در خصوص مطلب منتشر شده تحت عنوان “اگر نظارت ضعیف باشد با تغییر پیمانکار هم چیزی در معدن کوشک تغییر نخواهد کرد” جوابیه ای از سوی روابط عمومی معدن کوشک به هیات تحریریه عصر بافق ارسال شده است که عینا منتشر می شود.

بسم الله الرحمن الرحیم
« وَ قُل اِعمَلوُا فَسَیری اللهُ عَمَلکُم وَ رَسُولَهُ وَ المُؤمنُونَ وَ ستُردنَ اِلی عالِمِ الغَیبِ وَ الشَّهادَه فَیُنَبَّئکُم بِما کُنتُم تَعمَلوُن»
«بگو عمل کنید مسلما خدا و پیامبرش و مؤمنان (ائمه) اعمال شما را می بینند و بزودی به سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می شوید و او به آنچه همواره انجام می دهید آگاهتان می کند»
مدیر مسوول محترم سایت خبری عصر بافق
باسلام و ادب
تصویر یادآوری اخبار گذشته با هر هدفی قطعا خارج از شمول آیه فوق نیست.
احتراما به استحضار میرساند شرکت معادن بافق با استناد به آیه فوق و در راستای فرمان رهبری در سال جهش تولید با کار و تلاش در سایه قوانین کار و اجرای طرح توسعه معدن و کارخانه سعی در کمک به تولید و اشتغال کشور داشته و به مساعدت همگانی نیازمند است،
ضمنا در خصوص مطالب درج شده در سایت خبری عصر بافق به جهت روشن شدن اذعان عمومی، مطالب ذیل معروض می دارد.
۱-اولین پروانه بهره برداری معدن کوشک در سال ۱۳۱۸ صادر شده و به شرکت معادن بافق منتقل گردیده و هیچگاه توسط پیمانکار استخراج نگردیده است و هم اکنون شرکت معادن بافق (سهامی عام) پذیرفته شده در بورس با بیش از ۵۷۰۰۰ سهامدار عملیات اکتشاف و استخراج و کانه آرایی آن را برعهده داشته که استخراج مواد معدنی پرعیار به اتمام رسیده و گواهی کشف جدید براساس طرح بهره برداری از آن به تایید کمیسیون صمت رسیده است.
۲-در مورد سرویس های ایاب و ذهاب معروض می دارد با اضافه شدن سرویس های جدیدتر به ناوگان حمل و نقل کارگران، تعداد صندلی های موجود طی شبانه روز ۸۳۰ عدد و تعداد پرسنل استفاده کننده ۳۵۰ نفر می باشد. سرویس های استیجاری به صورت ماهانه توسط واحد ایمنی مورد نظارت های مستمر کیفی و ایمنی و بهداشتی و کنترل منظم قرار گرفته و در صورت وجود ایراد و اشکالی موارد به راننده سرویس تذکر داده شده هیچگونه اطلاعی در زمینه عدم رعایت نظارت ایمنی و بهداشتی به اعضای کمیته حفاظت و بهداشتی مستقر در معدن گزارش نشده است.
۳- به منظور افزایش ایمنی کارگران و بالابردن شرایط بهداشتی و به منظور حفظ سلامت کارگران در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن مواد ضدعفونی کننده استاندارد و اسپری های ضدعفونی از جنس مرغوب و با کیفیت در اختیار سرویس ها به صورت جداگانه قرار گرفته و نظارت جدی جهت استفاده از آن توسط واحد ایمنی قرارمی گیرد. اسپری های ضدعفونی، ماسکهای مناسب به صورت ماهانه در اختیار کارگران همه قسمتها و سرویس های ایاب و ذهاب گذاشته شده است. کنترل دقیق کارگران در مقابل ویروس کرونا و حتی خانواده آنها و تشکیل فرمهای خوداظهاری سلامت کارگران و همچنین همکاری مستمر با شبکه بهداشت و درمان بافق جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط کار.
۴-کمک ده میلیارد ریالی ( ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال) شرکت معادن بافق به همراه ذوب روی بافق جهت مساعدت به بخش بهداشت و درمان در شرایط اوج همه گیری ویروس کرونا.
۵- در خصوص طرح طبقه بندی مشاغل به استحضار می رساند طرح طبقه بندی مشاغل در سال ۱۳۷۳ مورد تائید وزارت کار قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده و از ابتدای سال ۱۳۹۶ به دستور مدیریت به جهت ترفیع حقوق کارگران، ضریب ریالی افزایش و طرح برای کلیه پرسنل پیشنهاد و حقوق و مزایای کلیه گروهای شغلی دست خوش تغییرات و افزایش گردیده که بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریالی ( ۱/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای شرکت بار مالی در قسمت حقوق ثابت داشته. جهت قانونی شدن مراحل کار و انجام امور از آنجا که کمیته طبقه بندی مشاغل از مقدمات اجرای طرح میباشد و به دلیل بازنشستگی اعضا کمیته قبلی نسبت به انتخاب اعضای جدید و نمایندگان کارگران با هماهنگی آن اداره وانتخابات تعیین وافراد منتخب کتباً به آن اداره کار معرفی و در انتظار برگزاری آزمون و تایید آن اداره میباشد.
۶- کلیه لوازم حفاظت فردی و ایمنی از قبیل لباس کار مناسب، کلاه ایمنی، ماسک مناسب و… در اختیار کارگران قرار می گیرد.
بمنظور ایجاد اشتغال روستاییان محترم دوخت لباسکار مناسب به تولیدی مستقر در روستای کوشک سفارش تولید و توضیح گردیده. همچنین سفارش دوخت کاپشن بر اساس سایز به تولید کننده داخلی ارائه و تعدادی از آن به معدن ارسال و بعد از تکمیل موجودی در روزهای آینده بین کارگران توضیح خواهد شد.
۷- در راستای اجرای قوانین کار اقدامات ذیل انجام گرفته.
۸- تشکیل کمیته طرح طبقه بندی مشاغل و تعیین نماینده کارگران جهت بازبینی موارد آن.
۹- تشکیل کمیته انضباطی و تعیین نماینده کارگران در آن که از طریق انتخابات انجام شده است.
۱۰- تشکیل کمیته فنی معادن زیرزمینی و روباز.
۱۱- تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشتی و تعیین نماینده کارگران در آن و انجام جلسات ماهانه جهت حل کردن کلیه مسایل بهداشتی و ایمنی محیط کار صورت جلسه ماهانه کمیته فنی و بهداشت کار جهت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ارسال گردیده است.
۱۲-تشکیل واحد عمران جهت تعمیر و نگهداری ساختمانها سرویسهای بهداشتی نمازخانه جاده و معابرکه درحال انجام میباشد.
۱۳- اجرای سیستم لوله کشی گاز در معدن به منظور برخورداری از نعمت گاز طبیعی.
۱۴- طرح بهره برداری جدید بر اساس اطلاعات فنی و ایمنی تهیه و مورد تایید کمیسیون صمت قرار گرفته است.
و همچنین سرمایه گذاری جهت خرید ماشین آلات جدید و متعاقبا بکارگیری کارگران جدید جهت اشتغال به کار.
۱۵- کمک به راه اندازی کارگاه تولید لباس کار در روستای کوشک به جهت اشتغال روستاییان محترم و کمک به دهیاری و ارگان های مختلف مجاور معدن
۱۶- مساعدت در زمینه کمک های معیشتی ویارانه بیمه تکمیلی به کارگران عزیز شاغل و مشارکت در طرح کمکهای مومنانه
۱۷- افزایش حق غذای کارگران. کمک به صندوق وام رفاه کارگران.
۱۸- مساعدتهای اجتماعی فرهنگی و عمرانی به دهیاری و ارگانهای مسقر در روستای کوشک و غیره .

واحد آموزش ایمنی و روابط عمومی

رونوشت:

  • فرمانداری محترم شهرستان بافق
  • اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق
  • اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق

عصر بافق: از پاسخگویی مدیران معدن کوشک تشکر می کنیم.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *