مدیر ایمنی شرکت سنگ آهن بافق: صبح امروز یکی از کارگران کارخانه آگلومراسیون شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در محل کار خود بر اثر سقوط به شوت فوت کرد.
به گزارش عصر بافق؛ مهدی ایزدیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: صبح امروز حسین قاسمی سرشیفت بارگیری کارخانه آگلومراسیون بر اثر سقوط در شوت شماره ۲ درگذشت.
وی بیان داشت: در پایین سوله سرپوشیده، تعدادی شوت قراردارد که شوت ۱ و ۲ دچار مشکل شد و مواد به بیرون می ریزد.
سرپرست ایمنی سنگ آهن ادامه داد: شوت یک تخلیه می شود اما به دلیل چسبندگی مواد دریچه شوت کیپ می شود و باید با لودر یا بیل مکانیکی آزاد شود.
ایزدیان خاطرنشان کرد: چون شاهدی نداشتیم دقیقا نمیدانیم چه اتفاقی رخ داده اما ظاهرا کارگر مذکور برای بررسی به بالای شوت و روی مواد رفته اما دریچه به دلیل قرارگرفتن در زیر مواد مشخص نبوده و بطور ناگهانی زیر مواد خالی شده و به داخل شوت سقوط و مواد آگلومره بر روی او می ریزد.
وی تصریح کرد: پس از حدود سی دقیقه تا یکساعت که از آن کارگر خبری نبوده به جست و جوی او پرداختند و در نهایت با دیدن کفش وی بر روی نوار، آتشنشانی را خبر کرده و شوت را بریده و وی بیرون آورده می شود.
مدیر ایمنی گفت: متاسفانه کارگر مربوطه همان زمان در زیر سنگ ها فوت کرده بود با این حال به بیمارستان منتقل شد.
ایزدیان در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا این کار از لحاظ ایمنی درست بوده است؟ بیان داشت: بررسی مشکلی ندارد اما طبق دستورالعمل این کار باید با حفظ فاصله و توسط ۲ نفر بصورت همزمان انجام می شده اما او به تنهایی و بدون رعایت فاصله لازم انجام داده است.
وی در پاسخ به سوال اینکه آیا حفاظ و تابلویی در آن محل قرارداشت ؟! گفت: درب سوله تابلوی خطر سقوط دارد اما با اینکه در ارزیابی خطر، احتمال سقوط و لزوم داشتن حفاظ ذکر شده بود اما متاسفانه هیچ کدام از ۱۸ شوت آگلومراسیون حفاظ ندارند!
مدیر ایمنی سنگ آهن در پایان خاطر نشان کرد: بررسی دقیق صحنه و نظر کارشناسی هفته آینده اعلام می شود.
گفتنی است؛ هفته گذشته نیز یکی از کارگران شرکت سنگ آهن در اثر برخورد مزدا با وی در محل کارت زنی این شرکت فوت کرد.

عصر بافق: هفته گذشته ترمز مزدا برید و یک کارگر فوت کرد این هفته نیز کارگری به تنهایی بدون رعایت فاصله در شوت بدون حفاظ سقوط می کند و زیر آوار می ماند.

پ.ن: عکس تزیینی است.

برچسب ها :
  1. ناشناس

    اون دایی من بوده

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *