در راستای کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و کاهش هزینه های شرکت سنگ آهن، بحث مهندسی معکوس قطعات توسط پرسنل شرکت سنگ آهن با تکیه بر توان مهندسان و شرکت های داخلی انجام گرفت تا برگ زرین دیگری به افتخارات این شرکت افزوده شود.

به گزارش عصر بافق؛ معاون فنی شرکت سنگ آهن در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون این امر گفت: در راستای کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و کاهش هزینه های شرکت، نیروهای سختکوش و پرتوان بخش فنی از ابتدای آغاز به کار کارخانه فرآوری بحث مهندسی معکوس قطعات را در برنامه کاری خود قرار دادند و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ قطعه این واحد را مهندسی معکوس انجام دادیم و در شرکت سنگ آهن یا قطعاتی که نیاز به تکنولوژی و روش های خاص دارند به شرکت های داخلی برای ساخت ارسال می شود و خوشبختانه با توجه به تحریم ها توانستیم به فعالیت خود با کاهش هزینه ها ادامه دهیم.

حیدری پور از جمله قطعاتی که کار مهندسی معکوس انجام شده قطعه متحرک سنگ شکن فکی عنوان کرد و افزد: با توجه به عدم وجود این قطعه مجبور بودیم زمانی که سنگ شکن را برای اورهال باز می شد به مدت ۱۲ تا ۱۵ روز خط تولید را متوقف کنیم تا برای تعمیرات ارسال شود که این امر سبب هزینه از دست رفته بخاطر توقف بخش تولید و هزینه های جانبی برای ما از جمله حمل و نقل و تعمیرات داشت.

وی ادامه داد: زمانی که این قطعه اورهال شد کارشناسان بخش فنی اقدام به تهیه نقشه و آنالیز قطعه و انجام مهندسی معکوس نمودند که نقشه به شرکت سازنده (غلتک سازان اصفهان ) برای ریخته گری داده شد و امروز شاهد ذوب ریزی این قطعه هستیم که بعد از عملیات ماشین کاری تحویل شرکت سنگ آهن داده می شود.

معاون فنی شرکت سنگ آهن با بیان ادامه این فرآینده برای تمام قطعاتی که نیاز به تامین از خارج کشور است و انجام مهندسی معکوس و ساخت آن در داخل کشور توسط شرکت های توانمند، اظهار کرد:  امیدواریم با این امر گام های موثری در راستای پیشبرد اهداف کشور و شرکت برداریم.

سپس رئیس امور فنی معدن سه چاهون در خصوص ساخت این دستگاه سنگ شکن گفت: با ساخت سنگ شکن های فکی با ظرفیت ۱۲۰۰ تن در ساعت وابستگی شرکت های ایرانی که در زمینه معدنی فعالیت دارند به خارج از کشور بصورت کامل قطع و همچنین به ازای ساخت هر عدد سنگ شکن فکی به روش ریخته گری با متریال چدن داکتیل ۳g صرفه جویی یکصد میلیارد ریالی حاصل می شود.

سامان معینی با بیان اینکه دانش ساخت این سنگ شکن ها در اختیار کشورهای آمریکا، استرالیا، سوئد، چین، ایتالیا و روسیه بود، افزود: امروز به یاری خدا شاهد ساخت آن در کشور با دانش فنی و توان مهندسان داخلی هستیم تا از ورود چنین سنگ شکن هایی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به آغاز پروژه داخلی سازی سنگ شکن فکی در  سال ۱۳۹۵ و بهره برداری آن در سال جهش تولید ،خاطر نشان کرد: با این امر برگ زرین دیگری به افتخارات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق که از مصادیق عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی است، افزوده شد.

همچنین سنگری مدیر بازاریابی و فروش شرکت غلتک سازان اصفهان با بیان اینکه امروز شاهد گامی دیگر در جهت خودکفایی کشور به یاری خدا هستیم و قطعه سنگ شکن فکی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در شرکت غلتک سازان ریخته گری خواهد شد، بیان کرد: این قطعه از قطعات وارداتی کشور بوده که برای اولین بار در داخل تولید می شود و جنس آن چدن نشکن نوع داکتیل ۳g  است و روش قالب گیری و ریخته گری آن فوم است که در واقع نوعی روش ریخته گری دقیق با سرعت بالا است و امیدواریم قطعه ای بسیار خوب با کیفیت بالا در حد قطعات اروپایی تحویل شرکت سنگ آهن شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *