مسرور در جلسه با مسوولین بافق خطاب به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر: قبلا هم عرض کردم این موارد به شورای شهر مربوط نمی شود / من صندوق فولاد آن بالا هستم و اصلا به بحث شرکت شما نمی رسم.

سید محمد باقیزاده، رئیس شورای اسلامی شهر: اینکه می گویید به شورا ربط ندارد خدمت شما عرض کنم خیلی هم ربط دارد، شما بگوئید مربوط نمی شود تا ببینید از فردا وضعیت شهر به شکلی در می آید!

به گزارش عصر بافق؛ در روز افتتاح گندله در جلسه ای در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران بافقی، مسئولان شهرستان با مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در رابطه با بورسی شدن سنگ آهن به گفت و گو پرداختند که در ادامه می خوانید.

اگر تعهدات تضمین نشود سنگ آهن به فنا خواهد رفت!

سید محمد باقیزاده، رئیس شورای اسلامی شهربافق: بورس در شرایط فعلی مجموعه ای از هم پاشیده است، اگر تعهدات تضمین نشود شرکت سنگ آهن به فنا خواهد رفت.
خطاب به مسرور: همانطور که امروز کام مردم بافق با افتتاح گندله شیرین شد امیدواریم با نیت خیر شما این خوش خبری را هم به مردم بدهیم که تعهدات در امیدنامه تدوین شده و اجرای آن تضمین می شود.

بدهی ۶۰۰ میلیاردی سنگ آهن به شهرستان!/ در طول ۸ سال خدمت در شورا تغییر ۶ مدیرعامل صندوق را دیده ام

حسن امیرزاده، عضو شورای اسلامی شهر بافق: بررسی موارد امیدنامه زمانبر است و در جلسه قبلی هم حتی فرصت داده نشد تا بندهای تعهدات را قرائت کنیم. خطاب به مسرور: صندوق سالی یکبار مدیرعامل عوض کرده و من در این قریب به ۸ سال که در شورا هستم و به یاد دارم صندوق ۶ مدیر عوض کرده است. دوستان در رابطه با دو درصد حق شهرستان از محل فروش معادن که پذیرفته اند و در امیدنامه نیز آورده شده حاضر به درج بدهی خود به شهرستان در امیدنامه نیستند. چرا نباید آورده شود؟ به هر کجا بدهی دارید از جمله شهرستان بافق از محل دو‌ درصد فروش سنگ آهن و صادرات باید افشا شود.
حق و حقوق شهرستان باید دیده شود. در حال حاضر سنگ آهن قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان از محل صادرات به شهرستان بدهی دارد.

بیش از ۲۵ هزار نفر به طور مستقیم از سنگ آهن ارتزاق می کنند/ پنج درصد حق سهام تدریجی باید به کارگران سنگ آهن واگذار شود

محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی: مدیر صندوق فولاد به لحاظ درایت، همراهی و همکاری واقعا همراهی داشتند و به سهم خود از وی تقدیر و تشکر می کنم. هر چه همراه باشیم بیشتر نتیجه خواهیم گرفت و اگر همراه نباشیم نتیجه آسان به دست نخواهد آمد. همه ما باید مسائل و مشکلات همدیگر را درک کنیم و بعدا تصمیم گیری صورت گیرد که همه از آن منتفع شویم. برای بحث خوراک سنگ آهن همه مسئولان، شورای شهر، فرماندار و استاندار همه واقعا سنگ تمام گذاشتند. من سه جلسه فقط با وزیر برای خوراک سنگ آهن گرفتم، اینجا خودتان به خوبی می دانید ۶۳۰۰ نیرو دارد و اگر هر کدام دو فرزند داشته باشند بیش از ۲۵۰۰۰ نفر مستقیم از سنگ آهن ارتزاق می کنند. هر اتفاقی که بیفتد آثارش بر زندگی مردم نمایان خواهد شد. بحث سالهای ۷۹، ۹۰ و ۹۳ که بحث واگذاریها بود به هر حال اعتراضاتی صورت گرفت که منجر به تنظیم صورتجلسه ۹۳/۶/۹ و دستور جهانگیری شد. الان حدود هشت سال است که شهر آرام است و کسی بحثی نداشته است چرا که می دیدند صورتجلسه ای کمابیش در حال اجرا شدن هست و یک اطمینانی حاصل شده است. حالا سنگ آهن می خواهد به بورس وارد شود و این بورس رفتن همزمان شده با یک فضای ناامیدی که رسانه ها نشان داده‌اند و این دغدغه به مردم و شهر منتقل شده است. خود من هنوز به عنوان نماینده مردم نتوانستم بفهمم که چه اتفاقی می خواهد بیفتد که بعدا بتوانم برای مردم توضیح دهم. در هر صورت قانون است و ما باید همکاری کنیم و همکاری هم می کنیم. بخشی از دغدغه مسئولان شهر برمی گردد به ابهام هایی که الان وجود دارد و این ابهام ها امروز وجود دارد و باید شفاف شود. اگر موارد شفاف شود مسائل حل خواهد شد. سهام ترجیحی جزء قانون و سیاستهای کلی است که باید ۵ درصد از سهام را به کارگران همان مجموعه واگذار کنند. اما بحث روی قیمت امروز است یا قیمت روز واگذاری است.

۱۵ درصد حق شهر در حال پیگیری قضایی/ سهام ترجیحی قانون است اگر قانون انجام نشود مطمئن باشند مردم نخواهند گذاشت کارشان به راحتی صورت گیرد

حسن محمدی، رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق: واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن قولی بوده که به شهرستان داده شده و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. خواهش ما این است مدیر صندوق فولاد کمک کند تا این موضوع حل شود.

تمام موارد در جلسه داخل مجلس صحبت شد ولی متاسفانه در جوابیه ای که برای شورای شهر فرستاده شده فقط یک مورد آن تایید شده است. خواسته های ما دقیقا منطبق بر قانون بوده است. مگر خودتان در نامه ۱۶ بندی ننوشتید سود باقیمانده سهام ترجیحی در شهرستان هزینه شود؟ واگذاری ۵ درصد سهام را به کارگران قانون گفته است و چیزی نیست که بتوان خلاف آن عمل کرد. خواسته ما قانونی است و چیزی فراتر از قانون هم نمی خواهیم و اگر بخواهند خلاف قانون عمل کنند و خواسته های مردم و مسئولین شهر در نظر گرفته نشود مطمئن باشند خیلی به ضررشان خواهد بود و مردم نخواهند گذاشت کارشان به راحتی انجام شود.

اگر صورتجلسه و ۱۶ بندی به امیدنامه الحاق نشود ما کارگران موافق واگذاری در بورس نیستیم

رئیس شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق: من از طرف شورای شهر به خاطر حرف و حدیثهایی که برای جلسه نماینده کارگران شده بود خیلی تحت فشار بودم و نمی دانم‌ منظورشان چه بوده است. ما خدمت علایی رسیدیم و در خصوص نامه ۱۶ بندی وزیر بحث کردیم. به عنوان شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن و نماینده کارگران اینجا حضور یافتم تا تاکید کنم که این نامه و صورتجلسه باید به امیدنامه الحاق شده و حتما به تصویب مجمع صندوق برسد. در غیر این صورت ما کارگران مخالف رفتن شرکت به بورس هستیم. ضمنا کارگران توان خرید سهام شرکت را به صورت نقد ندارند، زمانی که موضوعات حل شد و شرایط بورسی شدن شرکت مهیا شد صندوق و دالاهو موظف است سهام درخواستی کارگران را به صورت قسطی به آنان واگذار کند.

قبلا هم گفتم این موارد به شورای شهر مربوط نمی شود / من صندوق فولاد آن بالا هستم و اصلا به بحث شرکت شما نمی رسم

مسرور، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور در جلسه با مسئولان شهرستان بافق در رابطه با بورسی شدن سنگ آهن: صندوق فولاد مظلوم واقع شده طوری برخورد می شود که انگار ما مخالف منافع مردم هستیم اصلا اینطور نیست، ۱۶ بندی در امیدنامه کاملا قید شده است. هیچ مدیرعامل فولاد پنج جلسه با شورای شهر بافق نگذاشته اما من گذاشته ام.
عده ای دنبال این هستند که فتنه ای ایجاد کنند و بگویند که حق و حقوق شهرستان ضایع شده است اینطور نیست اگر ۱۶ بندی الحاق نشد بله البته این موضوع به من حتی صندوق هم ربط پیدا نمی کند، شرکت سنگ آهن مرکزی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری ماست و مدیرعامل این شرکت اینجا نشسته است.
فلاح اینجا هست از او سوال کنید، من با صباغیان چند بار جلسه داشتیم.
منتها الان چیزهای جدید می شنویم که غیر از ۱۶ بندی، فلان موضوع هم باید در نظر گرفته شود و با زبان تهدید صحبت می کنید.
پس منافع بازنشستگان فولاد از شرکت سنگ آهن چه می شود؟!
آقای شورای شهر بافق که می گویی اگر به بورس رود در شهر این اتفاقات رخ می دهد شما بر روی امنیت دست گذاشتی خواهشا از این بحث ها نکنید و سوابق ماها روشن است و اجازه ندادیم حقوق مردم پایمال شود.
من صندوق فولاد آن بالا هستم و اصلا به بحث شرکت شما نمی رسم. علایی باید پیگیری کند، ما به هیچ وجه از منافع مردم چشم پوشی نمی کنیم، تمام موارد ۱۶ بندی را علایی و فلاح موظف هستند انجام دهند. اما یک سری موارد هست مثلا ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن را هبه کنیم که نه من مدیرعامل نه رئیس جمهور و نه مقام معظم رهبری چنین اختیار قانونی را ندارند که هبه کنند. اگر می توانستند قبل از من انجام شده بود، چرا تاکنون انجام نشده چون نمی شود انجام داد. شما که دستگاه قضایی شکایت کردید خب دستگاه قضایی حکم ببرد. اگر می تواند برود حکم ببرد. من که نمی توانم بیایم بگویم می دهم.
البته ضعف ماست که اطلاع رسانی نمی شود فلاح باید توضیح دهد اما به شورای شهر نه!!!
قبلا هم عرض کردم و دوستان ناراحت شدند؛ الان هم می گویم هر مسوولی وظیفه ای دارد و هرکسی قرار نیست در کار همدیگر دخالت کنیم، امام جمعه وظیفه ارشاد دارد نماینده وظیفه قانون گزاری و …
یک بند قانونی به ما اعلام کنید که ما بتوانیم و انجام دهیم. من پیشنهاد شما را می پذیرم، علایی و فلاح با فرماندار بافق این داستان را تشریح کنید ببینید که‌ کدام بند را ما انجام ندادیم. اینکه بگوئیم بورس لت و پار شده حرف غلط و درستی نیست، ببینید من یک آدم اقتصادی هستم و سیاسی نیستم. برای بحث تامین خوراک سنگ آهن چاه گز باید به سنگ آهن واگذار شود وگرنه به مشکل برمی خوریم. واگذاری سهام تکلیف قانونی است یعنی به من به عنوان رئیس فولاد هیات دولت مصوب کرده که شما باید ظرف سه سال سهام را واگذار کنید. ما از هیات دولت تا ۱۴۰۰ فرصت گرفتیم. دلبخواهی که نیست، من منافع بازنشستگان را در بورسی شدن سنگ آهن می بینم. این یکی از موضوعاتی است که حتما باید انجام شود.

فکر نکنید ما بیکاریم ما صندوق ندیده هم نیستیم!

محمد رضا صباغیان پس از صحبتهای مسرور: شما می گویید دالاهو یا علایی و فلاح، ما هم کار زیاد داریم که میاییم اینجا می نشینیم، استاندار هم حتما کار دارند، چیزی نیست که بگوئیم ما بیکار هستیم یا صندوق ندیده ایم نه، من نماینده وظیفه ام هم هست به این قضایا ورود کنم. ولی مواردی است، ما داریم مشکلاتی را می بینیم، آن افرادی که بر سر این میز، شورای شهر، استاندار، امام جمعه و نماینده جمع شده اند همه در جهت منافع سنگ آهن حرکت کرده اند. من انتظارم از شما این است که این موضوع را باید حل کنیم، شما می گویید عجله دارید حرفی نیست ولی اینها مواردی است که در حیطه کاری رضا فلاح نیست.
شما چطور می گویید وقت ندارید ما با علایی و فلاح صحبت کنیم این موضوعی است که در توان علایی و فلاح نیست. نامه ۱۶ بندی مواردی بود که به مردم بافق در گذشته ظلم شده بود، ما انتظارمان از شما این است که ۱۶ بند جدید را هم شما به آنها اضافه کنید نه اینکه به این شکل، شرکت می خواهد به بورس وارد شود موارد جدیدی را هم اضافه کنید. این موارد هم صورتجلسه و نوشته شود، موضوع سنگ آهن دغدغه ای است که اگر وقت نگذاریم شاید دچار مشکل شویم و قطعا نظر شما هم همین است.

بورسی شدن سنگ آهن خیلی هم به شورا ربط دارد اگر نه خواهید دید وضعیت شهر چگونه می شود!

سید محمد باقیزاده، رئیس شورای اسلامی شهر پس از صحبتهای مسرور: شما میهمان ما هستید و ما اصلا نمی خواستیم وارد این مباحث شویم، احترامتان واجب است. اینکه می فرمائید که ربطی به شورا ندارد خیلی هم ربط دارد. شما الان بفرمائید ربطی ندارد از فردا ببینید وضعیت شهر چگونه می شود. مصاحبه ای اگر شده خواسته مردم بوده است. شما به سوابقتان اشاره می کنید؟ برید سوابق ما را هم بررسی کنید، ما هیچکدام بچه سر راهی نبودیم. ما هیچ توقع و انتظاری از مجموعه صندوق نداریم شما که در مرکز نشستید از بافق خبر ندارید، از آمار بیکاری، مریضی، نازایی و سرطان بافق خبر دارید؟ باید مدارک و مواردی که مسئولین شهر و شورای اسلامی شهر نشستند و تدوین کرده اند به امیدنامه الحاق شود. (در اینجا میکروفون رییس شورای شهر بافق توسط استاندار یزد قطع شد اما باقی زاده به صحبت خود ادامه داد) و بحث تهدید هم نیست.
به نمایندگی از مردم همه از طلایی مقدم اعلام حمایت می کنیم اما یکی از اعضای شورا هم باید در کنار فرماندار قرار بگیرد. امیرزاده با تمام اسناد و مدارک در خدمت شما هست. به زودی زود هم باید اعلام نتیجه شود.
در این هنگام محمد علی طالبی استاندار یزد خاتمه جلسه را اعلام کرد.

عصر بافق: فراموش نکنید خبرنگاران چشم و گوش بیدار جامعه هستند حتی در جایی که حضور ندارند!

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *