سوال اساسی که در حال حاضر و در این برهه حساس از زمان باید پرسید اینکه آیا سرنوشت معدن ۵a نیز دچار سرنوشت پیگیری مرزهای جغرافیایی، اصلاح کتاب جغرافیایی استان، تامین خوراک سنگ آهن، وضعیت بلاتکلیف چاه گز و عوارض دو درصد فروش آن و بسیاری مسائل دیگری که بر اثر عدم پیگیری مستمر و مطالبه گری لازم در گلوی بافق گیر کرده و نفس کشیدن را برای شهرستان و مردم سخت تر و سخت تر کرده خواهد شد؟ دلیل حساسیت این برهه از زمان، تغییر استاندار بافقی، فرماندار شهرستان همچنین اعضای شورای شهر و شهرستان بافق در ابتدای سال آینده هست. دوباره روز از نو روزی از نو و آنکه این وسط متضرر خواهد شد مردم خواهند بود. قبلی ها که بار امانت از دوششان برداشته شده (اگر حس کرده باشند) دستشان خالی و کوتاه، بعدیها هم قطعا تمام کوتاهیها را به قبلی ها نسبت خواهند داد و در این میان بسیاری از معضلات عادی یا تثبیت می شود، پیگیریهای گذشته اثر خود را از دست خواهد داد و انگیزه قوی برای پیگیری دوباره وجود نخواهد داشت.
پیگیریها و مطالبه گری برای مزایده آنومالی ۵a یکی از بزرگترین معادن منطقه به خوبی شروع شده و ادامه پیدا کرد. مسئولان شهرستان به درستی و در زمان مناسب ورود کردند، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران کمی عقب نشینی کرده و مذاکرات آغاز شد.
با توجه به انفعال استان در اکثر مشکلات مربوط به شهرستان و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نکته قابل توجه در مطالبه گری فعلی ورود استاندار به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و جلساتی در این خصوص در تهران بود. مطالبه گری اگر در مسیر درست صورت بگیرد جواب خواهد داد اما مطالبه گری آفتهای خاص خود را دارد که معمولا باعث می شوند نتیجه دلخواه حاصل نشود. از این آفتها داغ شدن موضوعی حیاتی و مهم و در آستانه جواب گرفتن رها شدن آن موضوع و کوچ حواسها به مسائل دیگر که معمولا هم از اهمیت بسیار کمتری برخوردار هستند و این امر معمولا توسط سیاسیون به صورت آگاهانه صورت می گیرد و نقش رسانه ها در اینجا باید در هدایت افکار عمومی پر رنگ و موثر باشد. از آفتهای دیگر ضعیف بودن مسئولان شهرستان، منفعل بودن در مقابل مطالبه گریهای مردم، مطلع نبودن از اصول مذاکره و امتیازگیری و همچنین سوء استفاده از امکان و فرصت ایجاد شده می باشد.
در هر صورت برای دستیابی به نتیجه مطلوب نباید زمان را از دست داد، مسئولان شهرستان بافق باید با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت مجمع نمایندگان استان و همچنین همراهی استاندار و مسئولان استان، تا سهم شهرستان و صنایع معدنی آن را از این معادن نگرفته اند کوتاه نیایند. فرصتها یکی پس از دیگری در حال گذر است و بعدها چیزی جز پشیمانی به دنبال نخواهد داشت.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *