- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

سرنوشت معادن چاه گز چه شد و عوارض دو درصد فروش آن پرداخت می شود یا خیر؟

در انفجار مطالبات مردم شهرستان بافق و در این روزها و ماههای حساس و تکرار نشدنی که در آینده حسرت آن را خواهیم خورد، سکوت عجیبی حکم فرماست. کسی از وضعیت مالکیت معادن چاه گز صحبتی نکرده و مسئولان شهرستان در انفعال کامل در مواجهه با این موضوع مهم و حیاتی قرار دارند. کسی استاندار را در رابطه با نامه خلاف واقع در زمان معاونت سیاسی و معاون سیاسی استاندار را در رابطه با نامه خلاف واقع در رابطه ایجاد تحریف و تشکیک در موضوع مالکیت معادن چاه گز بازخواست نکرد.
پس از دست درازی به مرزها و منابع بافق توسط اردکان و مهریز، عدم همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مقوله پیگیری مرزها و تصحیح کتاب جغرافیایی استان، پیگیریهای بی نتیجه شورای شهر و شهرستان، کناره گیری معنادار رئیس سابق شورای شهرستان، به نظر می رسد ضمن اینکه شهرستان از پیگیری ها تقریبا دست کشیده همه نشسته ایم تا با درس نگرفتن از گذشته، نظاره گر تحریفهای جدید و تحرکات تازه در معادن چاه گز و مرزهای بهاباد و در منطقه ذوب روی برای دست درازی دوباره به مرزها و منابع بافق باشیم.
بعد از زاده رحمانی اخذ عوارض دو درصد فروش معادن چاه گز توسط شاه حسینی در هاله ای از ابهام قرار گرفت و ظاهرا از آن تاریخ عوارضی به بافق پرداخت نشده است. این امر از کوچکترین عوارض غیربومی گزینی، تغییرات باری به هر جهت، عدم تصمیم گیری درست و به موقع مسئولان استانی و مسئولان شهرستان در انتصابها و عدم وجود ثبات مدیریت می باشد اما سوال ما از مسئولان شهرستان به خصوص سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق این است که وضعیت مالکیت معادن چاه گز در حال حاضر چیست؟ از فرماندار محترم خواهش مندیم همان طور که قبلا در مقابل این اجحاف بزرگ به شهرستان محروم بافق مقاومت کرده اند اکنون نیز بر همان رویه پافشاری کرده و شفاف اعلام کنند عوارض فروش دو درصد از معادن چاه گز به شهرستان پرداخت می شود یا خیر؟ مسئولان شهرستان نیز از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی استعلامی اخذ کنند که از معادن فلات مرکزی جهت اخذ عوارض دو درصد فروش شکایت کنند یا منتظر فرمان آن مقام مسئول بمانند.
شورای سردبیری عصر بافق