گزارش دفتر خبر بافق، علی عبدالهی خبرنگار صدا و سیما در شهرستان را دیدیم و صحبتهای تلفنی دکتر میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را نیز شنیدیم.
وی تمام مشکلات تنها بیمارستان بافق که با دوربین تیزبین صدا و سیما به تصویر کشیده شده بود اعم از کمبود تجهیزات، کمبود در کادر پرستاری حتی نیروی خدمات، نبود متخصص عفونی و ریه و کمبود تخت را به راحتی می پذیرد اما پاسخهایی که بیشتر رنگ و بوی توجیه دارد دردناک و جالب است. دکتر میرجلیلی با وجود پائیز سیاه در بافق، آمار فوت ۷ نفر در یک روز، آمار ۴۰ نفر بستری کرونایی، پر بودن تمام تختها در بخشهای مختلف و آی سی یو، فرستادن بیماران به خانه، وجود فقط سه نفر پرستار برای رسیدگی به چهل تخت، نیروی خدماتی که از ۷ صبح تا ۷ شب باید کار کند بدون داشتن هیچ برنامه ای آمار شهرستان بافق را با آمار کل استان مقایسه کرده و احتمالا می خواسته مرگ و میر مردم در بافق را طبیعی نشان دهد.
آقای دکتر نگفتند که در این مدت قریب به یکسالی که کرونا آمده چکار می کردند و چرا مشکل اکسیژن ساز بیمارستان باید تا ۱۵ روز دیگر حل شود؟ اگر این مشکل حل شدنی بوده چرا زودتر در این خصوص برنامه ریزی و پیگیری نشده تا ما عزیزانمان را به خاطر کمبود اکسیژن از دست ندهیم؟ مشکل ونتیلاتور حل شده یا فقط یک دستگاه به بیمارستان بافق دادید؟ چطور در زیرمجموعه شما یک بیمارستان مدتی را در روزهای حساس بدون ونتیلاتور یا با کمبود آن سر می کند در صورتی که همسایه این دستگاه را در انبار خود موجود داشته و به بافق تحویل، انتقال یا حتی امانت نداده است؟ پرستار که نمی توانید بدهید، از نیروهای داوطلب یا بازنشسته استفاده کنند، نیروی خدمات هم که خودشان بگیرند پس دقیقا نقش شما به عنوان رئیس این مجموعه چیست؟ یا شما حقیقت را نمی گویید یا مانند تامین دستگاه ونتیلاتور که انجام شد همچنین اکسیژن ساز که اگر مدیریتی بود زودتر از اینها پیش بینی و تهیه شده بود به تازگی و بعد از مرگ سهراب مجوزهای نیروی خدمات و پرستار را دادید یا رئیس بیمارستان در این زمینه کوتاهی کرده که این مشکلات همچنان به قوت خود باقیست و باید با وی برخورد شود.
آقای دکتر میرجلیلی، شما با کدام رئیس کار می کردید زمانی که حدود دو سال تنها بیمارستان بافق تقریبا رئیس نداشت و شما در معرفی رئیس این بیمارستان کوتاهی کردید تا امام جمعه شهرستان به شدت به موضوع ورود نکرد اقدام نکردید. نتیجه مدیریت شما که قریب به دو سال آن هم مدتی در شرایط کرونا بیمارستان را بدون رئیس معطل نگه داشتید وضعیت فعلی است. کمبودها هست، مشکلات هست، تحریم هم هست اما سوء مدیریت، عدم مدیریت، مدیریت باری به هر جهت آن هم در حوزه سلامت مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *