عدم‌ رسیدگی به اوضاع بی سر و سامان مقبره شاعر پر آوازه بافقی در استان و وضعیت نامناسب آن باعث شد تا طرح یا ایده انتقال مقبره کمال الدین محمد وحشی بافقی توسط زاده رحمانی فرماندار اسبق بافق عنوان و به ظاهر پیگیری شود. در آن زمان گفته می شد که به زودی این امر اتفاق خواهد افتاد و در این راه مشکلی وجود ندارد. فراخوان طراحی المان مقبره توسط کانون بافق شناسی و فرمانداری داده شده و بعدا مقرر شد شهرداری ۵ هکتار زمین ابتدای ورودی شهر نزدیک دانشگاه پیام نور از منابع طبیعی برای مکان مقبره تحویل بگیرد.
اکنون بعد از گذشت مدتی طولانی پس از قولهای داده شده باید مدارک و مستندات این پیگیریها را در صورت وجود بررسی کرد تا مشخص شود این ایده واقعی بوده یا فقط در برهه ای از زمان برای مقاصد خاص مطرح و اکنون نیز کم کم به فراموشی سپرده خواهد شد. آیا در زمان زاده رحمانی مجوزهای لازم جهت انتقال اخذ شده و اگر شده این مدارک و مجوزها کجاست و چه کسی مسئول پیگیری و به اتمام رساندن این کار است؟ نتیجه فراخوان طراحی المان که کانون بافق شناسی پیگیر آن بود چه شد؟ آیا کانون بافق شناسی پس از رفتن زاده رحمانی از بافق هنوز هم این امر را در دستور کار خود دارد یا خیر؟ آیا زمینی توسط شهرداری تحویل گرفته شده و آماده سازی ای صورت گرفته است؟ با توجه به اینکه این انتقال، سامان دهی و یا ساخت مقبره ای در شان این شاعر دلسوخته در حوزه میراث و گردشگری است اداره میراث بافق و اداره کل گردشگری استان در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند؟
شاه حسینی فرماندار سابق بافق از موافقت کتبی استاندار یزد خبر داده و گفته بود برای این امر باید اجماع صورت بگیرد، هر چند نگفته بود سند اجماع برای غصب چادرملو، غصب دی نوزده، غصب مهدی آباد، غیربومی گزینی مدیر ادارات و مدیرعامل معادن، تحریف کتاب جغرافیای استان، جداسازی معادن از شرکت سنگ آهن، واگذاری طرح فولاد بافق، عدم تخصیص بودجه با عدالت به شهرستانهای استان و … کجاست، فارغ از بحث اجماع، مجوز کتبی استاندار کجاست و اکنون نزد کدام ارگان نگهداری می شود؟
امیدواریم که بحث این انتقال و یا ساخت مقبره به منطقه دلتای نظامی ربط پیدا نکند و سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در این خصوص پیگیری لازم را صورت داده تا یکی از مطالبات مردم و اهالی فرهنگ، ادب و هنر شهرستان به سرانجام برسد.
پ.ن.۱: باز هم خواهیم نوشت.
پ.ن.۲: عصر بافق آمادگی دارد نظرات مسئولین مرتبط با این امر را با سند و مدرک منتشر کند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *