محمد علی طالبی، استاندار یزد در صفحه اینستاگرام خود در خصوص اوج گرفتن آمار کرونا در موج سوم همه تقصیرها را به گردن مردم انداخته و عامل اصلی این افزایش در استان که در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده، میهمانیها و دور همی های فامیلی و کم توجهی مردم اعلام کرد. البته کمی قبل تر از این نیز معاون سیاسی استاندار که هر روز آمار به روز کرونا را در صفحه خود اعلام می کرد گفته بود دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.
سوالی که ذهن را درگیر می کند اینکه اصولا استاندار و معاون سیاسی استانداری در رابطه با مهار کرونا چه اقداماتی به جز برگزاری جلسات و نمایش اجرای مصوبات این جلسات انجام داده اند؟ آیا کرونا فقط در اصناف دور می زند و آن هم از ساعت ۸ شب به بعد؟ آیا فکر می کنید با محدود کردن ساعت کاری اصناف مردم مایحتاج خود را خودشان تولید می کنند یا در همان زمان محدود مغازه ها شلوغ تر می شود؟ واقعا می خواهید بگوئید که ما داریم تمام تلاش خود را می کنیم و فکر می کنید مردم اداره ها، بانکها، شرکتها، معادن و صنایع را نمی بینند که در بدترین حالت نیز به کار خود ادامه داده اند؟ دلیل عدم تعطیلی معادن در موج سوم که هر روز تیتر روز قرمز و سیاه می زنید چیست؟ اگر در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر کشور صنایع و معادن نباید تعطیل شوند ولو به قیمت زیان جانی پس چرا برای اصناف هر روز شاخ و شانه می کشید و پلمپ می کنید؟ علت این رفتار دوگانه چیست؟ کاسبی که زندگی خود را از همین راه اداره می کند و درآمد دیگری ندارد چه کاری باید انجام دهد؟
در حالی آمارهای ابتلا و مرگ و میر در کشور به شدت صعودی شده که در تمام کشورهای دنیا عکس این اتفاق در جریان است. در استان یزد که رتبه اول را کسب کرده عامل ابتلا مشخص بوده و آن حضور خیل عظیم غیربومیها در صنایع و معادن استان، مراجعه از استانهای جنوبی به یزد جهت درمان و عدم تعطیلی کامل و نه فقط قشر اصناف حتی اگر شده در مدت زمان کوتاه همانند موج اول است.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *