محمد حسن تشکری بافقی، رئیس شورای شهر بافق در سال ۹۳ و در بحبوحه اتفاقات شگفت انگیز آن سال که بعدها شفاف تر خواهد شد در مورد یک اشتباه به عصر بافق تذکر داد: “شماها که اهل قلم هستید چرا دقت نمی کنید؟ بعد از قانون ارزش افزوده تمام عوارض حذف شده و این دو درصد از روز اول اسمش ‘دو درصد فروش سنگ آهن و معادن اطراف، بوده است. بیاید حالا دیگر اسم اشتباه عوارض را از روی آن برداریم. ترسم از این است که روزی برسد که اینها استناد کنند به نوشتار خودمان و بگویند عوارض حذف شده و دو درصد را به باد دهند. بارها من گفتم دو درصد فروش سنگ آهن و یک درصد زیست محیطی، این دو عوارض نیستند پس به اشتباه از کلمه عوارض استفاده نکنید عزیزان. دو درصد در مکاتبات اولیه چهار درصد فروش بود که در دولت احمدی نژاد با ابلاغ قانون تجمیع عوارض و ابلاغ قانون ارزش افزوده حذف شد که با پیگیری های مستمر مجددا دو درصد به عنوان فروش اعلام گردید.”
با توجه به حضور در دوره و زمانه ای که با تحریف یک کلمه، جابجایی یک حرف، کم یا زیاد کردن آن کیلومترها مرز و سرزمین به همراه منابع و معادن آن جابجا می شود، با تغییر دادن اسمی و استناد به آن پا روی تمام اسناد و نقشه های قدیمی و متقن گذاشته می شود و مناطق بکر به نام این و آن می شود باید بیشتر مواظبت کنیم. همینجا ضمن عذرخواهی اشتباه خود را اصلاح می کنیم و من بعد از حق شهرستان بافق از معادن به عنوان دو درصد فروش سنگ آهن و معادن اطراف استفاده خواهیم کرد.
پ.ن.: با توجه به اینکه برخی مسئولان شهرستان نیز از کلمه یاد شده به اشتباه استفاده می کنند از حساسیت و نکته سنجی محمد حسن تشکری بافقی قدردانی می کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *