- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

استاندار برای رفع دغدغه های اعضای شورای شهر جلسه گذاشت / آقای استاندار، مردم بافق شما و استادتان را هرگز فراموش نمی کنند

طالبی استاندار یزد در رابطه با تامین خوراک شرکت سنگ آهن و برنده شدن فولاد زاگرس در مزایده آنومالی ۵ گفته: “با صحبتی هایی که با جعفری رئیس هیئت مدیره ایمیدور و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم تاکید بر عدم خام فروشی و جلوگیری از خروج سنگ خام از شهرستان و استان شده است. وی به ضرس قاطع ادامه داده از خروج سنگ خام از شهرستان بافق جلوگیری خواهد شد.”
جناب استاندار نگفته از خروج کدام سنگ خام جلوگیری می شود، سنگ خام معدن چاه گز که واگذاری آن به اصفهان با ترک تشریفات به تازگی تمدید شده و باید به صورت دانه بندی و خام خارج شود؟ از خروج سنگ معادن زاغیا، میشدوان یا آنومالی شمالی که قبلا به مزایده گذاشته شده و باز هم به مزایده گذاشته خواهد شد؟ در قرارداد برنده آنومالی شمالی ساخت کارخانه کنار معدن بوده، جناب استاندار پاسخ دهند اکنون این کارخانه کجا در حال احداث هست و چند درصد پیشرفت دارد؟ در قرارداد واگذاری شرکت فسفات ساخت کارخانه کنار معدن بوده، جناب استاندار پاسخ دهند اکنون این کارخانه کجا در حال احداث هست و چند درصد پیشرفت دارد؟ از آقای طالبی می خواهیم میزان سرمایه گذاری مجتمع فلات مرکزی و معدن کوشک را در بافق اعلام کنند. این شعارها بیشتر خوراک ماههای آخر خدمتی است و خود استاندار نیز به خوبی به این امر واقف هستند مگر اینکه اینها در شرایط مزایده و قرارداد با برنده دیده شده باشد و حتما توسط نمایندگان مردم به نظر مردم برسد هرچند آنهایی که در قرارداد دیده شده بوده هم همگی فعلا روی هواست.
استاندار یزد در خصوص حضور کارشناس وزارت کشور برای معدن چاه گز اظهار داشته: “کارشناسان وزارت کشور یک مرحله در شهرستان حضور داشتند و نظرات خود را ارائه کردند. مسئولین شهرستان پیگیر بودند که مجدداً با توجه ابهاماتی که وجود دارد حضور داشته باشند، منتها تاکیدی که در استانداری داریم هرگونه ابهام در خصوص مسائل تقسیماتی استان از بین برود و از این جهت دوست داریم که نظرات کارشناسی در کنار ابهاماتی که در خود شهرستان ها وجود دارد مطرح و نهایتاً به روشن شدن هرچه بهتر موضوعات و ابهامات کمک کند.”
جناب استاندار نگفته چرا اگر کار کارشناسی و رفع ابهام تمام نشده بوده سال ۹۴ نامه خلاف واقع زده است؟ ایشان فراموش کرده اند که قول ابطال آن نامه را به شورای چهارمی ها داده اند و به احتمال زیاد اعضای شورای چهارم نیز همه فراموش کرده اند. وی حتی توضیح نداده که چطور اگر قرار است کارشناسی بیاید معاون سیاسی بهابادی دوباره و بر اساس همان نامه آن جناب نامه زده است و فعلا عوارضی هم در کار نیست؟ آقای استاندار نگفته اند تاکیدی که در استانداری برای رفع هرگونه ابهام در خصوص مسائل تقسیماتی استان دارند تا از بین برود برای بافق با اردکان و مهریز هم صدق می کند یا اینجا برای بافق و بهاباد موضوع چیز دیگری است؟ ایشان که خودشان را مشتاق رفع ابهام و پایبند به نظرات کارشناسی نشان داده اند ظاهرا فراموش کرده اند که کل تلاش شورای چهارم را طی سالها با یک نامه دروغ به وزارت کشور که هیچگونه ابهامی در مرزها و تقسیمات مابین اردکان و بافق وجود ندارد هوا کرده اند. آقای طالبی موری آبادی، مردم بافق هرگز قرار نیست شما را فراموش کنند همانطور که استادتان را فراموش نکردند‌.
اما طالبی در پایان در رابطه با بخشدار و تعیین تکلیف آن نیز صحبتهایی داشته که تکراری بود و آن چیزی که مهم است اینکه شهرستان بافق هنوز بخشدار ندارد.