امروز علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از سنگ آهن بافق در جمع خبرنگاران این شهرستان حضور یافت.
حضور پرحاشیه ای که با وجود روی باز و استقبال وزیر از پرسیدن سوال توسط خبرنگاران بارها بوسیله افراد مختلف در این مسیر وقفه ایجاد شده و فشار و استرس عجیبی به خبرنگاران وارد شد.
فلاح مدیر عامل سنگ آهن و محمدرضا صباغیان نماینده شهر بارها از پرسیدن سوال توسط خبرنگاران جلوگیری کردند.

پرده اولِ …

خالقدادی، خبرنگار عصر بافق: برنامه شما برای دو کارخانه نیمه تعطیل سنگ آهن و تامین خوراک چی هست؟
وزیر صمت: کجا تعطیله؟ آقای فلاح تعطیله؟
فلاح به خبرنگار عصر بافق: وقت آقای وزیر را (نگیرید) شما اگر اجازه دهید داریم می رویم جلسه بگیریم برای همین موضوعات صحبت کنیم.
پ.ن.: وزیر صمت از تعطیلی کارخانه خردایش سنگ آهن (تنها تامین کننده کارخانه های اصفهان و فولاد کشور طی دهه ها) و کارخانه آگلومراسیون این شرکت خبر ندارد.
پ.ن.۲: با همین فرمان جلو برویم چند سال دیگر احتمالا وزیر صمت از وجود شرکتی به نام سنگ آهن اظهار بی اطلاعی خواهد کرد.

پرده دومِ …

بیگی، خبرنگار بافق فردا: چرا در شهرستان بافق که نسبت به مکانهای دیگر بهترین مکان برای سرمایه گذاری جهت کارخانه های جوار معدنی و فولادی است دائما از طرف مافیا و رانتهای فولادی سنگ اندازی می شود؟
وزیر صمت: آقای مدیرعامل شما مافیا دارید اینجا؟
فلاح مبارکه، مدیرعامل سنگ آهن: من مستنداتی که ایشان می گوید ندارم.

پرده سومِ …

بیگی، خبرنگار بافق فردا: در خصوص شرکت سنگ آهن که منبعی برای درآمد بالغ بر ۵۰۰۰ کارگر است و قرار است سهام آن در فرابورس عرضه شود چه آینده ای برای این شرکت متصور است؟ ۵۰ سال است که سنگ آهن این منطقه و استان را برای فولاد کشور برده اند، حق و حقوق مردم و حق و حقوق شهر چه می شود؟ چرا آقای مسرور هر مدتی اغتشاش (ایجاد می کند؟)
وزیر صمت: با آقای شریعتمداری صحبت می کنم ببینم جریان فرابورس سنگ آهن چیست.

پرده چهارمِ …

بیگی، خبرنگار بافق فردا: چگونه امکان دارد در کشور جمهوری اسلامی با یک صورتجلسه مجعول، غیرقانونی و تناقض آمیز بالغ بر دو میلیارد تن ذخیره معدن از بدنه شرکت سنگ آهن جدا شود؟
وزیر صمت: اگر مستندات دارید ارائه کنید.

بیگی، خبرنگار بافق فردا: این جوابها چه فایده ای دارد، بچه های خود بافق نمی گذارند سوالهایمان را بپرسیم. خیال می کنید ما برای چه کسی اینجا سوال می پرسیم؟ نماینده مان آمده رودرروی ما قرار گرفته می گوید چرا سوال می پرسید؟

پرده پنجم ….

خالقدادی، خبرنگار عصر بافق: چرا فولاد ابویی بعد از ده سال همچنان راه اندازی نشده است اما مابقی طرح ها که دولتی بود راه اندازی شده است؟! اگر این مافیا نیست پس چیست؟!

وزیر صمت: در این خصوص می بایست طرح جامع فولاد انجام شود اما متاسفانه یک سری انحرافات مثل فشار های محلی برای ایجاد کارخانه در آن منطقه وجود دارد که باعث شده مقداری از طرح اصلی فاصله بگیرد ما حتما اولین کاری که دستور می دهیم بررسی مجدد طرح جامع فولاد است که مطابق با آن توسعه صورت بگیرد و در کنار آن طرح اکتشافات انجام بگیرد.

پرده آخر …

وزیر در حال خروج از سنگ آهن از ماشین پیاده شد و در جمع خبرنگاران بخاطر عرقی که به شهرستان داشتند از آن ها تشکر کرد.

پ.ن: هرچند تقریبا تمام سوالات بدون پاسخ ماند اما حداقل وزیر صمت احترامی به خبرنگاران گذاشت که مسوولین بافقی حاضر در صحنه نگذاشتند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *