مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی عصر بافق
با سلام و احترام
در پاسخ به انتشار مطلبی تحت عنوان «جمع آوری در بافق، تیم داری در یزد و سرمایه‌گذاری در اردکان» که به نظر می رسد نظر شخصی نویسنده بوده ضمن انتقاد جدی از آن رسانه جمعی به جهت انتشار مطالبی که اطلاعات کافی و جامع درباره آن ندارد و زیبنده آن رسانه نمی باشد جواب زیر به تفکیک در هفت بند ارسال میگردد لذا مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی در آن پایگاه خبری منتشر گردد:
۱- شرکت صنعتی معدنی شهداب یزد از سال ۱۳۶۳ شروع به فعالیت نموده و قبل از شروع کار در معدن سنگ آهن چغارت به عنوان پیمانکار استخراج، حدود ۲۰ سال در ۱۷ استان کشور عملیات آبرسانی و حفاری چاه های مطالعاتی، اکتشافی و بهره‌برداری را انجام می داده و همچنین این شرکت در این مدت در معادنی مانند چادرملو، مس سرچشمه، انگوران زنجان و غیر عملیات حفاری های مطالعاتی اکتشافی و انفجاری را اجرا نموده است به نحوی که قبل از شروع فعالیت به عنوان پیمانکار استخراج معادن چغارت موفق به اخذ رتبه یک رشته کاوشهای زمینی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گردیده و همواره یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حفاری ایران بوده است.
۲- بر اساس صورتجلسه تنظیمی در دفتر امام جمعه محترم بافق این شرکت متعهد گردیده طی مدت سی ماه مبلغ ۶۰ میلیارد ریال جهت ساخت پروژه آموزشی تربیتی در شهر بافق پرداخت نماید که این مبلغ علیرغم شیوع بیماری کرونا و کاهش سرعت اجرای طرح‌های عمرانی طی مدت حدود یکسال هزینه گردیده است که در نتیجه این شرکت حدود ۶۰ درصد از زمان اجرای تعهد خود جلوتر می‌باشد همچنین با تصمیم هیئت مدیره شرکت مقرر گردیده سالیانه ۷۰ میلیارد ریال جهت تکمیل این پروژه اختصاص یابد.
۳- باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد متعلق به شرکت شهداب یزد بوده و این شرکت اسپانسر تیم والیبال یزد نمی باشد بلکه هزینه‌های باشگاه خود را بدون دریافت کوچکترین کمک از جائی پرداخت می نماید. ضمنا سرمایه‌گذاری این شرکت در ورزش والیبال مختص منطقه و ناحیه خاصی نبوده و هدف این شرکت توسعه این ورزش در کل استان با تأمین امکانات مورد نیاز و رعایت اولویت ها می باشد. لازم به ذکر است در حال حاضر به علت نبود بازیکنان شاخص در استان، این باشگاه جهت نتیجه گیری مطلوب و جلب جوانان و علاقه مندان این رشته و پر نمودن اوقات فراغت هواداران مجبور به استفاده از بازیکنان شاخص سایر استان‌ها گردیده و در صورتی که بازیکن شاخصی در سطح لیگ برتر نه تنها از شهرستان بافق بلکه از کل استان وجود داشته باشد علاقه مند به جذب وهمکاری با آن بازیکن می باشد. مزید اطلاع اینکه این باشگاه، ورزشگاه امام علی (ع) بافق را به عنوان یکی از دو ورزشگاه‌ خود جهت میزبانی از تیم‌های لیگ برتری به فدراسیون والیبال اعلام نموده که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر متمرکز شدن مسابقات در تهران برگزاری برخی از بازی ها در شهر بافق در حال حاضر مقدور نمی باشد.
۴ – شرکت شهداب یزد به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل تا این زمان هیچ گونه سرمایه گذاری در شهرستان اردکان نداشته است و چنانچه منظور آقای حاج غلامرضا شایقی است ایشان سهامدار کمتر از نیمی از شرکت پایا فولاد می‌باشد که در منطقه ساغند در حال احداث کارخانه کنسانتره میباشد ضمناً آقای شایقی علاوه بر داشتن سهام در شرکت شهداب و شرکت پایا فولاد کویر در شرکت‌هایی مانند کتیبه فردا، آپادانا کاوش ایرانیان که در حال حاضر عهده‌دار مسئولیت عملیات باطله برداری و استخراج معادن گل گهر و چادرملو و آنومالی سه می‌باشد سهامدار اصلی بوده و همچنین نام برده در زمینه ساخت و ساز و احداث مجتمع های مسکونی در تهران نیز فعالیت دارند و تنها بخش کوچکی از درآمد ایشان از محل شرکت شهداب می‌باشد و بالطبع این شرکت نمی تواند در سایر تصمیمات اقتصادی ایشان دخالتی داشته باشد.
۵ – مطابق قوانین و مقررات مالیاتی کشور، از بدو تاسیس این شرکت در سال ۱۳۶۳ پرونده مالیات عملکرد این شرکت در اداره امور مالیاتی شهرستان یزد که محل ثبت و وقوع دفتر مرکزی این شرکت می باشد رسیدگی و مالیات متعلقه پرداخت می شود. در خصوص پرونده مالیات بر ارزش افزوده این شرکت از سنوات قبل اداره امور مالیاتی شهرستان بافق مسئول رسیدگی و دریافت مالیات متعلقه بوده و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری متعلقهِ سایر فعالیت های این شرکت از قبیل خرید و فروش، ساخت و ساز، پیمانکاری باطله برداری و استخراج سایر معادن مانند جلال آباد زرند که خارج از شهرستان بافق بوده نیز به اداره امور مالیاتی بافق پرداخت شده است که بالطبع سهم عوارض شهرداری کل این فعالیت ها به شهرداری بافق پرداخت گردیده که بسیار بیشتر از سهم فعالیت های پیمانکاری این شرکت در محدوده شهرستان بافق می باشد. ضمنا لازم به ذکر است کل مالیات دریافتی در تمام نقاط کشور به خزانه دولت واریز و بودجه هر شهرستان توسط دولت تعیین می گردد.
۶- شرکت شهداب یزد بهره بردار معدن چغارت نبوده و به عنوان پیمانکار با شرکت سنگ آهن مرکزی که بهره‌بردار معدن می باشد همکاری می نماید و در تمام دوره هایی که به عنوان پیمانکار در این معدن فعالیت نموده مناقصات عمومی برگزار و این شرکت با کسب امتیازات فنی و بازرگانی لازم با حداقل قیمت پیشنهادی برنده مناقصات گردیده و همواره تعهدات قراردادی خود را زودتر از موعد مقرر و با بهترین کیفیت انجام داده و هیچ دلیل و عذری جهت خلع ید شرکت وجود نداشته و ندارد.
ضمناً در صورتی که شرکت‌های بومی توانمند در زمینه فعالیت‌های باطله برداری و استخراج در شهرستان بافق وجود داشت، می‌توانستند در این مناقصات شرکت و با ارائه پیشنهاد قیمت مناسب برنده مناقصه شوند کما اینکه در حال حاضر نیز امکان این امر میسر می باشد.
۷ – شرکت شهداب یزد و سهامداران آن نه تنها از زمان شیوع بیماری کرونا بلکه قبل از آن در حد توان خود در امور خیریه و به خصوص امور بهداشتی و درمانی شرکت داشته و با توجه به نظر مدیران و کارشناسان ذیربط در این موارد کمک نموده اند به طوری که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال جهت امور بهداشتی و درمانی در سطح استان پرداخت شده است.

با تشکر
روابط عمومی شرکت شهداب یزد

عصر بافق؛ از روابط عمومی و مدیران محترم شرکت شهداب یزد به جهت پاسخگویی و ایجاد شفافیت تشکر و قدردانی می کنیم.
لازم به ذکر است؛ یکی از رسالتهای رسانه های مستقل ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مطالبه شوندگان از طرف مردم و بالعکس می باشد. این امر نه تنها مغرضانه نیست بلکه آگاه کردن مطالبه شونده از افکار مردم بوده که بر اساس واقعیتها نوشته شده یا تحت عنوان سوالهایی که در ذهن نگارنده شکل می گیرد در چارچوب قانون مطبوعات پرسیده می شود. پر واضح است که این رویه در صورت پاسخ مطالبه شونده که همانا احترام به خواست و مطالبه مردم است می تواند به عنوان فرصتی جهت ارائه گزارش در راستای تنویر افکار عمومی و ارائه توضیح، توجیه، جوابیه، دفاعیه و … مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها :
  1. ناشناس

    مسولان شرکت و شهر مجدانه پیگیر تشکیل پرونده مالیاتی شهداب در شهرستان بافق باشن تا حق بافق ضایع نشود .رییس اداره مالیات بافق گفتن شرکتهایی که در معادن بافق مشغولن باید مالیاتشونو تو بافق پرداخت کنن نه اداره مالیات یزد و اردکان و ساغند….

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *