- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

هنرمندانی که بدون حمایت مسئولین در راستای هنرشان گام برمی دارند قابل ستایش هستند

عصر بافق مصاحبه ای را با میثم پورمنش، مدیر مبارک تی وی انجام داده که در زیر می خوانید.

عصر بافق: لطفا خودتان را معرفی کنید:
پورمنش: به نام خالق هنر میثم پورمنش هستم ۳۰ ساله

عصر بافق: ایده مبارک تی وی از کجا آمد؟
پورمنش: اواخر سال ۹۸ بعد از مواجهه با مهمان ناخوانده ای به اسم کرونا و محدودیت های که در دستور کار قرار گرفت ترجیح دادم رسالت خودم را از فضای مجازی و راه دور با مردم و مخاطبها به اشتراک بگذارم، و دقیقا اواخر اسفندماه بود که صلاح دیدم در جبهه فرهنگی پا در میدان گذاشته و تولید محتوا کنم. از همانجا بود که ایده ساخت کلیپها در ذهنم شکل گرفت و بعد از مشورت با دوست خوبم محسن دهقان تصمیم به شروع این کار گرفتیم که قطعا اگر همراهی محسن نبود آنقدر زود به نتیجه نمی نشست و موفقیت امروزمان را مدیون محسن و همراهی های خالصانه او هستم. قسمت اول را تولید کردیم و بعنوان نمونه کار به واحد hse شرکت سنگ آهن فرستادیم که با حمایت های مدیرعامل محترم، مدیر محترم hse ، مدیر محترم روابط عمومی این شرکت، مجموعه اول را شروع کردیم

عصر بافق: چه درسی خواندید؟
پورمنش: رشته تحصیلی بنده اصلا مرتبط با هنر نیست و شخصا بصورت پژوهشی و مطالعه در این امر گام برداشتم، اما دوستان و اساتیدی دارم که هر زمان جواب سوالی یا راهنمایی خواستم لطف داشتند و جوابگوی بنده بودند

عصر بافق: سابقه و رزومه کاریتان را برای خوانندگان می گویید؟
پورمنش: از سال ۸۵ در گروه آرین نمایش را شروع کردم. اجراهای متفاوتی در سطح شهرستان داشتم تا سال ۹۷ که در اولین تجربه حضور در بزرگترین آوردگاه تئاتر استان (جشنواره فجر) به همراه گروه عرفان با نمایش “دور از دسترس اطفال نگهداری شود” موفق به کسب رتبه سوم بازیگری شدم.
ابتدای فروردین ۹۸ با حضور در مناطق زلزله زده کرمانشاه به همراه داود ناظمی اجرای برنامه خیمه شب بازی داشتم. ۸ فروردین در جشنواره خیابانی یزد اجرا داشتم و تقدیر از تنها نمایش آیینی سنتی استان را بهمراه داشت. شهریور ۹۸ با نمایش بنگاه تئاترال به کارگردانی آقای جاور در جشنواره بین المللی آیینی سنتی در تهران حضور داشتم.
و در طول مدتی ک مشغول این حرفه بودم تجربه حضور در چند فیلم کوتاه و تله فیلم را به همراه دارم.

عصر بافق: از بین کارهایی که تابحال انجام داده اید کدام کار بیشتر به دلتان نشسته؟
پورمنش: تمامی کارهایی که کردم هر یک به نوعی خاطراتی جذاب در ذهنم شکل داده و با هر کدام از شخصیت هایی که بازی کردم ارتباط برقرار کردم.

عصر بافق: همکاران دیگری که در کار مبارک تی وی یاری کردند؟
پورمنش: در تمامی قسمت ها و مجموعه ها محسن دهقان همیشه همراه من بود که مجدد از وی تشکر میکنم. در مجموعه اول با همراهی و همدلی علی حسن پور بعنوان فیلمبردار و تدوین، کار را نهایی کردیم که از سعه صدر و صبر بالایی که علی داشت تشکر میکنم (چون یه خورده ای کار کردن با من قلق دارد و سخت است 😂) اما خاطرات خیلی خوبی با هم ساختیم.
مجموعه دوم رو با همراهی حسین قلی زاده به سرانجام رساندیم و چون با حسین قبلا سابقه کار مشترک داشتیم کار کمی سختتر بود😂 که از حسین باسلیقه و بی حوصله تشکر و قدردانی میکنم.
مجموعه سوم رو هم قرار هست با همکاری منصور محمدی تولید و منتشر کنیم.

عصر بافق: آینده تلویزیون؟
پورمنش: برنامه های جذاب دیگری به ذهنمان رسیده که قطعا در آینده ای نچندان دور از ان رونمایی میکنیم

عصر بافق: چقدر دوست دارید کارها در بافق ؟
پورمنش: مردم بافق را دوست دارم هر چند گاها از مسئولان بی مهری دیده ام اما باز هم به قول دوستان پوستم کلفت تر از این حرفا بوده و ترجیح دادم که باز هم به اسم بافق و برای بافق کار کنم.

عصر بافق: نظرتان برای هنرمندان بافق ؟
پورمنش: بسیار هنرمندان با استعدادی در سطح شهرستان داریم که متاسفانه آنچنان که باید و شاید حمایت نمیشوند، اما مواردی هم داریم که بدون حمایت از مسئولان در راستای هنرشان گام برمیدارند که بسیار این حرکت قابل ستایش بوده و به ایشان احترام میگذارم .

عصر بافق: پیشنهاد به هنرمندان؟
پورمنش: بنده کوچکتر از آن هستم که پیشنهاد یا ارائه طریقی برای دوستان داشته باشم اما در حد نصیحت برادرانه به دوستان هنرمند میگویم که اگر میخواهید در کاری موفق شوید زیاد تمرین کنید و در پیگیری ها سماجت به خرج دهید(با نه گفتن یه مسئول پا پس نکشید)

عصر بافق: نظرتان نسبت به بافق و مردم ؟
پورمنش: بافق را عاشقانه دوست دارم و همیشه با افتخار خودم را بافقی معرفی کردم. مردم بافق هم انسانهای شریف و بزرگواری هستند و انشالله به زودی زود با ریشه کن شدنِ ویروس منحوس کرونا و بازشدن سالن های تئاتر مردممان با تئاتر دوستیِ نزدیکی برقرار کنند و شاهد حضور آنها در سالن ها باشیم.

عصر بافق: حمایت مسئولان؟
پورمنش: تا به امروز برای مجموعه مبارک tv فقط و فقط حمایت های شرکت سنگ آهن بوده و با اینکه پیشنهاد به دیگر ارگانها و ادارات دادیم و اعلام آمادگی و همکاری کردیم، متاسفانه جواب مثبتی دریافت نکردیم. و در پایان از حمایت های بی دریغ مدیرعامل محترم شرکت سنگ آهن جناب آقای مهندس فلاح، مدیر روابط عمومی آقای فخری ، مدیر محترم hse آقای غلامرضاپور که همیشه حامی هنر و هنرمندان این خطه بودند تشکر و قدردانی میکنم.