رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق با اعلام اینکه در طرح مشوق بیمه ای برای کارفرمایان که اقدام به جذب فارغ التحصیلان داشنگاهی کنند امتیازات ویژه ای دیده شده است گفت: مهمترین ویژگی این طرح   معافیت بیمه ای سهم کارفرما برای مدت دو سال می باشد. 
به گزارش عصر بافق، علی اصغر نوری شادکام بیان داشت: یکی از برنامه های  حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال برای فعالین اقتصادی در بخش خصوصی و تعاونی طرح مشوق بیمه ای است که  به منظور ایجاد انگیزه به کارفرمایان جهت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد.
  وی افزود: در این طرح علاوه بر ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما، ۳درصد سهم بیمه بیکاری که مجموعا ۲۳ درصد می شود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ۲۴ ماه به حساب کارفرمایان واریز می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق تصریح کرد: شرایط فارغ التجصیلان متقاضی طرح مشوق بیمه ای داشتن حداقل مدرک لیسانس و بالاتر، حداکثر سن ۳۸ سال که البته مدت خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه و حداکثر سابقه پرداخت حق بیمه ۳۶ ماه می باشد و واحدهای پذیرنده فارغ التحصیلان نیز می بایست دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و نهایتاٌ ثبت نام فارغ التحصیل دانشگاهی و واحد پذیرنده در سامانه مشوق بیمه ای به آدرس درگاه اینترنتی : moshavegh.mcls.gov.ir  انجام شود.
نوری شادکام افزود: کارفرمایان متقاضی و فارغ التحصیلان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه حضوری به واحد اشتغال اداره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جرئیات  طرح مزبور  از فرصت پیش آمده بهره مند شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در طرح مشوق بیمه ای معافیت ۲۳ درصد از ابتدای طرح برای مدت دو سال برقرار می شود خاطر نشان کرد: در  طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز که تا حدودی مشابه طرح  مشوق بیمه ای و در حال اجراست فارغ التحصیلان دانشگاهی از مزایای دوره مقدماتی طرح که سه ماه می باشد و کمک هزینه کارورزی که توسط وزارت متبوع به آنها پرداخت می شود بهره مند می شوند البته در این طرح  در صورت انعقاد قراردادذکار مابین کارورز و کارفرما بعد از یک دوره ۳ ماهه،  برای ۲۱ ماه دیگر از تخفیف بیمه ای ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما و بیمه بیکاری بهره مند خواهد شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ادامه داد: متقاضیان طرح کارورزی و واحد پذیرنده  در این موضوع  می بایست در سامانه طرح کارورزی  www. karvarzi.mcls.gov.ir  ثبت نام کنند.
لازم به ذکر است؛ در این طرح نیز سابقه بیمه تامین اجتماعی دانش آموخته دانشگاهی  حداکثر از ۳ ماه در ۲ سال اخیر نباید بیشتر باشد و حداکثر سن ۳۵ سال می باشد که البته مدت خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *