⁦مقصر ماییم که اجازه دادیم با وجود دهها مدیر بومی لایق، متعهد و توانا در فلات مرکزی و در شهرستان، آنجا تبدیل به دروازه ورود مدیران غیر بومی به شهرستان، مامن تحقیر بومی ها و سکوی پرتاب غیر بومی ها باشد.

✍️⁩ دومینوی تغییرات در مجتمع معادن فلات مرکزی بافق در حالی ادامه دارد که فرهاد اسلامی مدیرعامل این مجتمع خود یکی از گزینه های جابجایی است. مدیری که در زمان مسئولیتش از او چیزی جز پیام تبریک و تسلیت به بافقیها نرسید، تنها طرح سرمایه گذاری مدیر قبلی را در بافق تعطیل کرد، تا توانست غیر بومیها را بکار گرفت و حمایت کرد و زمانی که بحث واگذاری ها و خوراک بود علنا گفت که در این زمینه اختیاری ندارد و نکته جالب داستان اینکه یک هزارم حواشی هر روزه برای مدیران عامل بومی سنگ آهن هم نداشت. سنگ آهنی که عوارضش را می دهد، در حال سرمایه گذاری است و اکثر مدیران آن بومی هستند.
همگان از کنار خبر “آیین تکریم و معارفه مدیر امور معادن مجتمع فلات مرکزی ایران”، خبرها و تغییرات قبلی به راحتی گذشتند و یک نفر هم از اسلامی سوال نکرد شما که رفتنی هستید چرا دست مدیر بعدی را در پوست گردو قرار می دهید؟ چرا امور مربوط به مدیرعامل بعدی را شما انجام می دهید؟ آقای اسلامی نکند می خواهید از مدیر بعدی هم مدیری بی اختیار بسازید که غیربومیها را به آورده و پست می دهید؟ شاید هم بزرگان شما پست مدیرعاملی فلات را تشریفاتی می دانند و شما در انتصابها هم اختیاری ندارید؟
از واگذاری ته مانده آنومالیهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در منطقه که به فلات مرکزی موجودیت داد چه خبر؟ شما که به خوبی می دانید تنها واگذاری معادن لکه سیاه می تواند سالها عمر چغارت را افزایش دهد و خوراک کارخانه خردایش تعطیل سنگ آهن را تامین کند در حق این منطقه و مردم با صفای میهمان نواز بافق بی وفایی کردید. چه کسی به جز شما به عنوان نماینده تهیه و تولید و ایمیدرو باید سرمایه گذاری ای که سنگ آهن را در تنگنا قرار ندهد در بافق پیگیری و به ثمر می رساند؟ چطور امکان واگذاری با ترک تشریفات برای ذوب آهن اصفهان وجود دارد اما سنگ آهن صاحب قبلی و کاشف چاه گز باید در مزایده شرکت کند؟
ما خودمان را گول نمی زنیم و گرای اشتباه هم به مردم نمی دهیم. اشکال از ما و خودیهاست، خودیهایی که هیچکدام حاضر به شکایت و پیگیری باز پس گیری آنومالی های سنگ آهن نشدند. خودیهایی که همّ و غمّ خود را فقط به روی شرکت سنگ آهن گذاشتند و از معادن و فلات مرکزی غافل شدند. مقصر ماییم که اجازه دادیم با وجود دهها مدیر بومی لایق، متعهد و توانا در فلات مرکزی و در شهرستان، آنجا تبدیل به دروازه ورود مدیران غیر بومی به شهرستان، مامن تحقیر بومیها و سکوی پرتاب غیر بومیها باشد.
یک سوال ذهن ما را بدجور مشغول کرده که چرا حساسیتی که باید روی مدیرعامل و مدیران فلات مرکزی با اهمیت حیاتی برای سنگ آهن و آینده شهرستان باشد نیست؟ چطور وقتی برای بومی بودن مدیرعامل سنگ آهن صورتجلسه تنظیم و رصد می کنیم یک مدیر غیر بومی سالها مدیرعامل مهمترین شرکت معدنی شهرستان و همزمان ناظر معدنی دیگر است؟ با رفتن شرکت سنگ آهن در بورس، واگذاری معادن و آنومالی های باقیمانده در منطقه توسط تهیه و تولید از طریق مزایده و به پایان رسیدن چغارت و سه چاهون خواهیم فهمید که مسیر را چقدر اشتباه رفتیم.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *