همانطور که در گذشته نیز گفتیم در بسیاری از شرکتها و معادن کارگران به دلیل نوع قرارداد، عدم اطلاع کافی برخی کارفرمایان و پیمانکاران از مزایای تشکلهای کارگری همچنین شرایط حاکم و ترس از برخورد یا اخراج حاضر به پیگیری تشکلهای کارگری نیستند در صورتی که قانون شروع فرآیند تشکیل شوراها، انجمن های صنفی یا تعیین نماینده کارگران را در مجموعه ها منوط به درخواست کتبی از سوی تعدادی از کارگران کرده است. و این پروسه با ارائه تنها یک درخواست کتبی که نیاز هم نیست همه کارگران آن را امضاء کنند شروع خواهد شد.
قبلا برای مقابله با برخوردهای احتمالی پیشنهاد شد کارگران شرکتها و معادن با نماینده مردم، دفتر وی یا با نماینده ویژه پیگیری تشکلهای کارگری حوزه مهریز که توسط نماینده مجلس انتخاب شده تماس بگیرند و با هماهنگی اقدام به ارائه درخواست کتبی به اداره کار نمایند. در تایید صحبتهای قبلی و پیشنهاد ما در زیر به صحبتهای محمد حسن فتاحی، لوکوموتیوران شرکتی شاغل در ایستگاه راه آهن بافق که اکنون یکی از نفرات هیات موسس پیگیر شکل گرفتن تشکلی برای این ایستگاه هست دقت کنید.
“با سلام و خسته نباشید. من لکوموتیوران شرکتی راه آهن بافق هستم و پیگیر برای تشکیل شورای اسلامی کار اما ایستگاه راه آهن بافق جزو تشکلات ناحیه یزد بوده ولی با همت آقای صباغیان و دفتر وی و چند نفر دیگر اقدام برای تشکیل تشکل جداگانه برای ایستگاه راه آهن بافق کردیم و پیگیر انجام فرایند انتخابات از سوی اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی هستیم.
موضوع مهم این هست که بعضی از ارگان ها و کارگران آنطور که باید پیگیر نیستند و خودشان پیگیری نمیکنند و خیلی ها هم بعد از شرایطی که در ابتدا برای ما در ایستگاه راه آهن بافق پیش آمد بیخیال میشوند چون معمولا ادارات در مرکز استان مخالف تشکیل هستند یا شورا دارند.
با این‌وجود ما چند ماه هست که پیگیر هستیم تا این شورا تشکیل شود و به حق و حقوق قانونیمان که نسبت به ارگان های دیگر شاید بدتر باشد برسیم و این را هم باید مردم عزیز بافق در جریان قرار بگیرند که ایستگاه راه‌آهن بافق جزو مهمترین ایستگاههای راه آهن ایران هست که بیشترین فعالیت را در زمینه آمادگی لکوموتیو انجام می دهد و واقعا از نظر استراتژیک ریلی از مهم ترین مناطق در کشور محسوب می شود و باید از کارکنانش با این حجم کار تقدیر و تشکر به عمل آید که اگر غیر از این باشد روز به روز کارکنان (لکوموتیورانان، رییس قطار ها، سوزنبانان و… ) در راه آهن به علت های مختلف انگیزه شان را از دست میدهند.
و این مورد را هم باید به مردم بگویم که کار در راه آهن هم با مخاطرات زیادی همراه هست که ما کارکنان در هر سطحی به صورت های مختلف با آنها سروکار داریم
و لذا باید از مردم عزیز خواهش کنم مواقعی که به عنوان مثال برای مسافرت، عکاسی، دید و بازدید و … به محدوده ی راه آهن وارد میشوند خیلی خیلی مواظب باشند چراکه در بعضی مواقع استرسی که به همکاران به خصوص لکوموتیورانان از نظر روحی و عصبی وارد میشود ( برخورد با عابر و یا حتی حیوانات) اصلا قابل جبران نیست.
با تشکر فتاحی لکوموتیوران ایستگاه راه آهن بافق”
ما از آقای محمد حسن فتاحی، لوکوموتیوران عزیز ایستگاه راه آهن بافق بابت اطلاعات مفید همچنین راهنمایی کارگران در شرکتها و معادن در راستای پیگیری تشکلهای کارگری تشکر می کنیم. امیدواریم دیگر کارگران هم مانند سنگ آهن، کارخانجات و راه آهن در این امر پیش قدم شده و ترسی به خود راه ندهند. و بهتر است این کار با هماهنگی دفتر نماینده مجلس یا نماینده پیگیری تشکلهای حوزه انتخابیه صورت گیرد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *