در تمام نوشته ها سعی کردیم جانب انصاف را رعایت کنیم و اگر نقطه ضعفی را گفتیم نقاط قوت را نیز یادآوری کنیم. باید گفت سه فرماندار غیر بومی بافق زاده رحمانی، شاه حسینی و طلایی مقدم هیچکدام آنطور که باید از مرزها و منابع بافق دفاع تمام قد نکردند و دلیل حرفمان هم اینکه در زمان مورد بحث پرونده مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان و معادن چادرملو و دی نوزده پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشت و هیچگونه صحبت و پیگیری برای مرزهای جغرافیایی بافق با مهریز نیز صورت نگرفت.
اما اگر بخواهیم بین این سه نفر بهترین را انتخاب کنیم قطعا آن یک نفر زاده رحمانی خواهد بود که در زمان حضور وی در بافق و در سمت فرماندار اتفاقات خوبی در این حوزه برای شهرستان شکل گرفت.
۱- الحاق ۳۴ نقطه به شهرستان که ظرفیت خوبی برای دو بخش شدن بافق بعد از جدا و مستقل شدن بخش بهاباد ایجاد کرده هر چند تاکنون بهره برداری لازم توسط مسئولان بافقی از این ظرفیت صورت نگرفته است. (به خوبی می دانیم که ۳۴ نقطه مشروط جدا شده بود ولی در هر صورت ۹ سال برنگشته بود و این امر در زمان زاده رحمانی به وقوع پیوست)
۲- الحاق نزدیک به ۵ کیلومتر از جاده نوق به حوزه بافق که حواشی خود را در پی داشت
۳- جابجایی تابلو مرز یزد حدود ۷۰۰ متر
۴- انتصاب کارشناس تقسیمات کشوری فرمانداری و سامان دهی مدارک مربوطه در جهت صیانت از مرزها و منابع بافق
۴- اخذ عوارض معدن چاه گز برای بافق تا آخرین روزهای کاری که این کار خود یعنی مقاومت در برابر تغییر مرز و جدا شدن معدن دیگری از بافق
دومین فرماندار منتخب از بین سه فرماندار غیر بومی شهرستان نیز طلایی مقدم بوده و در دوره قبلی کار در بافق، که صورتجلسه جابجایی مالکیت معادن چاه گز را به نفع شهرستان بهاباد امضاء نکرده و با عدم امضاء توسط فرماندار، این جابجایی به مدت چند سال مسکوت ماند.
و سومین فرماندار در این رتبه بندی شاه حسینی که البته حضور وی بیشتر در سایه موقتی بودن قرار گرفت اما بنا به شنیده ها، پایه عدم اخذ عوارض از معادن چاه گز برای شهرستان بافق از زمان حضور وی سست شده است که به نوعی شاید بتوان گفت که این امر بر اساس تایید غیر رسمی نامه خلاف واقع معاون سیاسی بهابادی استاندار توسط وی صورت گرفته باشد.
باید دید سید مهدی طلایی مقدم که در چرخشی دوباره سکان فرمانداری بافق را تحویل گرفته آیا باز هم روی مواضع قبلی خود در گذشته پافشاری می کند یا خیر؟ آیا تاکنون حرکتی در جهت اخذ عوارض از مجتمع فلات مرکزی ایران صورت داده یا خیر؟ آیا طلایی مقدم می تواند در پایان کار خود در بافق این رتبه بندی را جابجا کند؟ و سوال اساسی اینکه چرا مسئولان بافقی در خصوص عدم پرداخت عوارض مجتمع معادن فلات مرکزی ایران به بافق سکوت کرده اند؟ آیا نمی دانند که عدم پرداخت عوارض ۲ درصد فروش به معنای پذیرفتن نامه های خلاف واقع و جابجایی مرزها و مالکیت معادن چاه گز به شهرستان بهاباد می باشد؟! آیا جابجایی ها در شورای شهر و شورای شهرستان به این مسائل مربوط است یا اتفاقی است؟!
پ.ن.: می پذیریم که این رتبه بندی با وجود شرایط متفاوت خیلی منطقی نیست چرا که همانطور که ذکر شد شاه حسینی موقتی بوده و ۴ ماه بیشتر در بافق نبود و اینکه تمام فعالیت زاده رحمانی در زمانی بود که شهرستان بافق نماینده ای بومی در مجلس شورای اسلامی داشت.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *