در شهرستان بافق بوده، هست و خواهد بود، در همه ادوار بوده، در تاریخ ثبت شده، دوباره تکرار شده و دوباره و دوباره تکرار و تکرار، باز هم در حال تکرار است، این نیز در تاریخ ثبت خواهد شد و در آینده نیز دوباره بارها و بارها تکرار خواهد شد؛ همراهی منفعت طلبان با قدرت، حرکت بر مسیر باد در پی کسب منافع بیشتر، ترس از دست دادن منافع، انفعال قشر بزرگی از جامعه، سکوت آگاهانه بخش کوچکی از همین اجتماع، عافیت طلبی اکثر خواص، تملق و چاپلوسی منفعت طلبانه عده ای زیاد که نقش سیاهی لشکرها و در واقع برده ها را بازی می کنند.
شهرستان بافق در برهه ای از تاریخ خود قرار دارد که آیندگان به حال این روزهای آن خواهند گریست و هزاران بار غبطه حضور در این زمان را خواهند خورد همانطور که ما هزاران بار غبطه حضور در سالهای ۶۸ تا ۷۵ و جداسازی بخشهای بزرگی از بهاباد و بافق را خوردیم، غبطه حضور فعال در سال ۸۵ که معادن از سنگ آهن بافق جدا شد و قدم بزرگ دیگری به سمت کوچک سازی و خصوصی سازی این شرکت برداشته شد، غبطه حضور فعال در سال ۸۸ که نیمی از بافق از آن جدا شد و و و اما دریغ از اینکه اکنون نیز همان حرکات با سبک و سیاقی جدیدتر اما با روشهایی کمی متفاوت از گذشته در حال انجام است و همینها میراث ما برای آیندگان خواهد بود. همه اینها مانند طول تاریخ، طول تاریخ اسلام، طول تاریخ کشور، طول تاریخ انقلاب و طول تاریخ بافق نتیجه انحراف خواص، چربیدن زور خواص طرفدار دنیا، مال دنیا در واقع خواص طرفدار باطل به خواص طرفدار حق و حقوق مردم بوده است.
مقام معظم رهبرى (مدظله العالى) خواص را کسانى معرفی می کنند که وقتى عملى انجام مى دهند، موضع گیرى مى کنند و در نهایت راهى را که انتخاب مى کنند از روى فکر و تحلیل است، یعنی مى فهمند و تصمیم مى گیرند و عمل مى کنند. اما ایشان نقطه مقابل خواص را عوام می دانند و عوام یعنى کسانى که وقتى جوّ به یک سمتى مى رود، این ها هم مى روند و تحلیلى ندارند. معظم له خواص را نیز به دو جبهه حق و باطل تقسیم کرده ضمن تعریف خواص جبهه حق به کسانى که همواره در جبهه حق مى جنگند و براى احقاق حق و ابطال باطل مبارزه مى کنند و به طور کلى طرفدار حق هستند در مقابل خواصی که در مقابله با دنیا، با زندگى، با مقام، با شهوت، با پول، با لذت، با راحتى، با نام، موفق نیستند را خواص جبهه باطل نامگذاری می کنند.
دوباره به شهرستان بافق با وضعیت آشفته فعلی برمی گردیم برداشت شما بنا بر توضیحات خیلی خلاصه بالا، تاریخ اسلام و آمیزه های دینی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری چیست؟ ما برداشتی جز اینکه زور خواص طرفدار دنیا و جبهه باطل در بافق به خواص در جبهه حق چربیده است نداریم، بلکه اوضاع از این نیز اسفناک تر است، کدام خواص را سراغ دارید که با قدرت راهنمایی جامعه و تاثیر ژرف روی عوام و هدایت آنان که خداوند به عنوان امانت بزرگی در اختیارشان قرار داده اکنون به وضعیت فعلی واقعا اعتراض کرده و روشنگری کنند؟!
نقش خواص در تضعیف حکومت علی (ع) بسیار پر رنگ بوده و شهادت ایشان نیز توسط یکی از همان خواص خبیث صورت گرفت، غفلت عامه و سکوت خواص باعث صلح امام حسن (ع) شد، تبلیغات وسیع و تاثیر آن روی عوام و دنیا طلبی و خیانت قاطبه خواص حادثه کربلا را رقم زد و در طول تاریخ اسلام این خواص بودند که با همراهی، سکوت، انفعال و ترس از از دست دادن جایگاه حقیر خود در دنیا یا حتی سادگی و انحراف از حقیقت و راه درست باعث قلع و قمع شیعیان و ادامه حکومت ناحق بر مردم شدند. باید برای اصلاح جنگید، باید از خود گذشت و بدون ترس و واهمه به میدان آمد. مسلما جوانان انقلابی هر روز عرصه را بر مسئولان بی درد و غیر پاسخگو که تخم ناامیدی در جامعه می کارند و به نوعی به اسلام و نظام خیانت می کنند تنگ خواهند کرد. هر مسئولی که نمی تواند کار کند کنار برود، هر مسئولی که انحراف دارد کنار برود، هر مسئولی که درد مردم را ندارد کنار برود، هر مسئولی که غیر پاسخگوست و مردم را از نظام ناامید می کند برود وگرنه جوانان انقلابی آتش به اختیار لبیک گویان به مقتدای خود او را برکنار خواهند کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *