- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آقای محمد رضا صباغیان لطفا کج بنشینیم با هم راست و منطقی حرف بزنیم

در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه توسعه شهرستان که از آن به بررسی سند توسعه بافق نیز یاد شد باید به محمد رضا صباغیان، نماینده مردم بافق و مردم حوزه انتخابیه مهریز گفت: تا زمانی که از یک بام و دو هوا دست برنداریم قرار نیست تغییری حاصل شود. از این جلسات آبی برای مردم گرم نمی شود، سند توسعه شهرستان شوخی ای بیش نیست، آمایش سرزمینی در استان در جلسات بی حاصل مرده، به وضعیت استان نگاه کنید، یک شهرستان در محرومیت کامل و مردم شهرستانی دیگر از برخورداری بیش از حد، از آلودگی هوا، نابودی محیط زیست و خشک شدن سفره آبهای زیرزمینیشان می نالند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله می فرمایند: “اَعدَلُ الناس مَن رَضیَ لِلناسِ ما یَرضی لِنفسِه و کَرِه لَهم ما کَرِه لِنَفسِه؛ عادل ترین مردم کسی است که آنچه را برای خود می پسندد برای مردم نیز بپسندد و آنچه برای خود روا نمی دارد برای آنان نیز روا ندارد” طرح رای اعتماد یکساله وزرا توسط نمایندگان طرحی بود که از جانب شما به مجلس ارائه شد و اینکه وزرا باید سالیانه میزان پیشرفت و رسیدن به اهداف تعریف شده را با نمودار بر اساس درصد و دقیق بر حسب آمار مستند به نمایندگان ارائه کنند تا حرکتی رو به جلو در کشور ایجاد شود. دقیقا ما مردم بافق نیز همین طرح و اجرای دقیق آن را برای سند توسعه شهرستان و چشم انداز ۱۴۰۴ بافق، سند توسعه استان و جلسات آمایش سرزمینی و کلیه امور استان که به نوعی به بافق مربوط می شود خواهانیم. اگر شما به طرح خود ایمان دارید چرا آن را به عنوان پایلوت در شهرستان بافق، حوزه انتخابیه و استان اجرایی نکردید؟
جناب آقای صباغیان، حضرت علی (ع) امام اول شیعیان و اسوه تمام عیار عدالت و انصاف به امام حسن (ع) می فرمایند: “اى فرزند ، خود را در آنچه میان تو و دیگران است، ترازویى پندار. پس براى دیگران دوست بدار آنچه براى خود دوست می‌داری و براى دیگران مخواه آنچه براى خود نمی‌خواهی و به کس ستم مکن همانگونه که نخواهى که بر تو ستم کنند. به دیگران نیکى کن، همانگونه که خواهى که به تو نیکى کنند. آنچه از دیگران زشت می‌داری از خود نیز زشت بدار. آنچه از مردم به تو می‌رسد و خشنودت می‌سازد، سزاوار است که از تو نیز به مردم همان رسد. بدان که خودپسندى، خلاف راه ثواب است و آفت خرد آدمى. سخت بکوش، ولى گنجور دیگران مباش و چون راه خویش یافتى، به پیشگاه پروردگارت بیشتر خاشع باش.”
برادر ارجمند، سعه صدر سابق را حفظ کن، نگذار طعم فریبنده قدرت نرم نرمک در تو و خویت تاثیر گذارد. زمانی که شیطان در تو نفوذ کند، به خود غره شوی و فکر کنی بادمجان دور قابچینها، خدم و حشم ها، همانها که از خود اراده ای مستقل ندارند، دعا و ثناگویانی که با چاپلوسی در پی رسیدن به منافعی از قِبل تو هستند صباغیان را دوست دارند در صورتی که اکثر آنها نماینده مجلس، قدرت و نفوذش را دوست دارند، آغاز پایان توست.
در زمانی که گزارش ندادن شفاف از جلسات رسم باشد و برگزاری فقط برای برگزاری باشد و ما نیز تمام مواردی که باعث اصلاح می شود را فقط برای دیگران بخواهیم و خودمان نیز به اجرای آن پایبند نباشیم می شود اوضاع فعلی استان و وضعیت اسفبار امروز شهرستان، آقای صباغیان سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ بافق کجاست؟ مسئول یا تیم و کارگروه پایش آن کیست یا چه کسانی هستند؟ لطفا درصد پیشرفت چشم انداز توسعه شهرستان، مطالبات مهم بافقیها مانند مرزهای جغرافیایی، میزان دستیابی به اهداف صورتجلسه ۹۳/۶/۹، بحث آموزش و پرورش و تربیت منابع انسانی، تامین خوراک معادن و برگشت آنومالیها، فرهنگ، ادب و هنر، تعمیرات اساسی لکوموتیو و موارد دیگر را سالیانه به شکل نمودار و درصد پیشرفت به مردم گزارش دهید.
به شما بگوئیم که این روزها می گذرد و بالاخره به پایان خواهد رسید و آنچه باقی خواهد ماند نام نیکی است که از آثار رسیدگی به امور مردم به دور از عوام فریبی و بازی با احساسات مردم است. در گذشته نیز بسیاری در زمان حضور سیاسی شما از قبل تا به امروز از صحنه تاثیرگذاری شهرستان حذف شدند نیز احتمالا فکر می کردند همواره هستند و سیاستمدارتر از آنها زیر آسمان بافق یافت نمی شود اما بارها و بارها جلوی چشمان ما و شما زمان گذشت و دیدیم و دیدید نتوانستند به آنکه در سرشان بود در نهایت جامه عمل بپوشانند. بیشتر مراقبت کنیم.