اخیرا فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به چاپ تصاویر تاریخی استانی دیگر روی کتاب استان شناسی یزد انتقاد کرده و گفته تدوین کننده کتاب هیچ شناختی از یزد ندارد. این داستان و داستان اشتباهات فاحش صورت گرفته در کتاب جغرافیای استان برای بافقیها بسیار آشناست و مطالبه گری مردم برای اصلاح آن در سایه اهمال کاری، پنهان کاری و عدم گزارش شفاف به مردم هنوز به نتیجه نرسیده است ولی مردم درد آشنای بافق از این مرثیه های غم انگیز زیاد شنیده اند اما هیچ زمانی از پا ننشسته و خسته نشده اند.
جناب فاطمی، خدمت شما عارض هستیم که اکثر مسئولان استان بسیار به هم شبیه هستند. در قول دادن، در بدقولی بعد از آن، دوباره قول دادن و دوباره بد قولی بعد از آن؛ اگر این چنین نبود که ما مردم بافق و مردم استان با حجم وسیعی از مشکلات حل نشده و تل انبار شده روبرو نبودیم که هر روز نیز به آنها اضافه می گردد. مدیر کل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، یک شهرستان، مردم یک شهرستان، فعالین اجتماعی همین شهرستان، مسئولان و فرماندار شهرستان یاد شده قریب به دو سال است با هم درخواست اصلاح کتاب جغرافیای استان و تغییر آن بر اساس واقعیتها و اسناد معتبر را داشته اند، درست همانطور که درخواست ارتقاء نمایندگی میراث بافق را به اداره داشتند، بعدها کل اعضای شورای شهر و شورای شهرستان بافق پشت داستان آمدند، نماینده ویژه جهت پیگیری و گزارش به مردم ظرف یک هفته مشخص کردند و اضافه کنید که بافقیها بعد از ۳۷ سال اکنون قریب به ۵ سال است نماینده بومی در مجلس شورای اسلامی دارند. اکنون بیش از یکسال از آن تاریخ می گذرد، اگر سرپرستی میراث بافق با آن قدمت، بناهای بی شمار ثبت شده در شهرستان، کسب امتیازات لازم، هزینه های زیادی که طی این سالها در بافق و در زمینه گردشگری صورت گرفت به اداره تبدیل شد، کتاب جغرافیای استان نیز اصلاح شد.
شما درست فرمودید، تدوین کننده کتاب استان شناسی نه تنها هیچ شناختی از یزد نداشته که به نظر می رسد بسیاری جاها برخی تدوین کنندگان دست به سیاسی کاری نیز می زنند و آموزش و پرورش نیز در مقابل اصلاح اشتباه های صورت گرفته مقاومت می کند. البته اشتباه نشود ما همه چیزمان به همه چیزمان می آید، نماینده ما در مجلس شورای اسلامی نیز به وضعیتمان می ماند. دلخوش، نماینده حوزه انتخابیه صومعه سرا در واکنش به جعل نام گردنه حیران گیلان در کتاب حسابان، خاک آموزش و پرورش را به توبره کشید. نماینده ما تا مملکت را اصلاح نکند فرصت اصلاح شهرستان خود، حوزه انتخابیه و استان را ندارد.
بله جناب آقای فاطمی، باید به عرض جنابعالی که با یک نامه خواستار اصلاح طرح روی جلد و محتوای کتاب استان شناسی شدید برسانیم که اشتباه نکنید، اداره کل آموزش و پرورش مانند اداره کل متبوع شما منظم و خوش قول نیست و همه امور را به چشم بر هم زدنی اصلاح نمی کند و به زعم نماینده حوزه انتخابیه صومعه سرا “اشتباهات متعدد و عملکرد پر حاشیه ای داشته است” و مانند میراث بافق و استان در آرامش کامل و بدون هیچ حاشیه ای، بدون هیچگونه درخواست به جا مانده ای یا بدون هیچ قول عمل نشده ای به کار خود ادامه نمی دهد.
پیشنهاد ما به شما ارتباط محرمانه با نماینده ویژه شورای شهر و شهرستان بافق در موضوع پیگیری اصلاح کتاب جغرافیای استان (محرمانه به این خاطر که مردم بافق هنوز بعد یکسال نمی دانند این نماینده کیست) و زاده رحمانی فرماندار اسبق بافق و تقدیم درخواستی مکتوب شامل موارد درخواست اصلاح و تغییرات لازم به ایشان است تا همزمان با انجام تغییرات و اصلاح موضوعات شهرستان بافق آنها را نیز پیگیری کنند یا لااقل می توانید از تجربیاتشان در این مسیر استفاده کنید.

  1. ناشناس

    فقط سکوت و خخخخ تا پایان عمر این دولت و این دولتیون

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *