در مقوله آنومالیها به خصوص ۵a و تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق ما شکست خوردیم یا پیروز شدیم در حال حاضر نمی توان شفاف برای آن تصمیم گرفت. این شکست و پیروزی به میزان اعتماد ما، جامعه و مردم به مسئولانشان چه انتخابی و چا انتصابی بر می گردد. در خصوص مزایده آنومالی ۵a خواص امتیازهایشان را گرفتند اگر نگرفته بودند آرام نمی گرفتند (البته برخی مواقع امتیازها همگام با منافع مردم رسانه ای نمی شود) اما عوام هنوز دنبال آنومالی و مزایده و تامین خوراک هستند. عوام که نمی دانند تامین خوراک برای کدام کارخانه فراوری؟ عوام نمی دانند بازیچه شدن یعنی چه اما بالاخره خواهند فهمید فشار از پایین و داغ کردن موضوعات خاص توسط مهره های به ظاهر مردمی و موافق با منافع مردم و معامله و بده بستان در بالا موافق با منافع فردی و گروهی و بعد از گرفتن امتیاز رها کردن موضوع، فراموشی آن و مقصر جلوه دادن مافیا و غیرو و ذلک یعنی چه؟ البته اینها برای زمانی است که از مطالبه گری و پیگیریها چیزی نصیب مردم نشود.
“قطعا مطالبه گری و هوشیاری همه آحاد مردم اثر گذارتر است اگر نخبگان بافق خیانت نکنند و به موقع علم را بردارند و روشنگری کنند و از تبعات آن نگریزند. در قضیه آنومالی ها عمق فاجعه برای عوام مشخص نیست وخواص هم به دلایلی سکوت می کنند. مسلمانی و دینداری ما مثل توابین بعد از شهادت اباعبدالله (ع) است. از صورتجلسه سال ۸۵، ۱۴ سال گذشته چرا ما خواص جامعه خفه خون گرفتیم. از عوام انتظاری نیست. اگر افرادی هم سکوت نکردند به خاطر عدم حمایت نخبگان وخواص بایکوت شدند.”
اینها عنوان کردن مواردی است که گوینده در لفافه و با ظرافتی خاص بیان کرده و بغض فرو خورده خود را به همراه حس تنفر، خشم، تعجب و حیرت از ظاهر داستانی که دیده فریاد زده و تنها اشتباه او این بوده که همه را مانند خودش دیده است ولی همین چند جمله طلایی و مفهوم آن کافی است تا عمل به آن، شاه کلید حل یا لااقل تعیین تکلیف و بیرون کشیدن استخوانهای مانده لای زخمهای چرکین اکثر مشکلات بافق باشد.
برای پیدا کردن جواب سوال “مگر نخبگان خیانت هم می کنند؟” باید قبل از آن مشخص کنیم نخبگان ما یا نخبگان مردم؟ نخبگان از دید ما یا نخبگانی که برای مردم و منافع مردم و برای سربلندی این نظام می سوزند و می سازند؟ متاسفانه جامعه ما دچار دو رویی چند رویی، انفعال، دلسردی، منفعت طلبی و فروپاشی شده و تا این رویه اصلاح نشود افراد و گروههای مشترک المنافع به جهت منافع خود امید را در مطالبه گران، عوام و خواص واقعی و طرفدار حقوق مردم خواهند کشت و وضعیت ما هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد. البته در کنار اینها عده ای که در پستوهای خود هر روز موضوعی را جهت تامین بیشتر منافع خود به دور از چشم مردم برنامه ریزی می کنند به ریشمان هم خواهند خندید. اما تاریخ نشان داده که بسیار بی رحم است و ماه برای همیشه پشت ابرهای غفلت و حافظه کوتاه مدت مردم و عوام نخواهد ماند.
یکبار برای همیشه و بدور از بازی دادن عوام توسط عده ای خاص برای مطرح کردن خود و در مواقع خاص جهت گرفتن امتیازهای خاص تر، تنها راه حل پیگیری آنومالیهای جدا شده از ابر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، ادامه مطالبه گری مردم و رسانه ها با هدایت نخبگان و خواص، ورود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شکایت شرکت سنگ آهن، شرکت دالاهو یا صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و تنها راه حل در خصوص آنومالی ۵a نیز واگذاری تمام یا بخشی از آن به شرکت سنگ آهن، احداث یک واحد کارخانه کنسانتره کنار معدن و در بدبینانه ترین و بدترین حالت که به سنگ آهن چیزی نرسد مجبور کردن برنده به تاسیس یک واحد کارخانه کنسانتره در کنار معدن و تعیین اولویت تامین خوراک گندله سه چاهون و گندله ابویی است. وسسسسلام
پ.ن.: کم کم داشت باورمان می شد که با مطالبه گری مردم، پیگیری رسانه ها و حرکت مسئولان حتی ورود استاندار و جلسه در تهران با وزیر این یکبار نتیجه ای رضایت بخش حاصل خواهد شد اما چه کنیم که سقف انتظاراتمان را خیلی پایین بستند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *