- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بخشنامه جدید هیچ خدشه ای به انتخابات اصناف وارد نکرده است

رییس اداره صمت بافق: منتظر پاسخ استعلام هستیم اما بخشنامه جدید خدشه ای به انتخابات ما وارد نکرده است.
به گزارش عصر بافق؛ ولی الله رنجبر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طبق آیین نامه نحوه برگزاری انتخابات، مرجع قانونی برای ارزیابی و بررسی صلاحیت کاندیداها، کمیته تطبیق شهرستان است و ۱۰ شرط که در آیین نامه هست باید بررسی شود.
وی ادامه داد: موضوع تبصره سه ماده ۶ آیین نامه که بحث دو دوره و چهار دوره است را نیز این کمیته باید بررسی و اعلام نظر کند.
رییس اداره صمت بافق بیان داشت: کمیته تطبیق شهرستان در تاریخ ۹۹.۹.۵ و قبل از صدور رای دیوان نظر نهایی خود را به هیات اجرایی اعلام کرده است پس از نظر ما خدشه ای به انتخابات نیست اما در نامه ای که اخیرا از دبیرخانه هیات عالی نظارت تحت عنوان بخشنامه دوم صادر شده نوشته است: «اعتبار نامه هایی که قبل از تاریخ ۹۹.۹.۲۹ صادر شده تا زمان خاتمه اعتبار نامه به قوت خود باقی است اما پاسخ سایر استعلامات واصله به این مرکز در خصوص آرای مسبوق متعاقبا اعلام می شود.»
رنجبر افزود: یکی از استعلامات ما از دبیرخانه این بود که با توجه به شرایط خاص شهرستان (برگزاری انتخابات قبل از رای دیوان) و اینکه کمیته تطبیق شهرستان که تنها مرجع قانونی مندرج در آیین نامه است قبل از تاریخ رای دیوان نظر خود را اعلام کرده تکلیف چیست؟!
وی تصریح کرد: در این نامه هم صراحتا ذکر نشده که اعتبارنامه هایی که بعد از آن تاریخ صادر شده باطل است بلکه نوشته اعتبار نامه هایی که قبل از آن تاریخ صادر شده به قوت خود باقی است اما اعتبارنامه هایی که بعد از آن تاریخ صادر شده را استعلام کنید.
رییس صمت بافق خاطرنشان کرد: ما شرایط خاص شهرستان بافق را استعلام کردیم و منتظر پاسخ هستم اما این نامه خدشه ای به انتخابات ما وارد نکرده است همچنین بصورت شفاهی به ما گفته اند این امر در صلاحیت کمیته تطبیق شهرستان است با این حال منتظر پاسخ استعلام هستیم.