- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

مسئولان شهرستان بهاباد، چراغ سبز استان و تقابل بیشتر با بافق

مردمان شهرستان بهاباد مردمانی خونگرم، ساده دل، میهمان نوار و نوع دوست هستند درست مانند بافقیها که هر دو از یک ریشه هستیم، ریشه ای که به دیار کریمان راه دارد، اما چه کنیم که برخی سیاسیون در استان دوستی، رفاقت و همزیستی بافقیها و بهابادیها را برنمی تابند چرا که منافع آنها در درگیری بین این دو شهرستان است.
مراجعه کارگران بهابادی معدن چاه گز به فرمانداری بهاباد در پی تعطیلی کار این معدن و پیگیری جهت بازگشت به کار و صحبتهای جالب فرماندار بهاباد و همچنین تحرکات مسئولان بهاباد در دو بانده کردن جاده بافق بهاباد و مسائل دیگری از این دست که باید با درایت مسئولان استان و مرکز نشینان مدیریت و حل و فصل گردد به نظر می رسد به حال خود رها شده تا هر شهرستانی سمج تر بود به سمت خود بکشد. قطعا مدیریت به این شکل خواسته برخی مرکز نشینان بوده و هر روز به مشکلات دو شهرستان افزوده خواهد شد.
برداشت ما این است که هدف اصلی برخی مسئولان استان که در داستان تغییرات مرزی بافق و بهاباد به نفع اردکان و جدا ساختن دو معدن بزرگ از این دو شهرستان نقش بسزایی داشته اند، منحرف کردن پیگیریهای بحق دو شهرستان است. دست درازی اردکان به معادن بافق و بهاباد و استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی بهاباد در صنعت اردکان، عدم پرداخت کامل عوارض معدن چادرملو که قرار بوده پنجاه پنجاه باشد به شهرستان بهاباد و فراهم شدن امکان استفاده از منابع آبی شهرستان بافق مسائل مهمی است که نباید از دید مسئولان دو شهرستان بافق و بهاباد مخفی بماند.
یک لحظه با خود فکر کرده ایم که چرا تاکنون نتوانستیم با هم و در یک جبهه پیگیر مرزهای دو شهرستان از اردکان باشیم؟ تنها راه برای فائق آمدن به این امر مهم و حیاتی و کوتاه کردن دست شهرستان زیاده خواه قبل از تثبیت کامل مرزهای فعلی متحد شدن دو شهرستان با هم و پیگیری این امر از طریق مراجع قضایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است که تاکنون به دلایل واهی این امر اتفاق نیفتاده و نماینده دو شهرستان نیز بعد از قریب به ۵ سال از زیر انجام این کار مهم شانه خالی کرده است. در این داستان هر شهرستانی که به بغل زیاده خواهان پناه ببرد هر چند منافع کوتاه مدتی را بدست آورد در آینده تاوان سختی خواهد داد.
شورای سردبیری عصر بافق