رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق: چشم به راه، پا، عیادت، چغارت و نماد شهر من حائز رتبه های برتر در نخستین جشنواره داستان کوتاه چغارت شدند.

به گزارش عصر بافق؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره داستان کوتاه چغارت با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و مدیران شرکت سنگ آهن، نویسندگان شهرستان و دوستداران کتاب و کتابخوانی در سینما قدس آهنشهر برگزار شد.
حسین ارجمند در این مراسم ضمن تشکر از همکاری روابط عمومی شرکت سنگ آهن ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای رقابت سالم، تقویت نشاط اجتماعی و کشف استعدادها و ظرفیت های پنهان در شهرستان می باشد.
وی با توجه به ارسال یکصد اثر به جشنواره عنوان کرد: از مجموع آثار شصت اثر در بخش ویژه با موضوع چغارت و چهل اثر در بخش آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با دقت به مدت بیست روز فرآیند داوری آثار انجام پذیرفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: استقبال از جشنواره با توجه به این که اولین سال برگزاری است بسیار عالی بوده و امیدواریم در سال های آینده این جشنواره به صورت منطقه ای و ملی نیز برگزار شود.
در ادامه سید مصطفی فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن نیز با اشاره به چاپ ۱۰ عنوان کتاب از نویسندگان بافقی با حمایت شرکت سنگ آهن گفت: سال گذشته با حمایت از نویسندگان شهرستان موفق شدیم ۱۰ عنوان کتاب از آنان را به چاپ برسانیم و با تلاش مجموعه روابط عمومی شرکت سنگ آهن، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت و همراهی کمیته فرهنگی شرکت اولین جشنواره داستان کوتاه چغارت با فراخوان سراسری برگزار شد.
صفاری هرندی از نویسندگان استان هم در این مراسم عنوان کرد: داستان نویسی عرق ریزان روح هست که نویسنده هنگام نوشتن باید روح خود را در متن وارد کند و استعداد و توانمندی، سخت کوشی و تلاش و مدیریت زمان سه ویژگی یک نویسنده است.
گفتنی است؛ در پایان مراسم از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.
در دو بخش آزاد و ویژه هیچ اثری حائز رتبه اول نشد.
اسامی برگزیدگان به شرح ذیل می باشد:
بخش آزاد
رتبه دوم: داستان ” چشم به راه” از حمیدرضا قاسمی ندوشن
رتبه سوم: داستان ” پا” از حسین سلطانی گرد فرامرزی

بخش ویژه
رتبه دوم: داستان” عیادت “از مریم برزگری
رتبه سوم: داستان “چغارت” از محمد حسین محمد میرزایی
رتبه سوم: داستان” نماد شهرمن “از فرزاد برزگری

در بخش شایسته تقدیر
داستان زندگی به رنگ امید اثر مهدی برزگری
داستان عشق اثر حانیه سادات میرسلیمانی
داستان شرافت چوپان اثر علی شریعتی
داستان سیاهه آهن اثر محمد علی قاسم زاده
و داستان گذشت اثرسید امیر عباس طباطبایی
ضمنااز ستاره سادات میرجلیلی (۷ساله) و محراب خواجه مبارکه (۱۱ساله)
که در جشنواره شرکت کرده بودند نیز تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *