کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی سه چاهون به عنوان بزرگ ترین پروژه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و محلی راه اندازی شد.

به گزارش عصر بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ پس از سالها انتظار و همت مردان فولادین شرکت سنگ آهن مرکزی،صبح امروز پروژه گندله سازی سه چاهون با حضور محمد جواد عسکری مدیرعامل کارخانجات شهید قندی یزد، فرماندار بافق،مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت سنگ آهن،شورای اسلامی شهر،مدیران،معاونین و سرپرستان شرکت و جمعی دیگر از مسئولان محلی استارت آن به منظور تست اولیه انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در این مراسم با بیان اینکه امروز در تاریخ بافق نتیجه تلاش چند ساله صنعتگران شهرستان و میهن عزیزمان با روشن کردن مشغل گندله سه چاهون به ثمر خواهد نشست،افزود:  با وعده مجری پروژه طی ۲۱ روز آینده به تولید گندله خواهیم رسید و با درایت و تصمیمات به موقع این کارخانه به هدف خود می رسد.

وی با اشاره کناره گیری کارشناسان کشورهای آلمانی بیان کرد: با وجود این اتفاق اما دست از تلاش برنداشتیم و این کارخانه به دست کارشناسان متخصص داخلی راه اندازی شد و جا دارد از همه آنان سپاس گذاری کنم.

فلاح مبارکه خاطرنشان کرد: مراسم اصلی افتتاحیه از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد و امروز برای تقدیر و تشکر از مسئولان شهر،صنعتگران،تیم گندله سازی و پیمانکاران این برنامه انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در پایان از تلاش همه کارگران،تکنیسین ها،کارشناسان،مدیران،پیمانکاران،مجری طرح گندله سازی و تمام عواملی که کمک کردند تا این پروژه با همه سختی ها و علی رغم تحریم های ظالمانه ای که کشور دچار آن بود راه اندازی شود،تشکر و قدردانی کرد.

سپس محمد جواد عسکری با بیان اینکه پروژه گندله سازی سه چاهون یکی از پروژه های عظیم کشور است که بدون دریافت هیچ وامی امروز به اتمام رسید و این یک افتخار است،تصریح کرد: بسیاری از پروژه ها علی رغم آنکه با دریافت وام کار را انجام دادند اما بازدهی که باید نداشت. گندله سازی سه چاهون بافق به عنوان پروژه نادر در کشور شناخته خواهد شود.

سید باقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر با اظهار خرسندی از این اتفاق بیان کرد: به عنوان یک شهروند امروز احساس غرور می کنم و خرسندم که با عنایت پروردگار و همت والای فرزندان این دیار،کارشناسان و مهندسین شاهد راه اندازی پروژه ای هستیم که از خام فروشی جلوگیری می کند و آرزوی چندین ساله مردم شهرستان نیز محقق شد.

وی از تمامی دست اندرکاران به ویژه محمد جواد عسکری و فلاح مبارکه که از شروع تا خاتمه این طرح تلاش نمودند به ویژه شفیع مدیر این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

شفیع مدیر طرح گندله سه چاهون نیز پس از روشن شدن مشعل کارخانه با بیان اینکه هر سه یا چهار روز یکبار این شیب حرارتی افزایش خواهد یافت،گفت: فاصله  زمانی سه روزه ای داریم که دمای ۵۵۰ تا ۹۰۰ درجه را خواهیم داشتیم و در این برهه زمانی حساس باید مراقب بود که برق یا گاز قطع نشود و پیش بینی های لازم را داشته باشیم.

زمان تولید گندله پخته شده را ۲۱ روز دیگر عنوان کرد و افزود:  ۱۳ آبان میلاد پیامبر اکرم(ص) و روز مقابله با استکبار جهانی و روز خوبی برای افتتاح آن است.وی

شفیع مهمترین دغدغه خود را نیروهای انسانی استخدام شده ای عنوان کرد که هنوز آموزش های لازم را دریافت نکرده اند و اظهار داشت: افراد کارآمد و متخصصی از نقاط مختلف کشور برای کمک به مجموعه آورده ایم اما باید مراقب بود در این شرایط اتفاق یا حادثه ای رخ ندهد.

گفتنی است، پروژه گندله سازی سه چاهون ظرفیت تولید ۵ میلیون تن گندله را دارد که با بهره برداری از این پروژه عظیم علاوه بر تنوع بخشیدن به محصولات و ایجاد ارزش افزوده به محصولات معدنی در داخل استان و جلوگیری از خام فروشی، به صورت مستقیم برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *