- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

منطقه دلتای نظامی بهانه جدید مسوولین بافق برای عدم احداث فرودگاه

در ابتدای نوشته چند سوال از بعد از کنفرانس خبری نماینده محترم مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ذهن ما را بدجور به خود مشغول کرده که بسیار مهم و حیاتی است و به موضوع مهمی مربوط می شود که توسط صباغیان در رابطه با فرودگاه بافق مطرح شد و قطعا اثرات مخرب آن را در آینده در تمامی عرصه ها بیشتر شاهد خواهیم بود:
-منطقه دلتای نظامی یعنی چه؟
-در صورت صحت ادعای نماینده محترم چرا یک شهرستان که مردم عادی در آن در حال زندگی و کسب و کار هستند در منطقه ای نظامی قرار گرفته است؟
-در مناطق نظامی دیگرِ کشور و دنیا هیچگونه پروازی صورت نمی گیرد؟
کسی در رابطه با ادعای عجیب نماینده بافق اظهار نظری نکرده و همه سکوت کرده اند در صورتی که طبق بررسی کوتاه ما در ادبیات دنیا منطقه دلتای نظامی وجود خارجی ندارد و فقط آمریکا دارای نیروی ویژه دلتا یا دلتا فورس می باشد. گروه عملیاتی نیروهای ویژه دلتا که معمولا با نام های نیروی دلتا و نیروی زمینی سبز شناخته می‌شود، یکی از نیروهای زبده عملیات ویژه نیروی زمینی آمریکا است که تحت کنترل عملیاتی فرماندهی مشترک عملیات ویژه قرار دارد. وظایف محول شده به این نیرو، شامل نجات گروگان‌ها، ضدتروریسم، ممانعت، اقدام مستقیم و عملیات شناسایی ویژه علیه اهداف با ارزش بالا می‌شود و وظیفه انجام ماموریت‌های پیچیده، طبقه‌بندی‌شده و خطرناک را به عهده دارند. اما در لغت نیز دلتا در دانش جغرافیا زمینی است مثلثی شکل که از آبرفت رودخانه پدید آمده باشد. این زمین سه‌گوش با خاک رسوبیش در دهانه رود با دریا قرار گرفته و خاک این سرزمین برای کشاورزی مناسب است.
با توجه به اطلاعات ما یا باید بحث قرار گرفتن شهرستان بافق در منطقه دلتای نظامی توسط خود نماینده، مسئولان شهرستان یا مسئولان نظامی استان تکذیب شود یا سوالهای بالا را به همراه سوالهای دیگری جهت تنویر افکار عمومی پاسخ دهند؛
-منطقه دلتای نظامی یعنی منطقه ای نظامی یا اینکه نیروهای نظامی خاص چیزی شبیه دلتا یا دلتا فورس در آن منطقه حضور دارند؟
-چون وجود این منطقه توسط نماینده مجلس در کنفرانس عنوان شده در ما حس کنجکاوی به وجود آمده که محدوده این منطقه دقیقا از کجا تا کجاست؟
-در صورت صحت از استاندار محترم و آقای شاه حسینی سوال می کنیم آیا در خصوص اینکه شهرستان بافق در وسط منطقه دلتای نظامی قرار بگیرد توسط مردم اجماعی صورت گرفته است؟
-محدوده هوایی شهرستان بافق محل عبور پروازهای زیادی در شبانه روز از قدیم الایام بوده و اکنون نیز می باشد. آیا هواپیماها با هم متفاوت هستند؟
-مشاوری که در حوزه نظامی اظهار نظر کرده و یک شهرستان را زیر سوال برده و برای این شهرستان محروم قرار است در تمام عرصه ها محدودیت ایجاد کند کیست؟
-نماینده محترم آیا اجازه می دهند مردم بافق جهت این اتفاق از مسئولان مربوطه شکایت کنند؟
-این اظهار نظر نماینده محترم که “️فرودگاه مهریز آموزشی و شخصی می باشد” به این معنی است که شهرستان بافق نمی تواند فرودگاه آموزشی و شخصی داشته باشد؟

شورای سردبیری عصر بافق