عدم سکوت و سکون و دوری از منفعت طلبی و عافیت طلبی نیاز این روزهای حساس شهرستان بافق است. امام علی (ع) پیرامون وجوب امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: “امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور جامعه واجب شده است، پس عمل به این فریضه برای ترویج خوبی ها لازم است زیرا این فریضه کلید خوبی ها و موجب بیداری جامعه است از این رو تحقق آن موجب مصون ماندن جامعه از آسیب ها خواهد شد.”
مطالبه گری و سعی در اصلاح جامعه و مسئولان توسط مردم مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و بر مردم و جامعه واجب و جزو حقوق مسلم آنان است.
مردم با شناخت حقوق خود در قالب شرع مقدس، نظام مردمسالاری دینی و حقوق شهروندی حق دارند مطالبه گری کرده، از مسئولان توضیح بخواهند. مسئولان دلسوز هرگز از مطالبه گری مردم و رسانه ها ناراحت نمی شوند بلکه استقبال نیز می کنند چرا که مطالبه گری در مسیر درست باعث شادابی و نشاط در جامعه و ایجاد امید روز افزون در مردم خواهد شد.
مسئولانی که به هر نحوی از پاسخگویی به موقع و موثر جا خالی می کنند، برخی مواقع حتی در کمال ناباوری با انگ زدن، تخطئه کردن، حاشیه سازی، هوچه بازی و در پاره ای موارد شکایت و بازخواست مطالبه کنندگان ماهرانه به جلو فرار می کنند کمتر شناختی از دین اسلام، حکومت اسلامی و اهداف عالیه نظام دارند. جدا از اینکه سعه صدر، خویشتن داری، رافت و حتی گذشت در برابر برخی اشتباهات سهوی از صفات بارز پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) و بزرگان اصیل و ریشه دار بوده و باید در مقابله با مطالبه گران و دلسوزان واقعی جامعه از این صفات بیشتر استفاده کرد تا نه تنها از قوای قهریه، توهین، تحقیر یا بایکوت کردن مطالبه گران به انحای مختلف کمترین استفاده صورت گیرد بلکه مطالبه گران با راهنمایی، آموزش و ارشاد، تقویت شده و در مسیر درست قرار بگیرند که این امر به شهرستان، استان و کشور، نظام و اسلام کمک شایانی خواهد کرد. ضمن اینکه شاخصه اصلی مدیران ارشد و مسئولانی که پیشرفت سریعی را در طول سالهای کاری خود تجربه کرده اند داشتن سعه صدر بالا، استفاده از نظرات حتی مخالفان و تعامل نزدیک با مطالبه گران بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *