اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم ویژه دانش آموزان مدارس بافق برگزارشد.

به گزارش عصر بافق ؛ این جلسه با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق، قائنی رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی اداره کل، بابائی کارشناس مسئول خواهران، ناظمیان سرگروه درس تربیت بدنی و با حضور مدیران مدارس و دبیران درس تربیت بدنی جلسه توجیهی اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان برگزار شد.

قائنی رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی اداره کل اجرای این طرح را به صورت ملی در سال تحصیلی جاری در تمام مدارس کشور عنوان و تصریح کرد: با توجه به کم شدن فعالیت دانش آموزان در این ایام خطرافزایش وزن آن ها وجود دارد و دراین شرایط باید تلاش کنیم نسل خود رااز چاقی نجات دهیم.

 وی به اهمیت درس تربیت بدنی اشاره کرد و خواستار تغییر نگرش و رویکرد خانواده ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و جبران کم تحرکی بدنی و همچنین ایجاد روحیه شادی و نشاط و پویایی در بین دانش آموزان شد.

علیرضا حیدری کارشناس تربیت بدنی و بهداشت آموزش و پرورش بافق زمان شروع طرح غربالگری اولیه قد و وزن دانش آموزان را ۲۶ مهرماه لغایت ۳۰ آبان ماه اعلام و افزود: در این طرح تمامی دانش آموزان و والدین با موضوع تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم در سال تحصیلی جدید آشنا خواهند شد.

وی درادامه افزود: پس ازانجام تمرینات ورزشی و توصیه های تغذیه ای، غربالگری مرحله دوم اسفند ماه آغاز و در پایان اردیبهشت اختتامیه طرح برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ ضمن برگزاری این جلسه ناظمیان سرگروه درس تربیت بدنی استان دوره ای با محوریت این طرح به صورت آنلاین برای کلیه فرهنگیان برگزار کرد.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *