- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

توسعه باید به صورت همه جانبه در شهرستان صورت گیرد / در کنار توسعه باید برای تبعات منفی آن برنامه داشته باشیم

بحثهایی در خصوص ایجاد مرکز آموزش نیروی انتظامی در شهرستان در فضای مجازی صورت گرفته و این امر موافقان و مخالفانی دارد که ما را وا داشت تا بررسی اجمالی در این رابطه داشته باشیم.
“‘مراکز آموزش و یگان نظام وظیفه’ مجموعه‌ای از مراکز آموزش و یگان نظام وظیفه شامل نوع یگان و استان و شهر محل خدمت می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین دوره‌های سربازی در ایران، «آموزشی» است که در آن آموزش‌های نظامی به سربازان داده می‌شود به‌ طوری‌ که قادر باشند پس از این دوره در جنگ حضور یابند. این دوره که دو ماه به طول می‌انجامد شامل آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، آموزش تیراندازی، انواع استتار، مسیریابی در شب و روز و … است. این دوره ممکن است در هر یک از پادگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باشد.”
طی بررسی صورت گرفته تعداد ۴۲۵ مرکز آموزشی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت، هواپیمایی، قوه قضائیه، یگان ویژه و وزارت دفاع در جای جای کشور و در استانهای و شهرستانهای مختلف فارغ از اینکه آن شهرستان یا استان برخوردار بوده و یا جزو مناطق محروم است مشغول آموزش نیروهای نظامی هستند. از این تعداد ۶ مرکز در استان و در شهرستانهای یزد، اردکان، میبد و خاتم فعال است که همه مراکز سپاه بوده است و سهم بافق از مراکز آموزشی تاکنون صفر بوده که اکنون و طبق بررسی ما از اینترنت که ممکن است خطا داشته باشد اولین مرکز آموزشی نیروی انتظامی در استان در شهرستان بافق قرار است ایجاد و راه اندازی شود.
اینکه شهرستان بافق بتواند با برنامه ریزی درست و به موقع تخم مرغهای خود که همگی در سبد معادن و صنایع جوار معدنی قرار گرفته اند را یکی یکی خارج کرده و در سبدهای مختلف قرار دهد کاری شایسته است که می تواند به رونق منطقه، اقتصاد شهرستان و ارزآوری بیشتر و رفاه بالاتر مردم منجر شود اما هر توسعه ای از هر جنسی در کنار منافع، تبعات منفی نیز با خود به همراه دارد که باید آنها را بپذیریم و برای آن برنامه بلند مدت داشته باشیم تا آینده شهرستان را تضمین کنیم.