خبر پیدا شدن خانه وحشی بافقی در شهرستان یزد آن هم بعد از پنج قرن و دقیقا در زمانی که بافقیها پیگیر شده بودند تا با ساخت آرامگاه یا انتقال مقبره این شاعر بلند آوازه در موطن خودش قدمی هر چند کوچک در راستای بزرگداشت وی بردارند جای تعجب دارد.
با توجه به اینکه حتی خانه وحشی در بافق صاحب داشت و صاحبان آن مشخص بودند سوالهایی که در وهله اول به ذهن هر خواننده ای خطور می کند از جمله اینکه خانه یاد شده چطور و از طریق کدام اسناد پیدا شده؟ چرا این خانه به ورثه وحشی نرسیده است؟ اگر به ورثه رسیده بود در مدت پنج قرن تقسیم نمی شد؟ آباد نمی شد؟ بی صاحب می ماند؟ سند آن بنام کسی نمی خورد؟ و بسیاری سوالات دیگر که نمی گذارد این خبر را به راحتی پذیرفت جز اینکه مرکز استان قصد دارد از نمد سکونت چند ساله این شاعر بافقی در یزد، اسم و آوازه و سبک بی همتایش کلاه رونق گردشگری و کسب درآمد ببافد.
وحشی بافقی که سالها در استان یزد بی مهری دیده و مانند دیگر مشاهیر ادبی فرهنگی مقبره ای در خور نداشته و در گوشه پارکی کنج عزلت گزیده بوده به یکباره عزیز می شود. بازسازی پارک و دست و پا کردن خانه ای برای وی در شهرستان یزد که هیچگونه سند قابل قبولی برای آن ارائه نمی شود از این دست حرکاتی است که نشان می دهد یزدی ها در حرکات به ظاهر ایذایی صورت داده از آنطرف بام افتاده اند.
برای ساخت آرامگاه یا انتقال مقبره این شاعر دلسوخته بارها نوشتیم و مطالبه کردیم اما کسی پاسخگو نبود که شعر و ادب و عرفان همانند فرهنگ و هنر بین مسئولان این سرزمین غریب است. پیشنهاد می کنیم شهرستان بافق نسبت به ساخت مقبره ای در خور و در شان کمال الدین محمد وحشی بافقی فارغ از اینکه انتقال صورت خواهد گرفت یا خیر اقدام کند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *