قرار گرفته‌ایم. از سمت اردکان حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع به همراه دی نوزده و منابع زیاد آبی، خاکی، زیست محیطی و گردشگری، از طرف مهریز مرزها به همراه بزرگترین معدن سرب و روی دنیا در نوع خود، از سمت بهاباد مرزها به همراه چاه گز حتی برخی جاها عنوان شده سه چاهون و کوشک!!!، از سمت فهرج ادعای مالکیت ذوب روی و تحرکات صورت گرفته و نهایتا انتشار نقشه های جدیدی از قرار گرفتن برخی روستاهای بافق از جمله شادکام در مرزهای کرمان؛ ببینید وضعیت آشفته مرزی شهرستان از همه طرف را و هشدار ما را نسبت به ادامه تثبیت مرزهای جعلی از هر طرف جدی بگیرید. تنها کاری که می توانیم در حال حاضر انجام دهیم اعلام نقاط جابجا شده به ناحق در گذشته را در محدوده بافق به وزارت کشور است تا بر اثر به وجود آمدن اختلاف در فرصت بررسی مجدد با ارائه مدارک نسبت به تغییر مرزها به نفع شهرستان و برگرداندن آنها به جایگاه اصلی اقدام کنیم.
انفعال و سکوت مسئولان شهرستان در قبال مرزهای اردکان، مهریز، کرمان و فهرج قابل قبول نیست و باعث سوء استفاده دست اندازان به منابع شهرستان شده و قطعا این سکوت و انفعال در پرونده شما ثبت خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *