باز هم دولت، وزارت صمت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، باز هم مجتمع معادن فلات مرکزی ایران و باز هم مزایده معدن بزرگی دیگر و خام فروشی بدون در نظر گرفتن قانون، حمایت از شرکتهای خصوصی، دستورات قبلی مسئولان کشوری و بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منطقه، شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و همچنان مطالبه گریهای محدود و جسته و گریخته در گروهها و فضای مجازی و سکوت و انفعال که از طرف مسئولان شهرستان ادامه دارد.
مزایده یکی از بزرگترین معادن حوزه جغرافیایی بافق با ذخیره بالغ بر هفتاد میلیون تن از آنومالیهای مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق توسط شرکت تهیه و تولید واقع در دهستان محروم سبزدست در حالی در حال انجام است که منظور از سرمایه گذاری همان برداشت و خام فروشی و در واقع موازی کاری با وجود پیگیریهای چند ساله مسئولان شهرستان، جلسات مختلف با وزرا و مسئولان استانی و کشوری، خبر نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی مبنی بر برگشت تمام آنومالیها قبل از انتخابات مجلس و بررسی مدیرعامل سنگ آهن در خصوص شکایت به عنوان ذینفع که نزدیک به دو سال طول کشیده می باشد.
در گذشته اما وضعیت کمی متفاوت بود، تفاوت را در واگذاری معادن ۱۹، آنومالی شمالی و میشدوان و گرفتن درصدی از این معادن (۵۰ درصد معادن ۱۹ و ۴۰ درصد آنومالی شمالی و میشدوان) به خوبی می توان بررسی کرد، محوری که اقدامات حول آن شکل می گرفت یا همان سنگ زیرین آسیاب توسعه و اتفاقاتی که روی داد تا این بخش از معادن منطقه به سنگ آهن برگردد در آینده حتما شفاف تر خواهد شد و اکنون در جهت اتحاد از بازگویی آن خودداری می کنیم. شرایط در واگذاری این معدن بزرگ به حدی متفاوت است که بنا به گفته مطلعین الزام به ساخت کارخانه های جوار معدنی در منطقه که تنها اهرم فشار به نفع شهرستان بافق و منطقه بوده تا بتوان با برنده احتمالی وارد مذاکره شد (مشابه با آنومالی شمالی) در مزایده لحاظ نشده است.
چه کسی باید در این موضوع پیگیری کند؟ نماینده ای که قبل از انتخابات گفته همه آنومالیها به شهرستان برگشته؟ مدیرعاملی که به عنوان ذینفع نزدیک ۲ سال در حال بررسی یک شکایت است؟ شورای شهر و شهرستانی که تعطیل است؟ آیا اردکانیها و اصفهانیها و جدیدا کرمانیها در صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور نیز نفوذ دارند؟ یعنی هیات مدیره شرکت سنگ آهن، دالاهو و صندوق نیز برخلاف مصالح و منافع سنگ آهن و ۸۰ هزار بازنشسته حرکت می کنند و قرار نیست در موضوع آنومالی ها، جهت برگشت آنها شکایت کنند و یا به هر شکل دیگری مشکل خوراک سنگ آهن را حل کنند؟ همچنان نظاره گر برداشت بی رویه منابع بافق هستیم و عکس العملی در خصوص این رفتارهای مخرب و غیر مسئولانه در قبال حقوق مردم مظلوم بافق نداریم.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *