خانه مطبوعات بافق چطوری و با کدام قانون شکل گرفت؟ مسئول یا نمایندگی خانه مطبوعات بافق به چه شکل و با کدام ساز و کار انتخاب می شود؟ این خانه در کجا مستقر بوده و چند نفر نیرو دارد؟ لطفا خانه مطبوعات در گزارشی، عملکرد خود را از زمان تاسیس تاکنون به مردم شرح دهد.
از همکاران خودمان می خواهیم به جای سد شدن جلوی مطالبه گری مردم و رسانه ها به امضاء سال ۹۳ خود پای صورتجلسه ۹۳/۶/۹ پای بند باشند. دلیل سکوتتان چیست؟ از امضاء خود پشیمان شده اید؟
یعنی تا این حد درک وجود ندارد که ما داریم جور شما را می کشیم؟ در گروههای خصوصی و در پستوهایی که تشکیل داده اید به ما حمله می کنید؟ ما اگر به میدان آمده ایم از حملات هیچ ابایی نداریم که در حرکت در این مسیر ثابت قدم تر نیز خواهیم شد چرا که پیه همه چیز را به تنمان مالیده ایم. توان دفاع از امضایتان را ندارید از سر راه ما کنار روید، ذهن ما را مشغول نکنید، بگذارید فضا را بهتر تحلیل کنیم تا ما از امضای شما و منافع مردم، کارگران و منافع شهرستان حتی استان دفاع کنیم، ژست نگیرید و برای رسانه ها آقا بالاسری نکنید که اگر به سابقه هفته نامه باشد افق کویر و اگر به رسانه برخط باشد بافق فردا در خط مقدم هستند.
ما برای شما احترام قائلیم، نکنید، مسائل و مطالبات مردم و شهرستان را شخصی و گروهی نکنید، بیایید منطقی با هم حرف بزنیم. هر شخصی، هر گروهی، هر شورایی در کنار نقاط قوت حتما نقاط ضعف هم داشته و دارد، این واقعیتِ غیر قابل انکاری است. شورای چهارم هم از این امر مستثنا نیست. نقاط ضعف در صورتی برای شما به نقاط قوت تبدیل خواهند شد که اول آنها را بپذیرید و در جهت اصلاح آن گام بردارید. با فرافکنی راه به جایی نخواهیم برد، شورای چهارم اگر کوتاهی کرده باید جبران کند، اگر کوتاهی نکرده باید مرد و مردانه از عملکرد گذشته خود دفاع کند. اگر شورای چهارم به همراه صباغیان نماینده وقت کارگران از عسکری حمایت کرده باید برای مردم توضیح دهد چرا در آن برهه که عسکری در خط مقدم ادامه خصوصی سازی و واگذاری سهام سنگ آهن به صندوق بازنشستگی فولاد بود از او دفاع کردند؟ شاید هم برخی از پیگیری زمین بلاتکلیف فرهنگیان ناراحت هستند؟ آن مشکل و آن زمین تا حل نشود یکی از موارد پیگیری جدی ماست.
آقایان شورای چهارم هر تخلفی در جریان و واگذاری سهام شرکت به صندوق در زمان عسکری صورت گرفته باشد شما هم مقصرید. با حمله کردن به مطالبه کنندگان مسیر را منحرف نکنید. به بازنشستگان شرکت سهام ترجیحی داده نشده و این امر مطابق با قانون تخلف است. شما در صورت عدم پیگیری و برخورد با تخلفات احتمالی و رفتن شرکت در بورس با شرایط فعلی و بدون لحاظ کردن تعهدات گذشته باید پاسخگوی مردم باشید. اکنون وقت رسیدگی به تخلفات است و ما از خودتان بیشتر نگران آینده تان هستیم چرا درک نمی کنید؟ موضوع نامه خلاف واقع مدیر عامل وقت شرکت چه بوده است که بنا به شنیده ها هم شما و هم نماینده وقت کارگران در جریان آن قرار گرفتید؟ موضوع عدم پیگیری مدیرعامل وقت سنگ آهن و مدیر امور پیمانکاران آن شرکت در رابطه با تخصیص سهام ترجیحی به پیمانکاران مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای اسلامی چهارم در گذشته چه بود؟ اظهار نظرهای متناقضی در رابطه بقیه سهام ترجیحی وجود دارد، ۴/۱ از سهام ترجیحی واقعا نزد صندوق به امانت مانده تا مطابق با صورتجلسه سود آن در راستای رفاه کارگران مجموعه و رسیدگی به عقب ماندگی شهرستان هزینه شود؟ اگر بله با کدام سند؟ تاکنون و بعد از گذشت حدود ۶ سال چقدر و کجا هزینه شده؟ ۵ درصد از سهام اقساطی به مدیران و کارشناسان این حوزه به چه کسانی واگذار شده است؟ چرا از شفاف سازی واهمه دارید؟ آنها که سکوت کرده اند قرار است با خرید سهام و سهامدار شدن برگردند؟!
آقایان شورای چهارم، امضا کنندگان صورتجلسه ۹۳/۶/۹، شورای پنجمیها به خصوص سکوت کننده این جمع (ابراهیم تفکری)، امام جمعه بافق، نماینده مجلس که همچنان موضع شفافی در زمینه واگذاری در شرایط فعلی نداشتید، خودتان به خوبی می دانید رفتن سنگ آهن به بورس بدون تعهداتی از جمله تامین خوراک و تکمیل چرخه فولاد و تحقق واگذاری ۱۵ درصد از سهام به شهر و ادامه روند پرداخت دو درصد فروش سنگ آهن و … تیشه به ریشه شهرستان خواهد بود. آقایانی که با دالاهو دالاهو کردن می خواهید ضعف عملکرد گذشته خود را و عملکرد ضعیف فعلی در دفاع محکم از حقوق شهرستان را لاپوشانی کنید، بدانید که با دالاهو دالاهو کردن به صندوقیها خوش خدمتی کرده و راه را برای آنان روغنی خواهید کرد. یکبار برای همیشه، شرکت دالاهو با صندوق هیچ فرقی ندارد. طرف حساب شما صندوق هست نه دالاهو، همان که مدیرعاملش ذیل صورتجلسه را امضا کرده است. (مدیرعامل وقت صندوق زیر صورتجلسه را امضاء کرده و اکنون هم صاحب سهام است) به نظر می رسد شما آگاهانه دریا را رها کرده اید و به دریاچه چسبیده اید. اصل موضوع را بخواهید بدانید وزارت رفاه و شخص وزیر باید پاسخگوی شما باشد. چرا نماینده وزیر رفاه را به مجلس نمی کشد؟ خودتان به خوبی می دانید شرکت دالاهو تشکیل شد تا تعهدات حفظ شود، دالاهو تشکیل شد تا صاحبان سهام زیاد نشوند، دالاهو سه سال زمان به ما و شهرستان داد، دالاهو با نظر همه مسئولان شهرستان با محوریت نماینده مجلس تشکیل شد، اگر دالاهو تشکیل نشده بود صندوق سهام سنگ آهن را در سال ۹۶ فروخته بود و اکنون طرف حساب ما و شهرستان معلوم نبود چند نفر بودند یا کدام سرمایه دار یا شرکت بزرگ بود. کاری که اکنون در جریان است و با توجه به ابهامات فراوان و عدم شفاف سازی مدیرعامل سنگ آهن آینده ای نامعلوم را برای شرکت و شهر رقم خواهد زد. پس اگر در مسیر مطالبه گری و پیگیری رسانه ها، مردم و کارگران سنگ آهن انحراف و شک و شبهه ایجاد کنید فردا روز باید در برابر مردم و کارگران و در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید. برای ما دعا نکنید، بیایید یک بار هم که شده خودتان را از ما جدا نبینید و برای همدیگر دعا کنیم.
پ.ن.: چطور نشست های خبری تشکیل می شود، انتخابات اصناف برگزار شد ولی انتخابات خانه مطبوعات به بهانه کرونا یا نبود مکان هر روز به تعویق می افتد؟ مگر چند نفر باید در این انتخابات شرکت کنند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *