البته می گویند در مثال جای مناقشه نیست، داستان این روزهای برخی رسانه های بافق شبیه زمانی است که فریاد آی دزد آی دزد خود دزد از همه بلندتر است. همان داستان قدیمی که دزدی در روز روشن در بازار دزدی کرد و پا به فرار گذاشت و برای اینکه گیر نیفتد شروع کرد با دست به هر ناکجا آبادی اشاره کردن که آی دزد دزد، دزد را بگیرید، مردم عامی و بی اطلاع هم شروع کردن به دویدن در سراب و در دام جیغها گرفتار شدند و این وسط دزد واقعی به ریش جمعیت می خندید .
بعد از کار کردن متن “برای اصلاح امور در قدم اول، باید واقعیتها را پذیرفت / شهرستان بافق دیگر دارالشجاعه نیست”، متنی از طرف یکی از اعضای سردبیری عصر در سایت و کانال خبری صبح بافق منتشر شد که ما را بر آن داشت تا ضمن احترام برای ایشان که استاد و پیشکسوت ما هستند جهت شفافیت، ابهام زدایی و احترام به خوانندگان محترم، دنبال کنندگان عزیز عصر بافق و مردم شریف شهرستان کمی نسبت به ساز و کار عصر، نحوه تهیه و تایید مطالب در گروه سردبیری و انتشار نوشته ها توضیح دهیم.
گروه سردبیری عصر بافق که از ۱۵ نفر از پیشکسوتان، جوانان، فعالین اجتماعی و قلم به دست تشکیل شده بعد از خواسته شدن دو نفر از اعضایی که خبرنگاران این سایت نیز بودند با ترک و خداحافظی یک نفر از ایشان به ۱۴ نفر تقلیل یافت. آمدن و رفتنها در هر رسانه امری طبیعی است و ربطی به ترسو یا شجاع بودن افراد ندارد همانطور که آخرین تغییرات در صبح بافق در جابجایی مدیر مسئول قبلی، رئیس ستاد حجت الاسلام رضی و مدیر مسئول فعلی، از مشاوران اصلی همان ستاد نیز به تازگی و برای عصر به دفعات و نفرات زیاد اتفاق افتاده است. البته منظورمان خدای نکرده این نیست که بخواهیم ادعا کنیم برخی افراد دیر آمده زود می خواهند بروند و ظاهرا تاکنون به دیوار سفت برخورد نکرده اند.
علی ایحال مطالب بعد از آماده شدن توسط اعضا یا ارسالی از مخاطبان توسط سردبیر جهت رای گیری، اظهار نظر و ایجاد تغییرات در صورت نیاز در گروه سردبیری قرار می گیرد و برای هر متن حداقل یک روز زمان در نظر گرفته می شود. متن مورد مناقشه در روز یکشنبه ساعت یازده و دوازده دقیقه ویرایش شده یعنی قبل از این ساعت توسط سردبیر در گروه سردبیری قرار گرفته است. بعد از عدم مخالفت یا اظهار نظر خاصی که بی پاسخ مانده باشد از طرف اعضای محترم سردبیری، در روز بعد و در ساعت چهارده و ده دقیقه یعنی ۲۷ ساعت بعد و پس از هیچگونه مخالفتی در سایت و کانال عصر بافق قرار گرفته است. البته از اعضا به دلیل فراموشی رای گیری نشده که این اتفاق بار اول نبوده و دفعات دیگری نیز سهوا روی داده است و در صورت رای گیری نیز ساز و کار همیشگی عصر این نبوده که با مخالفت یک نفر متن کار نشود بلکه با نظر موافق اکثریت اعضا و حتی مخالفت اقلیت کار می شده است و عضو محترم سردبیری می توانستند همین متن را در سایت و کانالی که متعلق به خودشان و مردم شریف بافق هست منتشر کنند که در هر صورت این اتفاق نیفتاد که گوشه ای نیز به شیطنت و پیگیری خارج از عرف صبح بافق و دخالت در امور رسانه ای دیگر برمی گردد.
خدا را شاهد می گیریم و مردم نیز می توانند شهادت دهند که مواضع عصر بافق که همواره متشکل از افکار مختلف و جناحها و گروههای گوناگون بوده سعی شده روی مشکلات بافق و منافع مردم بافق متمرکز باشد که این را به صواب نزدیکتر دانسته و به نوعی این روند و رویه را خدمت به شهر، مملکت و نظام دانستیم. اکنون نیز نمی خواستیم به جز مطالب شهرستان به مواضع سیاسی و جناحی و حزبی ورود کنیم ضمن اینکه برخی برادران انقلابی نما را به شرکت در دوره های بصیرت افزایی تجویز می کنیم تا بیشتر از این با سطحی نگری و از روی عدم شناخت عمیق جریانات سیاسی، گروههای مشترک المنافع و اشخاص گناه به گور خود نکنند.
خدایا تو خود شاهدی که در شرایط فتنه تشخیص درست نیاز به بصیرت دارد، خدایا بصیرت ما را زیاد کن تا از کسی که با رهبری معظم انقلاب و ولایت، ستون و خیمه نظام و جبهه مقاومت در منطقه و ثمره و نتیجه پیامبران و اسلام و آبروی شیعه زاویه داشته حمایت نکنیم، از فتنه و فتنه گری دوری کنیم و همواره بر مدار حق و حقیقت حرکت کنیم، به دیگران کمتر تهمت بزنیم و اراجیف ساخته ذهن الکنمان را به کسی نسبت ندهیم، حقیقت را به مسلخ مصلحت، افراد، گروهها، منافع فردی و گروهی و فامیل نکَشیم و ذبح نکنیم. به اسم مخالفت با تخریب، تخریب نکنیم و تهمت نزنیم، به ما بفهمان که واقعا آن روز گذشت که آنسان گذشت و انقلابیهای واقعی گوش به فرمان ولی امر مسلمین بدون هرگونه توضیحی هستند، آنها در تاسی از سربازِ شهیدِ نظام و ولایت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مظهر اقتدار ایران زمین، الگوی تمام عیار یک انسان انقلابی که در توصیه های ایشان مشهود و در رفتارش نمایان بود به اسم انقلاب و انقلابی گری برادران دینی خود را قضاوت نادرست نمی کنند، دسته بندی نکرده و به آنان تهمت بی پایه و اساس نمی زنند در حالیکه خودشان همزمان دم خروس نشستن بر سر سفره های ورزشی و کلیپ های روابطی و … در کنار قسمهای حضرت عباس انقلابی گریشان بیرون زده باشد. بیانیه گام دوم انقلاب را کلمه به کلمه مطالعه کرده تا ملکه ذهنشان شود و آویزه گوشهایشان می کنند، انقلابی حقیقی از نوع ناب برخلاف مواضع آیت الله رئیسی، ابراهیمِ بت شکن زمان که در سند تحول قضایی خود را کنار خبرنگاران و مطالبه گران می داند و از آن بالاتر در حال آماده سازی زمینه برای تجمعات آرام و اعتراضات قانونی مردم در مکانهای مشخص است حرکت نکرده، مطالبه گران واقعی را با انگ و تهمت و افترا و برچسب از میدان به در نمی کند، وااسفااا از برخی اعضای بعضی سایتهای بافق و قرار گرفتن اسمشان، شخصیت و دیدگاهشان در کنار برخی دیگر که این‌ در و تخته بدجور ناجور است، واویلا که تشخیص سره از ناسره چقدر سخت شده، خدایا ما را برحذر دار از اینکه به اسم انقلابی دهان مطالبه گران و دلسوزان را گچ بگیریم و آنان را خاموش کنیم. زنهار که به اسم اتحاد حمله نکنیم و تنش ایجاد نکنیم، سعه صدر ما را افزایش بده تا حرمت قلم و رسانه نگه داریم و با قلم، قلمها را نشکنیم، قُلابی نباشیم، انقلابی گری در قلب و سینه و روح‌ و روانمان مان موج بزند و نه فقط بدون معرفت و بصیرت لق لقه زبانمان باشد و به اسم انقلابی میخ به تابوت انقلابی گری نکوبیم و بدون وضو و شستن مرتب دهان هر کلمه ای را به راحتی به زبان نیاوریم.
از مردم خوب و شریف بافق التماس دعای فراوان داریم و همواره بیشترین سعی خود را می کنیم که در هر برهه ای از زمان خدمتگزاری صدیق برای شما باشیم. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
پ.ن.: شد آنچه نباید می شد و اگر دوباره بشود آنچه نباید بشود قطعا اوضاع از این بدتر خواهد بود.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *