تغییر در کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق پس از اینکه حدود ۱۰ سال بافق در این کارخانه میزبان یک غیر بومی بوده و دوباره به کارگیری رئیس غیر بومی دیگری در این جایگاه شاید از اثرات محرز و مخرب آن برای شهرستان عدم توسعه لازم، همچنین انتقال امور مالی به تهران، انتقال برخی طرحهای توسعه به شهرستانهای دیگر، با وجود ظرفیت بالای موجود در شهرستان و ایجاد کارگاههای تخصصی در این زمینه توسط بخش خصوصی و بدون کار ماندن شرکت مربوطه و … باشد. این امور طی سالها باعث شده تا شهرستان یزد، اردکان و میبد به این عرصه ورود کرده و این کارخانجات را از حیث اهمیت ویژه گذشته خارج کرده است.
پر واضح است که شهرستان به خاطر قرار گرفتن در پنج راه ریلی کشور دارای شرایط خاصی بوده که این صنایع در گذشته در بافق جانمایی شده اما دیده می شود که بر اثر نفوذ سیاسیون و عدم توجه به توسعه صنایع با توجه به ظرفیتهای بومی، هر کسی تکه ای از این امور را که شامل تعمیرات اساسی لکوموتیو، ساخت واگن و … بوده را به سمت خود کشیده و ظاهرا طی سالها کسی نبوده از حقوق شهرستان دفاع کند و توجیهات لازم فنی را برای انجام پروژه های دیگر و توسعه این صنایع در شهرستان ارائه دهد.
متاسفانه در شهرستان شاهد هستیم که با توجه به تمرکز بیشتر مسئولان به روی سنگ آهن مرکزی و معادن با وجود این اتفاقات ناخوشایند برای بافق و اطلاع کامل همه مسئولان از این جریانات اقدام موثری تاکنون در این خصوص صورت نگرفته است. شوربختانه اهمیت ویژه این صنایع در توسعه بافق، اشتغالزایی و ارزآوری برای شهرستان برای ما و مسئولان بافق شناخته شده نیست و تاکنون اهمیتی که باید به آن داده نشده است. امیدواریم کارکنان فنی مشغول در کارخانجات، بومیهای شهرستان که تعدادشان نیز کم نبوده و در بحثهای کارشناسی، تخصصی و مدیریتی نیز خودشان را به خوبی نشان داده اند در پیگیری بحث توسعه این کارخانجات نیز ورود کرده و با کمک‌ مسئولان وضعیت رو به رشدی را رقم بزنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *