معاون پرورشی فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق از برگزاری بیست و یکمین دوره پرسش مهر در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش عصر بافق؛ میرجعفری با اعلام خبر فوق افزود : هرساله رئیس جمهور محترم در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شعاری را به عنوان پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب می کند که امسال سوال پرسش مهر ۲۱ را این گونه مطرح کرد. ” فرزندانم ؛ برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم؟ “

وی با اشاره به اینکه پرسش مهر می تواند باعث تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان شود گفت: این طرح می‌تواند توانایی تفکر در دانش‌آموزان را تقویت و باعث رشد و شکوفایی آن ها در زمینه مختلف شود و فرصت‌های جدید را برای خود آن‌ها و جامعه ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان بافق با بیان اینکه مخاطبین این مسابقه کلیه ی همکاران فرهنگی و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه می باشد، افزود: دانش‌آموزان فرصت دارند آثارخود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه به اداره آموزش و پرورش شهرستان تحویل دهند و پس از داوری در سطح منطقه به مرحله استانی ارسال می شود.

میرجعفری تصریح کرد: فرهنگیان نیز می توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ دی ماه پس از ثبت نام از طریق سایت همگام مستقیم و بدون داوری به دبیرخانه کشوری این جشنواره که مستقر در آموزش و پرورش شهر تهران است، ارسال کنند.

لازم به ذکر است ؛ اولین پرسش مهر در سال ۷۶ از سوی رییس جمهور با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری، تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مطرح شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *