- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

شهرستان بافق بعد از خاتم و بهاباد محرومترین شهرستان در استان به لحاظ خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز

در رابطه با پیام زیر که از یک شهروند بافقی خطاب به مسئولین شهرستان در فضای مجازی منتشر شده بود بررسی کوتاهی از وضعیت دیگر شهرستانهای استان داشتیم که به آن می پردازیم.
“مسئولین محترم شهرستان بافق با سلام ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت خواهشمند است جهت راه اندازی نمایندگی سایپا و ایران خودرو در شهرستان با توجه به وجود تعداد زیادی خودروی این دو خودروساز در بافق که برای کوچکترین خدمات بایستی علاوه بر ایجاد ترافیک جاده ای، هزینه های جانبی و اتلاف وقت را متحمل شده و به یزد بروند اقدام لازم صورت گیرد. در تمام شهرستان های استان یزد حداقل یک نمایندگی سایپا و ایران خودروی فعال وجود دارد”
با اطلاعات استخراج شده از سایت رسمی ایران خودرو و سایپا در استان یزد ۲۷ نمایندگی فعال این دو شرکت خودرو ساز وجود دارد که در حال حاضر سهم بافق از این ۲۷ نمایندگی صفر است. ایران خودرو در استان یزد دارای ۱۶ نمایندگی فعال است که شهرستانهای یزد، اردکان، میبد به ترتیب هر کدام دارای ۸، ۲ و ۲ نمایندگی و تفت، مهریز، ابرکوه و اشکذر نیز هر کدام دارای یک نمایندگی فعال می باشند. جلوی نام بافق دو نمایندگی لغو امتیاز شده وجود دارد که امتیاز اینها در شهرستان یزد جایگزین شده است. اما سایپا در استان یزد دارای ۱۱ نمایندگی فعال است که شهرستانهای یزد، مهریز و اردکان به ترتیب دارای ۴، ۳ و ۲ نمایندگی و اشکذر و ابرکوه نیز هر کدام دارای یک نمایندگی فعال می باشند.
اگر بعد مسافت تا نمایندگی مجاز را در کنار این آمار در نظر بگیریم شهرستان بافق بعد از شهرستانهای خاتم و بهاباد در جایگاه سوم محرومیت در استان به لحاظ خدمات پس از فروش شرکتهای خودروساز قرار می گیرد که جای بسی تاسف دارد. معلوم نیست بنا به چه دلایلی هزینه های سرسام آور آور اتلاف وقت، سوخت، استهلاک خودرو و غیره به سبد خانوار مردمان عزیز این شهرستان تحمیل شده است و چرا کسی در این رابطه پاسخگو نیست؟
اگر در رابطه با اعطای نمایندگی شرایط سختی وجود دارد بهتر است شرکتهای ایران خودرو و سایپا در خصوص شهرستان هایی که استقبالی در زمینه اخذ نمایندگی صورت نگرفته تا داوطلب شدن نماینده واجد شرایط کامل، تغییر رویه دهند که حداقل هر شهرستان دارای یک نماینده فعال باشد تا هم مردم در این شرایط سخت اقتصادی در تنگنا قرار نگیرند هم جاده ها بیهوده شلوغ نشود.
شورای سردبیری عصر بافق