بافق زیبا را بدون مدیریت درست، کمتر گردشگری خواهد دید. پیامی تاسف بار از یکی از فعالین حوزه گردشگری شهرستان که مدتی در این عرصه و در این صنعت پاک مشغول بوده اما دل نکنده، عاشق است و دغدغه دارد، بافق را، شهر نخل و آهن و آفتاب را، مردمانش را، زیبایی هایش را، جاذبه های توریستی و طبیعت بکر و دست نخورده اش را و گردشگریش را دوست دارد. زیر پوست صنعت گردشگری استان و بافق چه می گذرد؟! واکنش عجیب و سوال برانگیزی که ما آن را تایید نمی کنیم و البته جسته و گریخته چیزهایی شنیده ایم و امیدواریم واقعیت نباشد.
“سلام بافق زیبا را بدون مدیریت درست در شرایط فعلی کمتر گردشگری خواهد دید، من به عنوان کسی که مدتی برای گردشگری بافق زحمت کشیدم به شما که گهگاهی با مطالب خوبتان از این صنعت حمایت می کنید می گویم: خبر دارید الان تورهای کویرنوردی تهران به اسم کویر کاراکال به فهرج!!! و یزد می روند؟ کمپ های گردشگری ما هم ورشکسته و تعطیل شده! این تورها قبلا با کمپ های بافق کار می کردند که متاسفانه به دلایلی از جمله کرونا و گرانی هتل در بافق یکی یکی از شهرستان رفته اند و برخی از همین تورها به صورت دروغین تحت عنوان کویر کاراکال گردشگران را به کمپ کویری فهرج و یزد می برند. متاسفانه چشم تمام جوانان شهرمان به سنگ آهن هست و از پتانسیل های زیادی که در بافق وجود دارد بی اطلاع، می دانید از همین کامیون هایی که هر روز بیش از صد دستگاه در مسیرها تردد دارند چقدر می شود درآمدزایی کرد؟ البته اگر مسئولین به فکر باشند چرا نباید در مسیر کامیون ها مجتمع رفاهی زد و با ایجاد فروشگاه و جذابیتهای لازم مثل تمام شهرهایی که در مسیر تردد هستند درآمد زایی کرد؟!”
برای صنعت ماندگار، لایزال و پاک گردشگری بارها نوشته شده و در این صنعت افرادی بوده اند که در گذشته حتی حال هزینه های زیادی را به خاطر عشق به این خاک یا به قصد ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار، معرفی بافق، آثار تاریخی، مناطق بکر و صنایع دستی آن به ایران حتی دنیا کرده اند اما متاسفانه داستان سوء استفاده برخی از تورهای گردشگری از برند بافق و کویر منحصر بفرد آن که کمتر گردشگری به خود دیده، زمزمه هایی است که هر از گاهی جسته و گریخته شنیده می شود.
اینکه این امر در چه حجم و وسعتی اتفاق می افتد، تورهای یاد شده با چه مجوزی دست به چنین اقدام ناشایستی می زنند را مسئولان و متولیان گردشگری استان باید شناسایی و برخورد کنند چراکه با تکرار این اتفاقات در نهایت گردشگری استان بدنام شده و زیر سوال خواهد رفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *