آقای صباغیان؛ ضمن تشکر از اینکه هر از گاهی با تشکلات کارگری مراوداتی داشته و با شوراهای اسلامی کار جلسه برگزار کرده و از نزدیک به مشکلات آنان گوش می دهید اما به شما عرض کنیم که شرکتها فقط سنگ آهن و کارخانجات نیستند.
بعد از گذشت ۵ سال حضور شما در مجلس شورای اسلامی در شهرستان خودتان هنوز بسیاری از شرکتها مانند فلات مرکزی، فسفات، آنومالی شمالی، معدن میشدوان، گندله، کوشک، راه آهن، فولاد ابویی و … تشکل کارگری ندارند و در این شرکتها در مقابل تشکیل شوراها و حتی بعضا فعالیت آنان مقاومت می شود. خودتان نیز بهتر می دانید که شوراها بعد از تشکیل تازه در شروع راهی پر پیچ و خم و دشوار قرار می گیرند که رفتارهای فراقانونی، قانون گریزی، عدم نظارت کافی و عدم حمایت لازم و نبود پشتوانه، استرس و فشار زیادی را به منتخبین کارگران در شوراها وارد می کند و آنها را معمولا از عمل به وظایف قانونیشان باز می دارد. مدیران یا با قانون آشنا نیستند یا از اجرای اساسنامه شوراهای اسلامی کار پس از تشکیل شورا سر باز می زنند و کسی هم پاسخگو نیست.
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی روی صحبتمان با شماست چرا که با وجود امکانات و ابزارهای قدرت و ثروت در اختیار برخی شرکتها و معادن و همچنین عدم اطلاع لازم و کافی در خصوص مزایای فراوان وجود تشکلهای کارگری در مجموعه ها به سرانجام رسیدن این امر نظارت قوی تری را می طلبد که اینکار از عهده دیگران خارج است که اگر بود تاکنون تمام شرکتها و معادن دارای تشکل کارگری بودند.
آقای صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی این عزیزانی که به جلسات شما دعوت می شوند معمولا مشکل بزرگی ندارند، مشکلات، تبعیضها و نارضایتیها را در شرکتهایی جستجو کنید که تشکل کارگری ندارند، از ترس اخراج شدن و برخورد جرات تقدیم حتی یک تقاضای کتبی را به اداره کار ندارند. منظورمان هم حتما معادن و شرکتهای معدنی نیست حتی شرکت پاکبانان شهرداری و راه آهن بافق هم تشکل کارگری ندارند.
برادر عزیزمان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، تاکنون چند بار در محل معدن کوشک، معدن فسفات، مجتمع معادن فلات مرکزی، آنومالی شمالی، معدن میشدوان، بین پاکبانان شهرداری، بین نیروهای راه آهن، شرکتهای گندله سه چاهون، کارخانه فولاد ابویی و … در بین کارگران حضور یافتید تا با شما درد دل کنند؟ به خاطر درخواستها و پیامهای مکرر کارگران حتی بعضا خانواده های محترمشان از ما به عنوان رسانه جهت پیگیری و مطالبه گری در این زمینه از شما درخواست داریم در مورد شکل گرفتن تشکلهای کارگری در زمان مناسب و بعد از گذر از شرایط کرونا جدی تر ورود کنید تا کارگران این مجموعه ها دعاگوی همیشگی شما باشند.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *