نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است. موزه ها از معدود مراکز حفظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند. هر یک از این اشیا در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند؛ زیرا اسناد  معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند.
موزه فرهنگ وهنر به عنوان اولین موزه شهرستان بافق حاصل پنج هزار روزتلاش و کوشش صادقانه است .تلاش فردی که اگر اقدام به جمع آوری این اسناد تاریخی نکرده بود الان هیچ اثری از آن ها نمانده بود و در سایه غفلت و بی توجهی از بین رفته بود. معدود افرادی هستند که توانسته اند رد پایی از خود در دل تاریخ برجای بگذارند ونام و نشان خود را جاودانه سازند و بی شک هر چقدر آن کار بزرگ و با اهمیت باشدماندگاری آن بیشتر و پابرجا تر خواهد بود.
یکی از این افراد که توانست یک تنه در برابر تمام موانع و مشکلات بایستد و خواستن را به مرحله توانستن برساند سید جلال بهشتی زاده خالق موزه فرهنگ وهنر بافق است که باهمت و پشتکار توصیف ناشدنی خود, آثار گرانقدری را از دل تاریخ بافق بیرون آورد و آن را به عنوان میراث گرانبها و گنجینه ارزشمند در اختیار نسل های آینده قرار داد به گونه ای که هم آن آثار را ماندگار کرد و هم نام نیکی از خود برجای گذاشت.
باید این همت و تلاش را ستود و به عنوان الگو و سرمشقی برای فرزندان این دیار قرار داد و بر خود بالید که سرزمین نخل و آفتاب هنوز مردان بلند همتی دارد که دل در گروسرافرازی و سربلندی سرزمین پدری خود دارند و بی هیچ چشم داشتی در زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر شهر بافق نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می بندند.
همت بلند دار که مردان روزگار
از همت بلند به جایی رسیده اند

دکتر حسین ارجمند

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *