“تقسیمات کشوری عامل وحدت باشد” تیتر روزنامه رویش ملت بود البته با کمی تاخیر و از افاضات رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور؛ جناب وزیر ما بافقیها از قدیم قربانی مقوله تقسیمات کشوری که شما از آن به عنوان عامل وحدت دم می زنید بوده و هنوز هم هستیم. حس غرور ما و عزت نفس ما در مقوله تقسیمات کشوری لگد مال شده، وزیر محترم کشور به استاندارتان بگوئید در مقوله تقسیمات کشوری پا را از روی گلوی بافق بردارد تا کمی نفس بکشیم، جناب وزیر ما از تقسیمات کشوری در بافق چیزی جز تحریف، دست درازی و کاشتن تخم کینه، نفاق و دروغ و تفرقه ندیدیم چرا که تقسیمات کشوری در جهت منافع عده ای خاص و برخی سیاسیون قرار گرفته، جناب وزیر فقط و فقط قانون و عمل به آن عامل وحدت است، آن هم قانونی که با رانت، نفوذ سیاسی و مصلحت اندیشی نتوان از آن سوء استفاده کرد.
از شما می خواهیم همانطور که استان یزد بواسطه جمعیت کمتر در بسیاری موارد به عنوان پایلوت مورد استفاده قرار می گیرد در خصوص تقسیمات کشوری از ۳۰ سال گذشته در این استان بررسی خیلی مختصر و کوتاهی از روی نقشه ها و تغییرات عمده صورت گرفته انجام دهید تا ببینید چطور می توان با سوء استفاده از قوانین، تحریف و شایعه سازی یک شهرستان را از هر طرف مورد هجوم قرار داد و مردمش را تحقیر کرد. بیگ بنگ تغییرات، تحریف و جابجایی های عمده در تقسیمات کشوری استان یزد از شهرستان زیاده خواه اردکان شروع شده تا مثلا در راستای منافع این شهرستان ولی در واقع منافع عده ای خاص همه قوانین تقسیمات کشوری به سخره گرفته شود.
این امور طی سالها بر اثر اعمال نفوذ برخی مسئولان استان که یا خود اردکانی بوده اند یا تحت تاثیر سیاسیون اردکان قرار داشته اند صورت گرفته که اگر مثال مبرهن خواستید حی و حاضر، استاندار یزد به شاگردی معاون سیاسی اردکانی وقت تغییرات در مرزهای جغرافیایی شهرستانهای اردکان، بافق و بهاباد و در زمانی که شهرستان بافق فرمانداری اردکانی داشته افتخار می کند.
اینجا در استان یزد، مردم شهرستانهای بافق، بهاباد، مهریز، اردکان و حتی میبد و از استان همسایه نیز طبس طعم اتحاد را در تقسیمات کشوری به خوبی با گوشت، پوست و استخوان خود چشیده اند. به تازگی پای فهرج و زرند نیز به این داستان دردناک در حال باز شدن است. اینجا با تحریف تخم تفرقه می کارند، با تشکیک، مردم دو شهرستان و شهرستانها را روبروی هم قرار می دهند، با سوء مدیریت و عدم مدیریت مشکلات بین شهرستانها هر روز اتحاد را رو به زوال بیشتر برده طوری که کینه ها، نفرتها و دشمنیها جای دوستی، رفاقت و نوع دوستی را گرفته اند و اثرات این نوع مدیریت در بحث تقسیمات کشوری ده ها سال پابرجا خواهد بود و هزینه های بیشماری را به این نظام و مردم وارد خواهد کرد.
وای به حال روزی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مرزهای شهرستانی احتمالا به جرم داشتن جمعیت کمتر، منابع بیشتر، نداشتن نفوذ یا نفوذ کمتر در مسئولان استانی و کشوری با دستاویز قرار دادن قوانین دست درازی شود و صدای این مردم به جایی نرسد. چطور می شود تغییرات عمده ای در مرزهای جغرافیایی یک شهرستان از سه طرف اتفاق بیفتد، این شهرستان منابع و بخشهای زیادی از سرزمین خود را از دست بدهد و مردم بعد از سالها متوجه این موضوع مهم و حیاتی شوند؟ چطور می شود در موضوع تقسیمات کشوری به اتحاد رسید در زمانی که بر اثر سوء مدیریت عده ای از مسئولان استانی با وجود مدارک و نقشه های قدیمی و متقن، هر روز در مرزهای چند شهرستان، شک و شبهه ایجاد، مدارک تحریف می شود و جالبتر اینکه موضوع بریده نمی شود و استخوان لای زخم مانده تا چرکین شده و هر روز بر درد و رنج مردم بیفزاید؟ چطور امکان دارد تقسیمات کشوری ای که با جابجایی های بی اساس صورت داده در سالهای اخیر که ایجاد حق کاذب و توقع بیجا در مردم شهرستانهای صاحب نفوذ و حس سرخوردگی، حقارت در مردم شهرستانی با نفوذ سیاسی کمتر کرده باعث وحدت شود؟
اینجا در استان یزد طی دو دهه بسیاری از شهرستانها بر اثر سیاستهای غلط در تقسیمات کشوری، جابجاییهای بی مورد در مرزها و منابع روبروی هم قرار گرفته اند. اردکان با بافق، اردکان با بهاباد، اردکان با طبس، اردکان با میبد، مهریز با بافق، بهاباد با بافق، فهرج با بافق، تقریبا همه این همسایگان یا دیروز دچار این مشکل بوده اند یا فردا دچار خواهند شد و هزینه های بسیاری به این شهرستانها تحمیل می شود. حالا که حرف از وحدت زدید اگر فرصت داشتید به استاندارتان در استان یزد بگوئید یکبار برای همیشه مشکلات تقسیمات کشوری را در استان فقط و فقط از طریق قانون حل کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *