سید سعید حسینی، رئیس هیات امنای امامزاده عبدالله (ع) شهرستان بافق طی گزارش کاری که در مصاحبه با پایگاه خبری بافق فردا به مردم داده در رابطه با عدم بازسازی گنبد آستان، توپ را به زمین میراث فرهنگی هدایت کرده و در جواب نیز متقابلا لیلا رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با استناد به بند و تبصره و قانون گفته هزینه های مرمت و بازسازی به عهده ارگان مربوطه است.
فارغ از بحث پیش آمده که شوربختانه معلوم نیست چه مدتی ادامه داشته و حل نشده تا در نهایت به رسانه کشیده شود آثار و برکات وجود آستان مقدس این امامزاده عظیم الشان به لحاظ معنوی قابل ذکر نبوده و هر روزه شاهد حضور مردم از اقصی نقاط کشور جهت زیارت این بقعه متبرک هستیم، بزرگترین امامزاده استان که به لحاظ گنبد و معماری خاص آن نیز در کشور معروف بوده به شکلی که برخی حتی انحنای آن را منحصر بفرد می دانند از جاذبه های توریستی، آثار تاریخی و از اماکن هدف گردشگری مذهبی می باشد. ناگفته پیداست که به ارزش معنوی و گردشگری این بقعه نمی توان قیمتی گذاشت و جدا از برکات معنوی وجود آستان، این مکان می تواند مانند معدنی پایان ناپذیر و گوهری تابان سالهای سال زائران، گردشگران داخلی و خارجی و مسافران عبوری را به خود جذب کرده و باعث رونق و برکت و ایجاد درآمد برای شهرستان باشد.
پرواضح است که حفظ بهینه و به روز چنین بنایی با آن مزیتهای ممتاز دینی و اسلامی، منحصر بفرد و تکرار نشدنی بودن در زمینه آثار تاریخی و گردشگری دارای اهمیت فوق العاده ای بوده و نباید دستخوش هیچگونه حاشیه ای شود که این میراث باید بهتر از قبل و با حفظ کامل اصالت خود به آیندگان تحویل داده شود. لذا از هیات امنای امامزاده عبدالله (ع)، روسای ادارات و اداره کل های اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق و استان ملتماسانه درخواست داریم که به جد و با دلسوزی هر چه تمام و با حساسیت بالا این موضوع را پیگیری کرده و نسبت به مرمت این بنای معنوی و تاریخی که به شهرستان بافق هویتی خاص و زیبا بخشیده، نگهداری ویژه از آن خصوصا ترمیم گنبد آستان که بحث آن به میان آمده اقدام‌ نمایند.
پ.ن.۱: شایسته است هیات امنا نسبت به ساخت و سازهای اطراف آستان حساسیت لازم را به لحاظ حفظ بافت تاریخی و اصالت بنا داشته باشند.
پ.ن.۲: در حالیکه در استان و کشور در راستای آزادسازی بصری اماکن مذهبی و گردشگری کار می شود در شهرستان بافق شاهد ساخت و ساز چند طبقه در اطراف میدان امامزاده عبدالله (ع) هستیم که باید به هر شکل ممکن با کمک اوقاف، میراث و شهرداری مدیریت شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *