کسی پاسخی نداد، پاسخ دادن به رسانه یا درخواستها و مطالبات مردم تا این حد مشکل است؟ طی یکی دو هفته گذشته بسیاری موارد که تقاضاهای مردمی بود در عصر بافق مطرح شد و از مسئولان مربوطه درخواست شد تا برای مردم توضیح دهند. اصلا بیایند بزنند توی دهان رسانه که شما مغرضید، شما انصاف ندارید، شما اطلاعات ندارید یا اطلاعاتتان ناقص است و دارید یک طرفه قضاوت می کنید، ما از ایشان و مردم عذرخواهی می کنیم، یا اینکه بگویند این موضوع به ما مربوط نبوده، اگر هم بوده مشکلات ما در این مسیر اینها بوده و اگر هم مسئول مربوطه یا دستگاه تابعه قصور و کوتاهی کرده اند یک عذرخواهی ساده، مردم ما بهترین مردم هستند، سختیها را تحمل می کنند بی محلی را نه، کمبود امکانات و شرایط را درک می کنند اما دروغگویی یا دیده نشدن را هیچ کسی نمی تواند تحمل کند، با مردم حرف بزنید و با ایشان درد و دل کنید و اگر کوتاهی کردید صادقانه از مردم عذرخواهی کنید.
واقعا پاسخ ندادن دلیل چیست؟ اداره مسکن و شهرسازی، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، نماینده و برخی از اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت سنگ آهن، اداره صنعت و معدن و … هیچ پاسخ یا توضیحی به مردم ندادند. از اداره کار، شرکت شهداب، معدن کوشک و فرماندار بابت جواب گویی تشکر می کنیم. استاندار یزد گفته بود که مدیرانی که به رسانه پاسخگو نیستند معرفی کنید تا برخورد کنیم. قبلا سوال پرسیدیم و اکنون دوباره می پرسیم تاکنون با چند مدیر در مرکز استان و در شهرستان بافق به خاطر عدم پاسخگویی به رسانه و مردم برخورد شده است؟
شوق الشعرا در توفان یزد مالک کانال ۱۰۵۰۰ نفری توفان پس از تکرار یک سوال ساده به مدت ۴۲ روز متوالی و عدم پاسخگویی هیچ کس به این سوال که شاید سوال خیلی از یزدی ها باشد در روز چهل و سوم به اینکه یزد استاندار دارد یا نه، شک کرده و سوال پرسیده است. منطق بی ربطی هم به کار نبرده، در استانی که استاندارش ادعای برخورد با مدیران غیر پاسخگو را دارد چطور سوالی پس از ۴۳ بار تکرار هنوز بی جواب مانده است؟
“چرا یزد استاندار ندارد؟
چهل و دو روز گذشت…
این سوال، در هر صبح تکرار می شود (۴۳)
شاید یکی پیدا شد و پاسخی داد…
موسسه کوثر تابحال چقدر زمین برای طرح ایجاد باغشهر دو هزار هکتاری و به چه قیمتی فروخته؟
چقدر برای زمین ها و زیرسازی هزینه کرده؟
چقدر حقوق و دستمزد و هزینه تبلیغات و آگهی و رپرتاژ اده و چقدر پول بابت انتقال آب یزد هزینه کرده است!؟
و چه نهاد و دستگاهی بر عملکردهای آن نظارت میکند و از درآمدها و هزینه هایش اطلاع دارد؟
محمدرضا شوق الشعراء
۹۹/۱۱/۱۳
✅توفان یزد”
طوفان یزد: “پیام یک حقوقدان یزدی؛ برابر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ١٣٨٨ مجمع تشخیص مصلحت نظام، و آیین نامه و شیوه نامه اجرایی قانون مذکور، به منظور حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات موجود در موسسات عمومی و موسسات خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دستور رییس‌جمهور تشکیل گردید
و هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد (مگر آنکه قانون منع کرده باشد) و کلیه موسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت زمان پاسخ نمی‌تواند حداکثر بیش از ۱۰ روز از زمان دریافت درخواست باشد و عدم پاسخگویی و یا تاخیر در آن جرم است.
لذا توصیه می‌شود درخواستتان را بصورت کتبی به موسسه مذکور ارائه کنید تا در مهلت قانونی نسبت به ارائه اطلاعات اقدام نماید و در صورت تخطی، این حق برای شما وجود دارد که موضوع را با طرح شکایت کیفری یا اعلام به مراجع نظارتی مانند بازرس کل (سازمان بازرسی کل کشور) پیگیری کنید.”
عصر بافق: براستی کجای کار می لنگد؟
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *