شهرستان بافق از سالهای گذشته درگیر معضلات و مشکلاتی بوده که لاینحل مانده و سوهان روح بافقیها شده، سالها مردم و مسئولان شهرستان در آن درگیر بوده اند و راه به جایی نبرده اند و این موارد مراحل گزارش و نامه به رئیس اداره، فرماندار، استاندار و … را طی کرده و جواب گرفته نشده است. در واقع برخی آسیب و تهدیدهای بافق را کسی که خبر ندارد خواجه حافظ شیرازی است. اساسا یکی از دلایلی که احساس نیاز شدید در مردم بافق نسبت به داشتن نماینده ای بومی ایجاد شد همین مشکلات لاینحل بود که سالها گلوی بافق را می فشرد و بافقیها تنها راه فائق آمدن بر آنها را داشتن نماینده ای بومی در مجلس شورای اسلامی می دانستند. در واقع نیز نتیجه گیری مردم درست بود چرا که در دوره های گذشته دیده بودند که نفوذ یک نماینده قوی چگونه می تواند تمام معادلات را جابجا کند.
شوربختانه بعد از محقق شدن آرزوی دیرینه بافقیها که داشتن نماینده ای بومی و از جنس خودشان که مشکلات را با گوشت و پوست خود درک کرده باشد بود، مطالبه گری از همین نماینده که خود الگوی تمام عیار مطالبه گری با تندترین ادبیات در گذشته بوده و بعد از نشستن در کرسی مجلس مردم را به مطالبه گری از خود دعوت و توصیه کرده تا بتواند بهتر کار کند هر روز از گذشته سخت تر و سخت تر می شود. حتی عده ای که در گذشته با وی زاویه ها داشته‌اند اکنون برای خوش خدمتی و رسیدن به منافع بیشتر مثلا خود را سپر بلا کرده اند و با دادن مشاوره غلط برعکس تیشه به ریشه اش می زنند. اصولا این روزها کلمات مطالبه گری، انتقاد و تخریب زیاد کاربرد دارد و هر کسی از ظن خود یار این‌ کلمات شده و برایشان تفاسیر گوناگونی ارائه می دهد. باید گفت برخی تا بر خر مراد سوار هستند خوب می تازند و همه را به سکوت، همراهی، آرامش و اتحاد دعوت کرده و تنها راه توسعه و پیشرفت را در اتحاد می دانند. اما همین که دو روزی روزگار بر وفق مرادشان نچرخید زمین و زمان را به هم می دوزند و به زعمشان همه گذشته را فراموش کرده اند.
لطفا به ما حمله نکنید، به این سوال که سوال طیف بزرگی از مردم است هر چند که در حال حاضر در اقلیت باشند پاسخ دهید. دقیقا چه موردی یا مواردی را در مسائل و مشکلات بیشمار شهرستان باید از نماینده مطالبه کنیم؟ البته ما گیج شدیم یکی برایمان تشریح کند در حال حاضر فلسفه وجودی نماینده مجلس برای مردم بافق که ۳۷ سال انتظارش را کشیدند و دو دوره سر و دست شکستند تا او را به مجلس بفرستند چیست وقتی با خصوصی سازیهایی که همراه با تخلف صورت گرفته و ادامه دارد موافق است و تاکنون هیچ اظهار نظری نداشته، عقیده دارد دی نوزده قانونی واگذار شده، بعد از اینکه قبل از انتخابات گفته تمامی آنومالیها به سنگ آهن برگشته و اکنون ضمن واگذاری معدن بزرگ a5 به فولاد زاگرس هنوز سنگ آهن بافق و فولاد ابویی در آینده خوراک ندارند، موضع مبهمی در رابطه با چاه گز دارد، به مرز مهریز و معدن مهدی آباد بافق کار ندارد، در حوزه فرهنگ، ادب و هنر اتفاق خاصی نیفتاده، نیرو پروری در سطح استان و کشور صورت نگرفته، فرمانداران و مدیران غیر بومی بر ما حاکم هستند، چارت ادارات و فرمانداری همچنان ناقص است و از کمبود نیرو رنج می برند و بودجه ها همچنان ناعادلانه تقسیم می شود؟
باور کنیم که مطالبه گری تخریب نیست و صباغیان در حملات تند و تیزش به مسئولان شهرستان و استان در گذشته بدون اغماض و بدون در نظر گرفتن حتی اتحاد در مسئولان در دوران قبل از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و اکنون با حملات با تندترین ادبیات در مجلس شورای اسلامی معروف است و در بعد ملی به جز موارد معدودی که از وی انتقاد داریم بسیار قوی عمل کرده و باعث افتخار بافق است. اما در بعد حوزه و شهرستان چطور؟ ما به عملکرد وی در بعد شهرستان انتقاد شدید داریم و تاکنون خود غلط بوده آنچه می پنداشتیم اما هنوز و تا نقد می کنیم امیدواریم، امیدواریم که نقد می کنیم، می نویسیم، مطالبه می کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *