مجتبی شاهپورزاده بافقی تنها خلبان فعال پاراگلایدر شهرستان بافق: من یک #پرنده هستم
کوه بافق بی نظیر است، ارتفاع بالا و دیواره زیبا، فقط مسئولین حمایت کنند مربی که دعوت کنیم خودجوش خلبان ها حضور پیدا می کنند

عصر بافق: خودتان را معرفی کنید؟
شاهپورزاده: مجتبی شاهپورزاده بافقی هستم

عصر بافق: پاراگلایدر یعنی چه؟
شاهپورزاده: چتربازی انواع مختلف داره این نوع اسمش پاراگلایدر هست که با جریان باد پرواز میکند و میشود با نیروی موتوری که به چتر متصل می شود هم حرکت کند که به آن پاراموتور می گویند. اما پاراگلایدر فقط چتر هست که با هارنس به خلبان متصل شده و با جریان باد با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند.

عصر بافق: برای پرواز در کوه بافق مشکلی ندارید؟ شاهپورزاده: سایت اصلی پرواز واقع در جاده شادکام هست. ولی کوه بافق با ارتفاع بالا و دیواره خوشکل که دارد چیز دیگری است.

عصر بافق: یعنی هر جایی و در هر زمانی می توانید پرواز کنید؟ خطر سقوط یا اتفاق ناگوار دیگری وجود ندارد؟
شاهپورزاده: پرواز عالی و امن بستگی به جهت باد و سرعت باد دارد. اگر باد خوب باشد هر کوهی که قابلیت پرواز داشته باشد و مسیرش دشوار نباشد ما برای پرواز می رویم. خود کوه خطری ندارد و تجربه پرنده و شرایط آب و هوا امنیت را ضمانت می کند. قبل از اینکه پرواز کنیم اول مربی می آوریم تا پرواز آزمایشی انجام دهد.

عصر بافق: اگر مردم بخواهند پرواز کنند؟
شاهپورزاده: این بحث تفریحی و توریستی هست که زیر نظر مربی پرواز دو نفره انجام میشود. حتی مردم عادی و گردشگران هم می توانند زیر نظر مربی پرواز کنند.

عصر بافق: بافق مربی پرواز ندارد؟
شاهپورزاده: نه باید دعوت کنیم و برخی مواقع در بافق حضور پیدا می کنند.

عصر بافق: پس اگر مردم برای تفریح یا گردشگران بخواهند پرواز کنند باید چکاری انجام دهند؟
کوه بافق هم دیدنی است و هم برای پرواز بی بینظیر است فقط مسئولین حمایت کنند مربی که دعوت کنیم خودجوش خلبان ها می آیند.

عصر بافق: مسئولین چه حمایتی باید بکنند؟
آقا مجتبی بافق هیات ورزشی به این نام دارد؟
شما در این ورزش یا هیات چه سمتی دارید؟
شاهپورزاده: من یک پرنده هستم پارسال مسئول سایت بودم ولی مسئولین فقط به محل سایت می آیند عکس میگیرند و می روند. هیات کارهایش را انجام دادیم نا راه اندازی شد اما خیلی فعالیت خاصی ندارد.
مسئولان شهرستان همراهی کنند تا یکی دو مسابقه اینجا برگزار شود تا سایت در کشور مطرح شود کافی است.

عصر بافق: بافق چند نفر پرنده دارد؟
شاهپورزاده: خلبان فعال یک نفر فقط خودم ولی ۵ نفر آموزش مقدماتی دیده اند. با سنگ آهن هم صحبت کردم آقای کاظمی هم از نزدیک پروازم را دیده اند. در حال حاضر همسرم را هم آموزش دادم و وی نیز کنار من پرواز می کند.

عصر بافق: اگر موردی است که می خواهید عنوان کنید بفرمایید:
شاهپورزاده: برگزاری یک مسابقه هزینه آنچنانی ندارد. فقط از یک مربی با دادن اسکان باید دعوت شود تا بتوانیم یک مسابقه خوب را برگزار کنیم. مقداری از هزینه را هم می توان از شرکت کننده ها گرفت. هزینه های جوایز و اکیپ برگزار کننده نیز اگر هزینه ای وجود داشته باشد. می توان بافق را با برگزاری این مسابقات به دنیا شناساند و ضمن ورزش و برگزاری مسابقه در زمینه گردشگری هم سرمایه گذاری کرد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *