وضعیت در معادن بافق از حالت عادی خارج شده و با وجود جوانان بیکار بافقی روند جذب نیرو در برخی معادن بسیار اسفبار است. در معدن چاه گز از حدود ۳۰۰ نفر نیروی کار ۲۳۰ نفر غیربومی مشغول بکار بودند که چیزی حدود ۷۷ درصد می شود و بنا بر اطلاع از منابع موثق وضعیت در معدن فسفات نیز تقریبا به همین شکل است یعنی چیزی حدود ۷۰ درصد نیروهای شاغل در آن معدن غیربومی می باشند.
جای سوال بزرگ اینجاست که آیا جذب نیرو در معادن شهرستان به جز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق دارای ساز و کار خاصی هست یا نه؟ با روند قابل استخراج و بررسی فعلی ظاهرا ساز و کار، آزمون و مصاحبه ای که مسئولان بافقی به خصوص نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به آن تاکید داشته اند وجود ندارد که با توجه به تذکر جدی طلایی مقدم فرماندار بافق در خصوص مهاجرت پذیری شهرستان می بایست در دستور جدی کار قرار گیرد.
بهتر است هر چه زودتر جذب نیرو در تمام معادن بافق و حتی شرکتهای حجمی سنگ آهن و دیگر معادن نیز قانون مند شده و شرایط بومی گزینی در استخدامها و جذب نیرو لحاظ شود. در این معادن که اکثرا پیمانکاران و بهره برداران از زیر بار مسئولیتهای اجتماعی خود شانه خالی می کنند کمترین خدمتی که می توانند به شهرستان بافق انجام دهند قراردادن جدی اولویت جذب نیرو با بومیهای منطقه است. این شرکتها و معادن حتی می توانند که اگر نیروهای بومی نیاز به آموزش داشتند آنها را قبل از شروع بکار به دوره های آموزشی تخصصی بفرستند تا به بهانه نبود نیروی متخصص در زمینه های مختلف نسبت به جذب غیربومیها اقدام نکنند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :
  1. ناشناس

    در معدن چاه گز که گفته شده سرپرست ایمنی اون موقع فردی شمالی بود و الان نیز مدیر ایمنی هست اصلاموافق نیرو بومی نبود بنده برای کار کردن بار ها با ایشان صحبت کردم حتی برای نیرو خدمات ولی متاسفانه هیچ کمکی نکرد که نکرد سنگ هم جلوی پام انداخت

  2. ناشناس

    آخه چه انتظار داری برادر عصر بافق
    مدیر ایمنی یه مجموعه غیر بومی هست تو چاه گز مدیر لایق کرمانی رو بیرون کردین که غیر بومی هست اومدین یه مدیر گذاشتید که اصلا بلد نیست صحبت کنه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *